ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan goed advies.
Ik heb een Chihuahua teefje van 8 jaar oud, voorheen hebben we wel problemen gehad met haar zindelijkheid maar dit is sinds ruim 2 jaar helemaal verholpen. Ze is goed zindelijk op heel af en toe een mini drolletje op de deurmat na.
Nu heeft ze sinds vorige week donderdag dat we weten al 3 keer op het kleed geplast. Als de situatie nou zo was dat ze te lang niet uit was geweest of iets dan snap ik het nog maar ze was om ong. 6 uur uit geweest en mijn vriend wilde om kwart over 10 gaan lopen, op dat moment ging ze dus op het kleed plassen. Dit zou ze normaal nooit doen, als ze nodig moet geeft ze het wel aan en dit waren ook de normale tijden van uitgaan.
de volgende dag kwamen we uit t werk en moest ze weer niet plassen buiten, conclusie: weer op t kleed geplast.
Het hele weekend in de gate gehouden, niks aan de hand, we hebben zelfs nog uitgeslapen en we gingen laat pas voor t eerst lopen (kwart over 9 in de ochtend) en ook toen gewoon grote plas buiten. Tot vanochtend, mijn vriend heeft haar gister avond weer gewoon uitgelaten als altijd en vanochtend moest ze weer niet buiten.
Hoe kan dit ineens? ik heb gedacht aan blaasontsteking maar ze doet gewoon normale plasjes en ook niet meer dan normaal.
Ik heb gedacht aan incontinentie nav. de sterilisatie een half jaar geleden maar dan zou ze het moeten laten lopen en dat doet ze naar mijn idee niet.
Doordat het kleine plasjes zijn valt het niet goed op en kunnen we het alleen merken als ze buiten niet plast of als we het zien. Wat het ook lastig maakt is dat ze het vooral op onverwachte momenten doet.
Lang verhaald