Hond ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Hond ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:28

Hoi.

Onze hond van 9 jaar oud is sinds vanmorgen ziek. Ze heeft hele erge diaree en braakt ook soms. Ze is ook erg afgevallen maar ze eet en drink nog wel.

Mijn moeder is nu kip en rijst aan het koken, dat schijnt te helpen zeggen mensen.

Wat kunnen we het beste doen?

Groetjes Yenni.

FriesWytske

Re: Hond ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:29

Wat dachten jullie van naar de dierenarts te gaan. Helemaal als ze heel erg is afgevallen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:31

Even langs de DA. Het is al een oudere hond, dus hij heeft denk ik dan ook wat minder weerstand :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:32

We wouden het een dagje afwachten omdat het pas sinds vanmorgen is.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:32

Jeika schreef:
Even langs de DA. Het is al een oudere hond, dus hij heeft denk ik dan ook wat minder weerstand :j

Zal morgen ook gebeuren. Dankje voor je reactie :)

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:01

Er heerst een naar virusje onder de honden, die van mij zijn er net vanaf. Maar voor een oudere hond of hond met verminderde weerstand kan het echt een uitputtingsslag zijn en is ondersteuning nodig.
Ondanks het afvallen, zou ik een dagje laten vasten, zodat maag en darmen rust krijgen.
Zeker vanwege het afvallen wel even naar de dierenarts gaan, zij kunnen ook beoordelen of het het virusje is of iets anders.
Beterschap.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:04

Als je kip en rijst kookt, dan zo ver koken dat de kip uit elkaar valt, en het vocht vooral geven. Drinken is met overgeven en diaree belangrijk. Eten niet zo. En dan heeft hij gelijk iets aan het vocht wat hij binnen krijgt!
En even contact op nemen met de DA is niet zo gek. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:26

Mijati schreef:
Er heerst een naar virusje onder de honden, die van mij zijn er net vanaf. Maar voor een oudere hond of hond met verminderde weerstand kan het echt een uitputtingsslag zijn en is ondersteuning nodig.
Ondanks het afvallen, zou ik een dagje laten vasten, zodat maag en darmen rust krijgen.
Zeker vanwege het afvallen wel even naar de dierenarts gaan, zij kunnen ook beoordelen of het het virusje is of iets anders.
Beterschap.

Dankje voor je fijne reactie. Dat er een virus heerst wist ik niet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:28

kiwiwitje schreef:
Als je kip en rijst kookt, dan zo ver koken dat de kip uit elkaar valt, en het vocht vooral geven. Drinken is met overgeven en diaree belangrijk. Eten niet zo. En dan heeft hij gelijk iets aan het vocht wat hij binnen krijgt!
En even contact op nemen met de DA is niet zo gek. :)

Ja. Mama had de kip idd zo gekookt dat hij uit elkaar viel en de hond had het vocht opgedronken gelukkig. Ze heeft niet meer gepoept sinds gisteren avond. Mijn moeder wil het nog een dagje aankijken hoe ze zich voelt maar we gaan morgen wel even langs de DA. Dat ze zo mager is, is niet goed.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:30

Je kunt ook de DA bellen voor advies, zonder dat je direct langsgaat.
Hopelijk knapt hij snel op, succes!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 10:35

Dat kan ook ja. Mama is tot 3 uur werken en ik mag zelf niet bellen. Dus ik denk dat we straks even bellen :)

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:51

Hoe gaat het nu met jullie hondje?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:23

Goed! Ze heeft sinds zondag avond niet meer diaree gehad en ook niet meer overgegeven. We hebben wel de DA gebeld maar die zei zolang ze drinkt en plast en poept hoeven we niet langs te komen. Nu moet ze gewoon aansterken. We geven haar nu 3x per dag rijst met kip. En gaan weer langzaam naar de brokjes toe.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:26

Mijn Herder van 7 jaar was ook niet helemaal lekker, laatste 2 dagen. Niet eten, erg rustig, niet van de mat af komen, niet willen spelen met de bal. Ik ben niet zo'n persoon die per direct naar de DA vliegt maar houdt het natuurlijk wel in de gaten.
Na 2 dagen was ze weer beter en ik heb er eigenlijk niks aan gedaan..

Dat langzaam weer opbouwen naar brokjes doen jullie goed :j