epilepsie bij hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

violafan

epilepsie bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 20:49

Wie heeft er ervaring met heftige epilepsie bij een hond? Onze hond is 5 en sinds een paar weken heeft hij heftige aanvallen die zonder stesolid wel een kwartier duren. Onze kinderen zijn er erg bang van als het gebeurd. Wat is het beloop... alsze het zo heftig hebben?? Eerste 5 jaar nooit wat gemerkt. Wel af en toe merkwaardig gedrag. Wat lastig te peilen is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:40

Is de hond volledig onderzocht door de dierenarts? (Inclusief uitgebreide bloedtesten)

Bora2013

Re: epilepsie bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:50

Ik heb ooit een (nogal nerveuze) hond gehad met epilepsie. Dagelijks luminal en geen insulten meer gehad. Maar mogelijk is niet iedere hond even makkelijk in te stellen op anti-epileptica? Iets voor je dierenarts, lijkt mij. Verder een hele leuke hond overigens.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:58

Hier ook een hond gehad met flinke epileptische aanvallen.
Wij zijn na een aantal aanvallen het medicijn Pexion gaan gebruiken en zijn hier heel tevreden over geweest.
Ook ik ben wel benieuwd naar het advies van je dierenarts, bloeduitslagen, echo van organen gemaakt?

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:05

Onze hond heeft ook epilepsie gehad. Wij zijn over gegaan op ander voer ( geperste brokken ipv krokante brokken). Ze heeft nooit meer last gehad. Het kan te maken hebben met een stofje dat vrij komt op het moment dat brokken gebrand worden. Google maar eens op internet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:15

Mijn hond heeft op 6 jarige leeftijd aantal aanvallen gehad. Achteraf bleek het te komen door pijn die veroorzaakt werd door zeer slecht werkende darm waardoor hij veel poep in zijn darmen had en dat gaf veel pijn. Die pijn gaf die aanvallen.

Nu is hij 9.5 jaar en 3 weken geleden een aanval gehad. Tussenliggende jaren nooit gezien maar kan zijn dat hij er s nachts wel eens heeft. Overdag zelden alleen ;)
Wij zijn er niet achter gekomen waardoor die laatste aanval kwam

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 20:27

Bloed onderzoek is gedaan en zitten nu op pexion. Hopelijk gaat hij goed reageren.... Maar da vond beeld wat hij geeft wel zorgelijk. fingers crossed dat het gaat helpen de pexion.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:29

Onze Border terrier had het, was goed te hanteren met de medicatie maar zeker in stressvolle tijden had ze nog vrij veel aanvallen. Vond het altijd heftig om te zien.

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 21:54

Ja wanneer zijn de aanvallen te veel voor een hondwaardig bestaan??? Nu heeft hij dagelijks een paar grote. Dat kan niet zo blijven dat is niet diervriendelijk denk ik . Ook een bron van stress in een gezin met jonge kinderen die het doodeng vinden. En huilend wegrennen. Lastig het is zon lief beest en dit gun je hem zeker niet!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:57

woppeke schreef:
Ja wanneer zijn de aanvallen te veel voor een hondwaardig bestaan??? Nu heeft hij dagelijks een paar grote. Dat kan niet zo blijven dat is niet diervriendelijk denk ik . Ook een bron van stress in een gezin met jonge kinderen die het doodeng vinden. En huilend wegrennen. Lastig het is zon lief beest en dit gun je hem zeker niet!

Oei dat is wel heel vervelend ja, die van ons had enkel in stress dagelijks een aanval en verder vaak maar 1x per jaar. Is het een mogelijkheid de hond in een rustig omgeving te zetten om te kijken of dat de aanvallen doet verdwijnen?