8nnemiek schreef:Op zich denk ik dat twee gebroken voorpoten gunstiger zijn dan twee gebroken achterpoten omdat ze met lopen toch vooral de achterpoten gebruiken, daar zetten ze bijna al hun gewicht op, dus denk ik dat een voorpoot minder snel overbelast zal raken dan een achterpoot.
Hier een kat met maar een voorpoot sinds 2 1/2 jaar, inmiddels al 13 jaar. Verder altijd soort chronische ontstoken klompvoetje gehad en dus uiteindelijk heel ziek hier van geworden (lang verhaal komt erop neer dat hij al 13 jaar maar een functionerende poot heeft).
Zijn broertje is al heel lang geleden ingeslapen, hij had beide voorpoten dubbel gebroken (dus zegmaar polsen en bovenarmen) en daarbij een open botbreuk met necrotisch weefsel (hij is drie weken vermist geweest en terug naar huis gekropen).
Hij doet alles verder prima met maar een voorpoot hij zat diezelfde week al met de assistentes bij de lunch om aandacht te bedelen
, maar je merkt wel dat hij wat sneller moe is en dan ook met zijn borst dichter bij de grond komt om als het ware energie uit te sparen en van hoge objecten afspringen gaat niet altijd even makkelijk met landen.
Maar onze dierenarts zei juist dat een kat over het algemeen meer gewicht heeft op de voorpoten, ook ivm landen met springen.
Nu totaal geen soortgelijke situatie dus, ik zou echt even afwachten wat ze zeggen over het andere pootje. Mocht daar de prognose positief van zijn zou ik doorzetten en dan wel zoals door anderen al aangegeven goed letten op gewicht en algemene conditie en uithoudingsvermogen