Ik heb altijd al mijn eigen kipjes gewild. Bij mijn ouders vroeger hadden we een paar zijdehoenders en ik was toen helemaal verlieft op ze, heel erg op ons gericht. Jammer genoeg hield de hond ook erg van ze en heeft er toen een paar dood gemaakt
Na die tijd hebben we ze maar weg gedaan, mijn ouders wouden ze graag de vrijheid geven om op het land rond te struinen maar dat kon toen niet meer.Nu heb ik mijn eigen boerderijtje en ik heb altijd gezegd, wanneer het kan, neem ik kippetjes
Eigenlijk wou ik graag weer zijdehoenders hebben maar nu weet ik het niet meer zo goed.
We hebben een groot kippen hok die even opgeknapt moet worden, en een grote boomgaard die al omheind is (moet wel even op gefrist worden).
Nu willen we natuurlijk graag lekkere verse eitjes hebben maar ook weer niet teveel want we zijn maar met z'n tweeën. Ik wil ook geen kippen die alle kanten op fladderen want anders lopen ze over de weg of bij de buren op het erf ... Maar het moeten natuurlijk ook sterke kipjes zijn die tegen de kou kunnen want ze blijven natuurlijk wel gewoon in hun kippen hok buiten (is van hout).
Voor de kenners adviseer maar raak
Annie, Conny en Bep (zie foto, daar waren ze net 5 maanden oud). Luisteren goed, leggen allemaal bijna om de dag een ei. Ze scharrelen graag rond maar blijven uiteindelijk altijd in de omtrek van het hok. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar ik ben echt aan ze gehecht hoor