Staffordshire bull terriër of Engelse Stafford.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:49

Het zijn leuke foto's maar ik begrijp ook de andere kant. Misschien is de hond niet agressiever dan een hond van een ander ras maar het is natuurlijk wel zo dat ALS deze hond bijt je vrij zeker kan zeggen dat je véél verder van huis bent dan wanneer je door een jack russel bij wijze van wordt gebeten. Zelf zou ik het bijv. dan ook nooit toestaan dat een kind vingers in de bek van de hond steekt. Of een baby bij zo'n dier. Ik vind het prachtige honden, maar de risico's met kinderen zijn mij te groot. Het blijft een dier, en hoe goed je een dier denkt te kennen, ze blijven onvoorspelbaar.

Ik begrijp zulke reacties dan ook wel. Desondanks hoop ik natuurlijk voor jullie dat het goed blijft gaan.

Schuur_

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Staffordshire bull terriër of Engelse Stafford.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:09

Ik denk dat TS een heel ander mens is dan de personen waar ik voor kies om mee om te gaan.

Vooral om nog 3 jaar na dato even gram te halen in dit topic mat haar stoere stafford en de kleine die in 1 mand de hond ligt te prikken. Echt zo niet mijn volk.

Hoop voor je dat alles zo zoet blijft gaan.

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 22:21

truus1970 schreef:
Het engste is vooral dat wanneer het kindje de vingers ergens verkeerd inprikt, De hond natuurlijk van zich af zal bijten, das logisch en dat het gezichtje dan meteen hee dicht bij zit. Je kan zelf nooit zo snel zijn om dat voor te wezen.
Je hebt een mooie hond en een mooi dochtertje, als denk ik dat ze wat ouder is dan 2,9 mnd :) Ik vondt opeens alle honden doodeng toen mn kinderen deze lichaamslengte hadden. Kinderen zijn meer onberekenbaar dan honden.

Ze is echt 2,9 maand :D juni 2016. dankjewel!

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:55

kiwiwitje schreef:
Mizora schreef:
Tja, dit soort foto's met de baby's tegen honden (ja, met alle honden) aan veroordeel ik al. Er hoeft nauwelijks iets te gebeuren en je beschadigt het kind voor het leven. Op het moment dat dingen als killer gebruikt worden in de tekst haak ik ook af. Fijn dat het goed gegaan is, maar onverantwoordelijk blijf ik het vinden. Het bevestigt het beeld over je eerder dan dat het het afzwakt.

Ik ga hier in mee. Als je kind goed opgevoed was, zat deze niet bij de hond in de mand. Dat is de plek van de hond. Net als een bench. Daar hoort een kind niet. iedere hond hoort een plek te hebben waar hij of zij zich terug kan trekken. Je gaat een moment hebben dat je hond niet zo lekker in zn vel zit of even rust wil of what ever. En als je kind zo bij hem in de mand zit is dat verre van verantwoord helaas. En dan hoop ik dat de foto's met handje bij/in de bek een moment opnamen van iets totaal anders is, want dat vind ik ook niet de bedoeling.

Maarja iedereen bepaald het zelf natuurlijk.


Mee eens, een hond die zich niet lekker voelt kan heel anders reageren, daar hoeft het geen HR hond voor te zijn, kind zit altijd met gezicht hoogte bij de hond dus je kan er van uit gaan dat daar de schade zal zitten. Een hond moet zich af kunnen zonderen en dat is zijn mand dus kind mag daar niet komen. Hier was dat heel duidelijk voor de kinderen.

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:15

UnicoLover schreef:
Mizora schreef:
Tja, dit soort foto's met de baby's tegen honden (ja, met alle honden) aan veroordeel ik al. Er hoeft nauwelijks iets te gebeuren en je beschadigt het kind voor het leven. Op het moment dat dingen als killer gebruikt worden in de tekst haak ik ook af. Fijn dat het goed gegaan is, maar onverantwoordelijk blijf ik het vinden. Het bevestigt het beeld over je eerder dan dat het het afzwakt.


hoe bedoel je als killer gebruikt? die "serial killer" is bedoeld zoals de andere foto's.. m.a.w. zijn reacti op een "serial killer", zijn reactie op "de deurbel"...
er hoeft idd nauwelijks iets te gebeuren, als ik ga paardrijden ook. risico's in het leven achja.
gelukkig is onze hond goed opgevoed, en dochter ook. en is er dus nog niets gebeurd, hoewel dat nog steeds kan. ik élk gezin, met élk dier. achja.


Je kunt ook risico's met baby en kind verkleinen door bepaalde dingen niet te doen. Die bewijsdrang om te laten zien dat de hond zo lief is voor kinderen en daardoor je kind juist kwetsbaarder maken vind ik echt tenenkrommend. Zie het wel vaker ook in filmpjes, gaat vaak goed tot het een keer mis gaat, doe je dan nog zo nonchalant?

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:57

Och mensen kom op zeg, TS laat gewoon zien waar ze trots op is en kan me voorstellen dat ze alsnog haar gram wil halen. Ze werd flink afgebrand paar jaar geleden :')

Ik zie een vrolijk meisje en een goed verzorgde hond. Het zijn vast moment opname's want dat herken ik. Heb zelf een 15 maanden oud meisje en 11 jarige Amerikaanse stafford. Zij magt hier niet in de mand want is zijn plekje maar de keren dat ze het wel probeerde ( want ze proberen het sowieso uit ) maakte ik ook even snel een foto. Wel blij dat onze stafford al 10 was toen de baby kwam want ja, hij stond ineens niet meer op de eerste plaats, is rustiger en makkelijker. Moet er niet aan denken een baby en een pup :') maar respect voor jou ts dat het goed is gegaan!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:20

LiesxAnne schreef:
Och mensen kom op zeg, TS laat gewoon zien waar ze trots op is en kan me voorstellen dat ze alsnog haar gram wil halen. Ze werd flink afgebrand paar jaar geleden :')

Ik zie een vrolijk meisje en een goed verzorgde hond. Het zijn vast moment opname's want dat herken ik. Heb zelf een 15 maanden oud meisje en 11 jarige Amerikaanse stafford. Zij magt hier niet in de mand want is zijn plekje maar de keren dat ze het wel probeerde ( want ze proberen het sowieso uit ) maakte ik ook even snel een foto. Wel blij dat onze stafford al 10 was toen de baby kwam want ja, hij stond ineens niet meer op de eerste plaats, is rustiger en makkelijker. Moet er niet aan denken een baby en een pup :') maar respect voor jou ts dat het goed is gegaan!


Waarom respect?

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:57

De foto's zeggen al genoeg, daarnaast kun je mij niet wijsmaken dat als jouw hond de kleine grijpt jij de hond niet weg doet.

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:30

Nabster schreef:
LiesxAnne schreef:
Och mensen kom op zeg, TS laat gewoon zien waar ze trots op is en kan me voorstellen dat ze alsnog haar gram wil halen. Ze werd flink afgebrand paar jaar geleden :')

Ik zie een vrolijk meisje en een goed verzorgde hond. Het zijn vast moment opname's want dat herken ik. Heb zelf een 15 maanden oud meisje en 11 jarige Amerikaanse stafford. Zij magt hier niet in de mand want is zijn plekje maar de keren dat ze het wel probeerde ( want ze proberen het sowieso uit ) maakte ik ook even snel een foto. Wel blij dat onze stafford al 10 was toen de baby kwam want ja, hij stond ineens niet meer op de eerste plaats, is rustiger en makkelijker. Moet er niet aan denken een baby en een pup :') maar respect voor jou ts dat het goed is gegaan!


Waarom respect?


Omdat zij het wel voor elkaar heeft gekregen om EN een pup EN een pasgeboren baby te verzorgen. Ik moet er zelf niet aan denken, had mijn handen alleen al vol aan een baby! dus ja, dat vind ik respect.

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:10

LiesxAnne schreef:
Och mensen kom op zeg, TS laat gewoon zien waar ze trots op is en kan me voorstellen dat ze alsnog haar gram wil halen. Ze werd flink afgebrand paar jaar geleden :')

Ik zie een vrolijk meisje en een goed verzorgde hond. Het zijn vast moment opname's want dat herken ik. Heb zelf een 15 maanden oud meisje en 11 jarige Amerikaanse stafford. Zij magt hier niet in de mand want is zijn plekje maar de keren dat ze het wel probeerde ( want ze proberen het sowieso uit ) maakte ik ook even snel een foto. Wel blij dat onze stafford al 10 was toen de baby kwam want ja, hij stond ineens niet meer op de eerste plaats, is rustiger en makkelijker. Moet er niet aan denken een baby en een pup :') maar respect voor jou ts dat het goed is gegaan!



Je kind kruipt bij hond in de mand je pakt je modiel/camera en maakt foto('s) daarna zeg je pas dat het niet mag.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Staffordshire bull terriër of Engelse Stafford.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:14

Jeetje wat is dit voor agressief en vooroordelend topic. Wat zijn we allemaal weer heilige boontjes. Wat een heerlijke foto’s TS! Ik ben blij voor je dat je je eigen plan hebt gevolgd en het allemaal zo goed heeft uitgepakt.
En gut oh gut, wat een aannames worden hier gemaakt wat betreft het ras en wat voor ouder TS is? Op basis van wat, 10 berichten waarin ze zichzelf nogal moet verdedigen tegen alle ongevraagde ‘adviezen’. Ja, het is vast goed bedoeld maar de toon in dit topic werd met het bericht grimmiger.
Ik vind de kleur van je pup echt prachtig. En ik vind ze super leuk samen, vooral die foto waarin je dochter de riem vast heeft. Lekker veel fotos maken hoor! Blijft altijd leuk wanneer kind en hond ongeveer even groot zijn. En wat heerlijk dat ze mag opgroeien met een pup, ik kan me voorstellen dat ze lekker veel buiten is met jullie!
Enne ik heb dus de afgelopen dagen dit topic doorgelezen en ik vond het juist leuk dat je nog ff update had gedaan, maakt het einde compleet :)

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:47

Gezien de reacties van TS kom ik tot de conclusie dat ze die risico's voor lief neemt, ik vind dat zorgelijk, niet om de TS te willen afbranden. Ondertussen ben ik echt heel wat ervaringen, stages in asiels en herplaatsers/pups en kleine kinderen nu grote kinderen verder, en ja kan zeggen dat ik in dit geval een heilig boontje ben. Natuurlijk is het leuk voor een kind om met huisdieren op te groeien, vind ik ook heel belangrijk maar je neemt sowieso een risico om een hond en klein kind samen te laten leven.
Dit zijn momentopnames inderdaad maar ik heb zulke momentopnames niet, geen foto's van honden die bij baby's liggen, geen kindjes bij honden in manden omdat ik daar, voor hun veiligheid, gewoon consequent in was.

Iemand schreef het ligt aan de opvoeding, maar karakter speelt toch ook voor een heel groot deel mee. Je kan van een hond geen grote kindervriend maken, dat zit er in of niet. Volgens mij was de TS heel bewust bezig bij het zoeken van een pup bij een fokker die met de juiste karakters fokt.

1 keer een hondje gehad van pup af aan met 3 kleine kinderen en die was idolaat van kinderen, was zo mooi om te zien, als hij een kinderwagen zag moest hij er heen en ging er bij/onder liggen, bracht heel zachtjes speelgoed naar mijn kleine neefje (toen waren mijn kinderen alweer wat ouder). Hij was heel bijzonder. <3

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 18:47

LiesxAnne schreef:
Och mensen kom op zeg, TS laat gewoon zien waar ze trots op is en kan me voorstellen dat ze alsnog haar gram wil halen. Ze werd flink afgebrand paar jaar geleden :')

Ik zie een vrolijk meisje en een goed verzorgde hond. Het zijn vast moment opname's want dat herken ik. Heb zelf een 15 maanden oud meisje en 11 jarige Amerikaanse stafford. Zij magt hier niet in de mand want is zijn plekje maar de keren dat ze het wel probeerde ( want ze proberen het sowieso uit ) maakte ik ook even snel een foto. Wel blij dat onze stafford al 10 was toen de baby kwam want ja, hij stond ineens niet meer op de eerste plaats, is rustiger en makkelijker. Moet er niet aan denken een baby en een pup :') maar respect voor jou ts dat het goed is gegaan!



dankjewel voor je lieve reactie, de mand op de fotos is aangekocht als zijn and, maar hij weigert deze en wil enkel in zijn bench (verboden voor dochter, net als de eetbakken) de hond gaat énkel en alleen in die mand als dochter hem dat vraagt, daarvoor hebben wij dan bijna 200 euro neergeteld *\o/* -O-

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 18:49

noox schreef:
Jeetje wat is dit voor agressief en vooroordelend topic. Wat zijn we allemaal weer heilige boontjes. Wat een heerlijke foto’s TS! Ik ben blij voor je dat je je eigen plan hebt gevolgd en het allemaal zo goed heeft uitgepakt.
En gut oh gut, wat een aannames worden hier gemaakt wat betreft het ras en wat voor ouder TS is? Op basis van wat, 10 berichten waarin ze zichzelf nogal moet verdedigen tegen alle ongevraagde ‘adviezen’. Ja, het is vast goed bedoeld maar de toon in dit topic werd met het bericht grimmiger.
Ik vind de kleur van je pup echt prachtig. En ik vind ze super leuk samen, vooral die foto waarin je dochter de riem vast heeft. Lekker veel fotos maken hoor! Blijft altijd leuk wanneer kind en hond ongeveer even groot zijn. En wat heerlijk dat ze mag opgroeien met een pup, ik kan me voorstellen dat ze lekker veel buiten is met jullie!
Enne ik heb dus de afgelopen dagen dit topic doorgelezen en ik vond het juist leuk dat je nog ff update had gedaan, maakt het einde compleet :)

dankjewel! wij waren zelf niet zo overtuigd van de kleur maar hij was degene die ons het meest aansprak qua karakter om bij een kindje te plaatsen, dus toch maar gedaan, en zo blij mee! :) ik bedoelde die update ook helemaal niet als in kijk het is gelukt.. ik bedoelde gewoon dat idereen mij toen afschreef dat ik een kind én een pup samen niet zou aankunnen en dit bijna onmogelijk is.. terwijl wij goed wisten dat het zwaar zou zijn maar wel haalbaar. en gelukkig maar. alles loopt hier heel fijn en hond kent heel goed zijn rang in de roedel.. :)

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 18:51

Urona447 schreef:
De foto's zeggen al genoeg, daarnaast kun je mij niet wijsmaken dat als jouw hond de kleine grijpt jij de hond niet weg doet.

als jouw kind morgen een ander slaagt, doe jij die naar een tehuis? nowp :) wij ook niet.

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 18:52

Jis_ schreef:
LiesxAnne schreef:
Och mensen kom op zeg, TS laat gewoon zien waar ze trots op is en kan me voorstellen dat ze alsnog haar gram wil halen. Ze werd flink afgebrand paar jaar geleden :')

Ik zie een vrolijk meisje en een goed verzorgde hond. Het zijn vast moment opname's want dat herken ik. Heb zelf een 15 maanden oud meisje en 11 jarige Amerikaanse stafford. Zij magt hier niet in de mand want is zijn plekje maar de keren dat ze het wel probeerde ( want ze proberen het sowieso uit ) maakte ik ook even snel een foto. Wel blij dat onze stafford al 10 was toen de baby kwam want ja, hij stond ineens niet meer op de eerste plaats, is rustiger en makkelijker. Moet er niet aan denken een baby en een pup :') maar respect voor jou ts dat het goed is gegaan!



Je kind kruipt bij hond in de mand je pakt je modiel/camera en maakt foto('s) daarna zeg je pas dat het niet mag.


het is dochter haar "mand' :) is voor hodn gekocht maar deze wil er énkel en alleen is als zij hem roept.. hij neemt liever de bench ..

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:03

mijn engelse stafford was ook 5 maanden toen mijn zoon werd geboren
vanaf de dag dat ik met "die vreemde baby" thuis kwam week de hond niet van zijn zijde
nu 11 jaar verder is dat nog steeds niet anders <3

en ja mijn zoon heeft de hond ook wel pijn gedaan in zijn jongere jaren (oren en staart trekken)
de hond als opstapje gebruikt toen hij nog net niet op de bank kon komen
hond heeft nog nooit zn lip opgetrokken oid naar (mijn) kinderen

Afbeelding

echt een oude trouwe lobbes

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 18:26

Mendy1984 schreef:
mijn engelse stafford was ook 5 maanden toen mijn zoon werd geboren
vanaf de dag dat ik met "die vreemde baby" thuis kwam week de hond niet van zijn zijde
nu 11 jaar verder is dat nog steeds niet anders <3

en ja mijn zoon heeft de hond ook wel pijn gedaan in zijn jongere jaren (oren en staart trekken)
de hond als opstapje gebruikt toen hij nog net niet op de bank kon komen
hond heeft nog nooit zn lip opgetrokken oid naar (mijn) kinderen

[ [url=m/o5dAXG.jpg]Afbeelding[/url] ]

echt een oude trouwe lobbes



superleuke hond ook!

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Staffordshire bull terriër of Engelse Stafford.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:51

Dank je *D