Huisdieren aan Bachdruppels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Huisdieren aan Bachdruppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:25

Ik ben reuze benieuwd naar succesverhalen van Bokkers die een hond (of kat?)aan Bach druppels hebben..
Of juist een faal-verhaal...

Ik doel met name op de samengesteld remedies, niet alleen de Bach rescue dus.
Wie gebruikt dit? Wat merk je?

Ik wil dit laten samenstellen voor onze zeer onzekere hond...echte binnenvetter tot t emmertje knalt...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:01

Onze getraumatiseerde zwerver uit India, die alles als gevaar ziet en dat direct aanvliegt (aanval is de beste verdediging heeft hij geleerd) heeft bach druppels gehad. Stiekem ook maar gewoon een heel angstig en gevoelig hondje.

Hij heeft verschillende dingen gehad, onder andere star of betlehem? Ja sorry, ik heb er zelf niet veel verstand van, ik zeg nu even wat mijn moeder snel opnoemde. Maar dit is specifiek voor trauma's.
Hij heeft ook nog een bepaalde samenstelling gehad van een holistische dierenarts, maar op het potje staat niet precies wat (onleesbaar handschrift).

Onze ervaringen zijn in ieder geval goed. We merkte duidelijk dat hij meer rust in zijn koppie had en beheerster was. :) Inmiddels krijgt hij het al een hele tijd niet meer, omdat het erg goed gaat! Met name met de vriend van mijn moeder, bij mijn moeder en mij heeft hij te snel het gevoel dat hij ons moet beschermen (ligt ook aan onze eigen onzekerheid en mannen komen nou eenmaal vaak duidelijker over op honden (houding/stem)).

Meikje

Re: Huisdieren aan Bachdruppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:10

Onze hond heeft ook een tijdje bachelor bloesem druppels gehad. Het was samengesteld door een natuurtherapeute in opleiding, voor ons nerveuze reactieve hondje. Ik denk dat we het zes weken geprobeerd hebben ongeveer, maar we hebben er niks van gemerkt.

Hopelijk gaat het bij jou wel helpen.

We hebben ook Schüssler celzouten geprobeerd, op aanraden van dezelfde therapeute, maar ook die hadden geen effect. Maar dat is dus ook nog een natuurlijke optie.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:57

Het verschilt heel erg per klacht, per dier, hoe snel de druppels zijn werk doen, maar heb eigenlijk nog nooit meegemaakt bij honden of katten dat er niet binnen een week al kleine veranderingen merkbaar waren.
Soms zijn de veranderingen zo enorm subtiel en geleidelijk, dat de eigenaar te snel afhaakt.
Dieren zijn erg puur en zonder vooroordeel, leven in het nu, bij hun en kinderen werken de druppels over het algemeen erg snel om de negatieve gemoedstoestanden om te zetten in gewenste gemoedstoestanden.
Het is als het pellen van een ui. Zit er een oud trauma en heeft je dier als gevolg daarvan ongewenste gemoedstoestanden ontwikkelt, dan behandel je én het trauma (idd met star of Bethlehem, die vaak voor langere tijd ingenomen moet worden) en hetgeen waar het dier hinder van ondervind (of het baasje hihi).

Als de druppels niet juist zijn samengesteld en de behoefte net ergens anders ligt, dan zal er weinig gebeuren. De druppels doen dan simpelweg hun werk niet.
Daarom is het ontzettend belangrijk dat de eigenaar goed het probleem verteld, maar dat je intuïtief ook kunt voelen en zien wat het dier je zegt.

Zo kreeg ik een kat, die bepaalde problemen had en of ik die kon behandelen. Uiteraard met liefde een flesje samengesteld, maar bij het zien van de foto, merkte ik dat er meer aan de hand was en moest die brutale vraag stellen aan de eigenaar, om zo de druppels nóg nauwkeuriger samen te stellen.
Zo heb ik ook eens een hond gehad, die er absoluut baat bij had, maar waar opeens een nóg dominanter karakter tevoorschijn kwam na 5 dagen. Kwam voort uit onzekerheid en gelukkig had ik dat er ook in meegenomen.. maar het duurde zeker drie dagen voordat de hond zich weer prettiger voelde.
Men zegt dat er geen bijwerkingen bestaan, maar daar ben ik het niet mee eens.. als de ui gepeld word, ligt er vaak een 'emotie' onder die behandeld moet worden voor het gewenste resultaat.

Ik maak vaan remedies voor hondjes uit het buitenland en daar zie je dat ze snel wennen en er weinig angst is.. bijzonder hoe de druppels werken.

Dus ja, ik vind de bach remedies een erg mooie aanvulling en toevoeging voor dieren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:03

Onze Kazuo was een hele onzekere hond (als er autisme bij honden bestaat, heeft hij dat.... :+ ) Wij hebben toen druppels laten samenstellen en hebben absoluut resultaat gemerkt! Ze dacht dat we het met een flesje zouden redden, maar toen de druppels op waren viel hij toch weer een beetje terug in zijn oude patroon. Toch nog maar een flesje besteld en daarna had hij ze niet meer nodig!!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:04

Onze hond krijgt tijdens oud en nieuw de bach resceu in combinatie met strezz druppels van phytonics en doet het enorm goed onder deze druppels.
Waar ze eerder hysterisch was, ligt ze nu redelijk rustig bij ons. Ze wil niet naar buiten, maar is nu gewoon kalm. Een enorme winst voor haar(en ons).

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:42

Yep. Laatst 1 van onze katten druppels gegeven. Ze had wat zeer pijnlijks meegemaakt en is daarna een beetje in die angst vast blijven zitten. Heel erg schuw, onder de tafel weg kruipen, stilletjes en continu op haar hoede. Terwijl ze normal super aanhankelijk en zeer spraakzaam is.
Heb een mixje voor haar gemaakt en haar de druppels 2x gegeven en ze was gelijk weer haar aanwezige zelf. Heb het voor het idee wel even 2 weken volgehouden maar ze is na de eerste 2x eigenlijk al niet meer teruggevallen in dat stressgedrag.
Heb het geluk dat ik de hele set remedies thuis heb staan omdat ik een studie bach en aromatherapie heb gedaan dus ik ben echt even de boeken ingedoken om voor haar de juiste combi te maken.
We hebben het vroeger ook weleens gebruikt voor een paard wat moest verhuizen en een merrie wara het veulen van afgespeend was en beide paarden reageerden er ook erg goed op.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:14

Ik werk al jaren met bloesems, ik begon ooit met Bach maar nu heb ik bloesems uit Amerika. Je mag me wel een PB sturen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:41

Ik maak er ook veel gebruik van en voor psychische problemen en trauma's is het een prima middel als je er niet teveel van verwacht. Bij ziektes en dergelijke is de werking 0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:57

Wilawander denk idd dat je daar wel gelijk in hebt, qua ziektes. Dan zou ik er zelf ook niet snel aan denken om Bach te gebruiken. Eventueel wel fyto(kruiden)therapie oid.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:12

Bach werkt goed bij een allergie.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:35

Xerox kreeg bach rescue (de standaard versie dus) voordat we gingen wandelen met andere honden in zijn trainingstijd. Belangrijker nog was dat ík de druppels nam om ontspannen te blijven :D naar mijn idee heeft het wel bijgedragen aan het resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:23

Ben er een tijdje niet zo mee bezig geweest,omdat we een paar dagen op vakantie zijn geweest en ik niet wilde beginnen met druppels als hij uit logeren zou zijn.

Echter wil ik nog steeds wel iets om hem te ondersteunen.
Ook lees ik wel veel over phytonics strezzz, kent iemand dit ook voor langere tijd???

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:46

Ik gebruik de strezz altijd voor mijn paard op de trailer tijdens de bootreis. Dat stilstaan en toch schommelen, onrust van mede passagiers geeft toch altijd extra onrust en dit geeft hem dan net een beetje extra rust en dan staat hij rustig te eten.

Bij dit paard kan ik niet het achter zeiltje dichtdoen op de boot(zodat er geen mensen met kindjes naar binnen kunnen kijken), dus dan maar zo...