Dierenarts met kennis over leishmania?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Dierenarts met kennis over leishmania?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 20:23

Wij hebben eind vorig jaar een hondje geadopteerd uit Griekenland. Het gaat heel goed met haar op dit moment. We hebben alleen net een berichtje ontvangen van de organisatie waar we haar hebben geadopteerd, dat een aantal hondjes uit hetzelfde nest positief zijn getest op leishmania. Ondanks dat onze hond geen klachten heeft, wordt ons geadviseerd om de test wel te laten doen. Dat zijn we ook van plan.

Waar ik tegen aanloop is dat niet alle dierenartsen in Nederland evenveel kennis over en ervaring heeft met leishmania. Nu krijgen we gelukkig veel informatie van de organisatie. Maar ik vind het prettig om ook een dierenarts te hebben die hier veel vanaf weet.

Heeft een van jullie misschien ervaring met een dierenarts - omgeving Assen - die voldoende kennis heeft op dit gebied?

dierenfan

Re: Dierenarts met kennis over leishmania?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:48

Vergeet niet dat als leishmania niet actief aanwezig is bij je hond dat de test dan aan geeft dat je hond het niet heeft. Echter het kan zijn dat je hond het dan toch wel heeft. Ik zou dus niet preventief testen maar krijgt je hond klachten geef dan bij de DA aan dat leishmania mogelijk de boosdoener is ;)

Noppes

Re: Dierenarts met kennis over leishmania?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 23:12

Dankjewel voor je reactie. Maar daar ben ik me inderdaad van bewust. De reden voor de test is dat we haar willen laten steriliseren. Ik heb begrepen dat narcose en leishmania niet zo'n goede combi is. Vooral als de parasiet actief is. Vandaar.