Konijnenverblijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 22:43

Sinds januari dit jaar heb ik twee konijntjes uit het asiel gehaald. Al vanaf het begin constant hun hok aan het uitbreiden, veranderen en opleuken alleen loop ik nu even vast.

Van de week heb ik het geheel overdekt, de ren die aan het nachthok vast zat heb ik eraf gehaald zodat ze meer ruimte hebben om te rennen. Toch zou ik het graag nog leuker maken voor ze.

Heeft iemand tips om het geheel leuker te maken? Zelf zou ik een heuvel met holen erg leuk vinden maar helaas hebben we geen reuze tuin waardoor verder uitbreiden op dit moment even geen optie is.

Afbeelding

Afbeelding

En zo zijn we in januari begonnen:
Afbeelding

Desiree

Re: Konijnenverblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:53

Ik heb dus een stuk rioolbuis in mijn ren liggen, waar het konijn in kan. Maar ze vindt het leuker om er bovenop te zitten. Nu zit ik er aan te denken om langs de kant wat planken te hangen of zo, iets van 40 cm van de grond. Kan ze daar ook weer op zitten. Dat vindt ze vast leuk.
Ze zit niet veel binnen. Alleen om te eten en als het echt vies weer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:08

Ik heb ook een buis idd al is die van jou kwa formaat lekker handzaam :D , een zandbak vinden ze vaak ook fijn . Is idd beetje krapjes maar roeien met de riemen die je hebt :)

Mijn ren is nog in verbouwing :

Afbeelding

Achter tafel de graafhoek, verder ben ik momenteel niet :+

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 00:54

De buis die ik heb moet nog doormidden, hij is nu erg groot en daardoor neemt hij veel ruimte in beslag. Ik heb ze liever in twee delen zodat ze wat makkelijker ook op andere plekken neer te leggen zijn.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:18

Ik heb zo´n betonnen rioolbuis, die mijn man met de trekker erin heeft moeten zetten. Die is niet glad en daar kan mijn konijn op zitten. Vindt ze leuk. Ik heb een groot ras en die heeft niets aan kleine buizen.