2e loopsheid teef wanneer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

2e loopsheid teef wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 10:59

Hallo Allemaal,

Ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie wanneer ik de 2e loopsheid van mijn teef kan verwachten.
haar eerste keer loops was op 12,5 maanden leeftijd. En was op 3 september. Inmiddels zijn we dus 6 maanden verder en merkte ik vandaag dat ze wel opvallend wat meer plasjes deed.

Zijn wel 3 reuen gepasseerd, deze toonde van alle geen interesse, ook is haar vulva nog niet opgezet.

Het gaat om een labrador.

Kan de loopsheid nog even duren? en is het normaal dat deze pas op 7/8 maanden verschijnt of zou het nu al zo ver zijn?

Over 1,5 week ga ik een weekend weg met haar en zou een loopsheid eigenlijk niet goed kunnen gebruiken, vandaar mijn vraag.

har166

Re: 2e loopsheid teef wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:01

De meeste teven worden 2 keer per jaar loops maar dat is wel afhankelijk van het ras. Grote rassen worden vaak minder loops dan kleine rassen. Bij mijn teef kon ik het altijd aan haar 'doos' zien. Die werd dan flink opgezwollen en ze werd heel aanhankelijk een paar dagen voordat het bloeden begon. Misschien kun je even in de gaten houden of dat bij jouw teefje ook goed zichtbaar is.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:04

Hier 3 teven, eentje netjes om de 6 maanden andere 2 om de 8/9 maanden. Heb ook een teef gehad die maar 1 keer per jaar loops werd. Dus verscheelt heel erg per teef.

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:17

Hier hebben we een teef die iedere 6 maanden loops is. Voor ons heel fijn dat er een lijn in zit. Gedrag en vulva die opzwellen zijn hier toch duidelijke tekenen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 12:01

Vulva zwelt nog niet op. Mocht dit gebeuren binnen hoeveel dagen kan ik dan het bloeden verwachten? En wat zijn echte gedragsveranderingen die jullie merken?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:02

Likken aan vulva, vaker piepen naar andere honden, meer plassen.

Mijn teefje ging echt weken voor haar daadwerkelijke loopsheid al sporen uitzetten. Werd overigens om de 9 maanden loops.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:43

Bij mijn hond zaten bijna 10 maanden tussen haar 1e en 2e loopsheid... Ze was ook pas heel laat met haar 1e loopsheid, ze was toen 15 maanden oud.
Ze werd héél aanhankelijk qua gedrag.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 22:39

Wow dat is inderdaad lang zeg! wat voor hond heb je als ik vragen mag?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:10

Een kruising labrador/bordercolie/boerenfox. Grote honden zijn naar het schijnt vaker laat maar Sansa is helemaal niet groot :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:17

Kan 6 maanden na de eerste/vorige, maar kan ook vroeger of later.
Ken teefjes die 10 tot 12 maanden er tussen hebben zitten, teven die wat vroeger zijn en soms heb je teven die zo stilletjes loops zijn dat je het mist als je een keer met je ogen knippert.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 11:44

hmm ik hoop dat ze nog ff wacht. Lijkt wel mee te gaan plassen. maar nog geen opgezwollen vulva.. we wachten af.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:49

Onze ene teef is om de 5 mnd loops de ander om de ruim 8 mnd. Elke teef verschilt daar in. Hier merken we het aan het gedrag wanneer er 1 loops gaat worden. De dames beginnen elkaar wat vaker te domineren. Onze jongste wordt heel aanhankelijk. Veel plasjes en daarna de doos die op gaat zetten.
Sommige teefjes bloeden zo licht/maken zichzelf extreem schoon waardoor je het niet zo snel door hebt. Voor de zekerheid een broekje aan en je weet het snel genoeg.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 13:33

hmm thanks! Mijn oudste teef (haar moeder) is gesteriliseerd. maar is nog wel altijd veel aan het markeren als we buiten lopen. Misschien neemt dochter dit wel over haha.

Hoelang is meestal de periode tussen het veel plassen en het opzetten van de vulva tot de daadwerkelijke loopsheid? Kan daar bijvoorbeeld 2 weken wel tussen zitten?

Inmiddels controleer ik de vulva elke dag met een tissue.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:38

Mijn teef wordt echt ontzettend lui maar is ontzettend schoon. Houdt alles zelf netjes bij.

Hoe vaak ze loops wordt houd ik eigenlijk niet bij als ik eerlijk ben. Kan het merken wanneer mijn reu (geholpen) wat interesse toont. Ook merk ik het dat ze loops wordt wanneer ze verhaart. Ongeveer 3 weken na die tijd wordt ze loops..