Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Heb je ze mee genomen naar het asiel om daar te laten kennismaken, of heb je ze op eigen terrein gekoppeld? Daar gaat het nog wel eens mis. Konijnen moet je echt op neutraal terrein koppelen. Onze opvang adviseerde ons om de konijnen ook nog eerst met een sterke geur in de wrijven.
Ik heb zelf nooit meegemaakt dat het echt niet lukte.
Pistasche schreef:Toen ik mijn rammetje opnieuw moest koppelen heeft hij ook wel bij 8 voedsters gezeten voor er een match was. Hebben ze bij het asiel genoeg keus in soortgenoten? Anders misschien naar een ander asiel/andere opvang? Hier bij de opvang nemen ze echt veel tijd voor het koppelen en ik heb mijn rammetje een middag achter gelaten zodat ze in alle rust konden koppelen. Er waren daar ook énkele konijnen die echt niet gekoppeld konden worden maar dat waren echt uitzonderingen. Die bleven daar dan meestal wat langer om het toch nog een kans te geven.
Flevolander schreef:zijn je voedsters gesteriliseerd ? Want vaak is dat de reden dat het koppelen niet lukt.. dominante dames
Anoli schreef:Heb je bij het asiel 1 ram uitgeprobeerd of heb je jouw konijnen met meerdere rammen (niet tegelijk natuurlijk) geprobeerd te koppelen? Want net zoals bij mensen hebben konijnen ook een voorkeur, niet elke ram zal dus even goed klikken met jouw dames
Pistasche schreef:Toen ik mijn rammetje opnieuw moest koppelen heeft hij ook wel bij 8 voedsters gezeten voor er een match was. Hebben ze bij het asiel genoeg keus in soortgenoten? Anders misschien naar een ander asiel/andere opvang? Hier bij de opvang nemen ze echt veel tijd voor het koppelen en ik heb mijn rammetje een middag achter gelaten zodat ze in alle rust konden koppelen. Er waren daar ook énkele konijnen die echt niet gekoppeld konden worden maar dat waren echt uitzonderingen. Die bleven daar dan meestal wat langer om het toch nog een kans te geven.
Eoweyn_x schreef:Ik zou naar een opvang gaan waar ze meerdere rammen hebben. Onkoppelbare konijnen bestaan imo niet, maar het kan best even duren voor de juiste match er is.
Dat twee voedsters niet samen gaan komt veel vaker voor.
Wellicht kun je een ren aan het hok maken? Dan hebben ze altijd genoeg ruimte
Lisitano schreef:Ik zou eens contact opnemen met een opvang, daar is vast veel keer keuze. Kunnen je dames een leuke vent uitkiezen
Laptopmuis schreef:Welke opvang ben je geweest? Om maar zo te zeggen, iedereen kan een opvang beginnen in zijn achtertuin dus niet elke opvang is zo professioneel als elke andere.
Zo heb ik bij een opvang gewerkt die ook veel konijnen 'onkoppelbaar' maakte. Als ze met één konijn gevochten hadden was het al een konijn dat niet samen kon met andere. Ze wist er dus eigenlijk niets vanaf.
Zelf kreeg ik wel alle konijnen gekoppeld op die plek. Op elk potje past een dekseltje, soms is het even zoeken.