Pony bijt en kat slaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Pony bijt en kat slaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 20:56

Mijn pony is anders altijd erg braaf, maar ik wilde haar vandaag aaien en soms doet ze even haar oren nar achteren en probeerde mij te bijten. Vanmiddag had ze mijn andere pony ook gebeten. Die andere pony is erg hengstig en wilde telkens bij haar zijn, dat wilde zij niet en jaagt haar telkens weg. Vandaag echt gebeten zelfs...
Mijn paard doet hetzelfde af en toe, maar meer op een speelse manier denk ik, niet dat ze de oren dan naar achteren doet. Meestal als ze even een tijdje geen eten heeft gehad doet zij het.

Hierdoor ben ik een beetje voorzichtig geworden, alleen bij die ene pony durf ik wel een kusje ofzo op haar snuit te geven of een knuffel te geven, die andere twee vertrouw ik dus niet meer zo :D

We hebben ook een kat, eerst geeft hij kopjes enzo en knort, maar dan haalt hij opeens uit en slaat hij met zijn klauwen.

Ik ben vroeger eens gebeten door een hond, dus ben een beetje voorzichtig met dieren nu. Hoe kan dat? Zijn ze dan gewoon chagrijnig ofzo en dan gaan bijten of slaan?

Yenni

Re: Pony bijt en kat slaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:02

Voorjaarskriebels?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:07

Denk dat je pony naar die andere pony bijt omdat ze die vervelend vind doen.
Waarom ze jou probeert te bijten weet ik niet maar die van mij mogen dat absoluut niet. Ook niet op een speelse manier. Daar krijgen ze voor op hun kop.
Er zijn wel meer katten die zo doen, eerst heel lief en dan ineens uithalen. Helaas is dat moeilijker af te leren.

Ianrowan2009

Re: Pony bijt en kat slaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:11

Lijkt mij inderdaad dat de lente op dit moment aardig huis aan het houden is in hun koppies :)