Op dit moment hebben wij 3 katten. 1 HTK kat van 10 jaar en 2 maine coons. 1 poes van 6 en een kater (gecastreerd) van bijna 4 jaar. Dit gaat harstikke goed. Het zijn geen grote vrienden maar ze tolereren elkaar en laten elkaar redelijk met rust. Alleen de kater verveelt zich af en toe en wil dan spelen, maar dat wordt door de mutsen niet echt gewaardeerd. Nou kunnen we er een rode maine coon kater van nu een half jaar bij krijgen. De reden is een sneu verhaal. De man is ernstig ziek en het ziet er naar uit dat hij niet meer lang te leven heeft. Ze hebben nu 4 katten en mevrouw willen er 2 overhouden. De kater hebben ze zelf gefokt en daar zijn ze voor opzoek naar een goed tehuis. Nou willen ze in principe dat kat alleen pas weg doen als de man overleden is. Hoe oud de kat dan zal zijn weet ik dus niet.
Ik denk zelf dat een kater van een half jaar erbij geen problemen zal opleveren, tot nu toe is het altijd goed gegaan. Hebben we de nieuwe kat bij thuiskomst tussen de rest gezet en op wat blazen na gebeurde er niks. Of is een kater bij een kater zetten lastiger??
En wat als hij ouder wordt? Zal dit dan problemen op gaan leveren??
We gaan zondag kijken en als de klik er is wil ik hem best een goed tehuis bieden, maar eigenlijk wel graag zo snel mogelijk, maar gezien de situatie vind ik dit lastig tegen de mensen te zeggen.
Heeft iemand tips?