Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Desiree schreef:Overigens vind ik hond agressie ook iets wat niet kan in deze maatschappij. Het is te moeilijk om altijd te ontkomen aan ontmoetingen met andere honden. Dat lukt bijna niet.
Goof schreef:Desiree schreef:Overigens vind ik hond agressie ook iets wat niet kan in deze maatschappij. Het is te moeilijk om altijd te ontkomen aan ontmoetingen met andere honden. Dat lukt bijna niet.
Klopt, maar als iedereen zijn hond eens goed zou opvoeden hoeven andere honden nooit last van elkaar te hebben en komen er ook geen confrontaties.
xniieeenke schreef:Zal allemaal maar ga mee met reactie hierboven van Polly.
Volgens mij bedoel je het goed maar je neemt het zo erg op voor honden, die doen ook dingen verkeerd hoor verkijk je er niet op.
Koper schreef:En wat wil je hier nu mee bereiken?
Koper schreef:Hondeneigenaren hebben het zelfde irritante trekje als ouders van jonge kinderen: een beetje verwachten dat iedereen hun beest/koter net zo leuk vindt al zij zelf en verwachten dat iedereen maar rekening houdt met zo'n hond of kind.
xniieeenke schreef:Zal allemaal maar ga mee met reactie hierboven van Polly.
Volgens mij bedoel je het goed maar je neemt het zo erg op voor honden, die doen ook dingen verkeerd hoor verkijk je er niet op.
Desiree schreef:Verdieping.
Proberen het dier te begrijpen dat je in huis haalt en er niet dom over oordelen als je er verder niets mee te maken hebt.
Verder ben jij zo´n roeptoeter die loopt te roeptoeteren over honden zonder er verstand van te hebben. Honden kunnen namelijk wél denken. En verder ben je inderdaad bijzonder gefrustreerd, dat kan ik wel zien!Koper schreef:Hondeneigenaren hebben het zelfde irritante trekje als ouders van jonge kinderen: een beetje verwachten dat iedereen hun beest/koter net zo leuk vindt al zij zelf en verwachten dat iedereen maar rekening houdt met zo'n hond of kind.
Wat je hier zegt klopt trouwens wel. Dit is mij ook opgevallen! Je ziet ook in de opvoeding dezelfde parallel, dezelfde fouten, dezelfde trends in opvoeding.
En fouten zien bij andermans kinderen of honden, maar niet die bij de eigen.
Toch bestaan er ouders die hun kind goed opvoeden. En er bestaan hondeneigenaren die hun hond goed opvoeden. Maar... het zijn levende wezens met eigen willetje. Niet 100% controleerbaar en ze kunnen de fout in gaan. Maar als ik zie dat men zijn best doet in opvoeding en corrigeert, vind ik het allang best.
Koper schreef:Weet je wie er niet opvoedt? Mensen met een hond! Overal loopt het maar los en onder appel staan ho maar.
Ik heb het totaal niet op met honden en met hun eigenaren nog minder. En dit soort gefrustreerde topics doen eigenlijk niet veel om daar wat aan te veranderen.
En ik heb al helemaal geen enkele behoefte om als een hond te denken. Honden kunnen niet eens denken. Als mensen een hond willen moeten ze dat zelf weten maar zorg er dan verdorie voor dat zo'n beest zich gedraagt en andere mensen niet lastig valt. Hondeneigenaren hebben het zelfde irritante trekje als ouders van jonge kinderen: een beetje verwachten dat iedereen hun beest/koter net zo leuk vindt al zij zelf en verwachten dat iedereen maar rekening houdt met zo'n hond of kind.
Zo, ik zal ook eens even mijn frustraties spuien. Dit topic vind ik daar wel een geschikte plek voor.