Gisteren was ik op zoek naar de kat maar vond hem helemaal nergens, ik ging mij gaan wassen en na mij gewassen te hebben ben ik opnieuw opzoek gegaan. Nergens vond ik hem en plots dacht ik van laat ik maar in de kattenbak gaan kijken, waar die vast niet in zal zitten.. daar zat meneer dus in te slapen al die tijd. Ik vind het zeer apart want dit is niet van zijn gewoonte, net zoals vele andere dingen die we de laatste tijd opmerken. De bak is een gesloten kattenbak die iets groter is als de normale formaat gezien de kat zelf zeer groot is (bijna kniehoogte), met korrels in die brokken/klonters vormen eenmaal in aanraking met vocht (plas dus). De bak word 2 maals per dag gekuist met een schepje: klonter/brokken van vocht eruit en de uitwerpselen ook. Iedere 2 dagen strooien we er een beetje een 'guurverfrisser' bij, die gemengd word met de vulling zelf.
Dikkie is een bijna 12 jarige(augustus 2004) gecastreerde kater die ik geboren heb zien worden en altijd zeer aanhankelijk is (geweest). Hij kwam tot 2 weken geleden nog dagelijks knuffelen tot op schoot liggen. Sinds een 2 tal weken tot voornamelijk enkele dagen geleden merken wij verandering in zijn gedrag: komt minder knuffelen, ligt veel meer te slapen en lijkt zich net af te zonderen.
Hij heeft natuurlijk zijn oudersdomkwaaltjes: huid/vet gaat meer 'hangen', vacht lijkt minder donzig geworden te zijn, in 1,5 jaar tijd van 7,5kg naar 6,5 kg, doet soms iets wat op hoesten lijkt, eet zijn vleesporties in 2 tot 3 keer op in de plaats alles in 1 keer in 2 tot 3min. Spelen doet hij wel nog dagelijks, wel minder als gewoonlijk. DA is onlangs nog gekomen en die heeft alles nagekeken en hij was volgens de DA in zeer goede gezondheid ondanks zijn leeftijd.
Zou dit ook een (apart) oudersdomkwaaltje kunnen zijn of gewoon een nieuwe (slechte) gewoonte?
Mocht dit een nieuwe (slechte) gewoonte geworden te zijn, hoe kunnen we dit afleren want het is natuurlijk niet fijn om een kat te hebben die stinkt naar kattenbak.
Dit is Dikkie: foto's van gisteren

http://nl.tinypic.com/r/34q8ooy/9