Hond bezorgd als je in bad gaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FleurStyn

Hond bezorgd als je in bad gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 17:13

Oke misschien heel raar, maar ik leg het even kort uit.

Ik woon samen met mijn vriend, onze maltezer-mix en Amerikaanse bulldog samen in een klein, maar gezellig boerderijtje.
We hebben geen bovenverdieping en het huis op zich is dus echt klein (2 slaapkamers, keuken, living, wc, badkamer en een berging).
Nu zit ik sinds enkele weken thuis wegens zwangerschapsverlof en is mijn maltezer nog hechter geworden aan mij. Maar ik had graag geweten of enkele bokkers mij een psychologische reden kon geven, waarom mijn hond bezorgd wordt als ik in bad kruip...

Meneertje doet de deur open en springt dan tegen het bad om te kijken of ik er ben.
Om de 5 minuten doet hij dat en achter een eindje begint hij echt te "janken".
Hij verlaat wel telkens de kamer. Deur toedoen heeft niet veel zin, want dan huilt hij.
Meestal na een halfuur geeft hij het dan wel op en gaat hij terug op zijn plekkie liggen.

Is hier een reden voor?
Hij geeft geen bange indruk. Staartje ligt gekruld op de rug zoals anders, oortjes staan wat rechtop en soms kijkt hij zo triestig dat hij precies een mensenoog krijgt. Hij zucht ook altijd achteraf.

Bij deze mijn rare vraag :)

Nynke1

Re: Hond bezorgd als je in bad gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:14

Hij wil gewoon graag bij je zijn :). Mijn hond loopt ook altijd met me mee naar de wc en zelfs als ik sta te douchen kijkt ie ff wat ik ga doen :').

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:14

Kan het zijn dat jij dit (onbewust) zelf erin hebt getraind?
Het klinkt mij als vrij onnatuurlijk gedrag eigenlijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:16

Deed hij dat eerder nooit, ?

Heb je hem al eens opgetild en laten kijken?
Desnoods bij je in bad zetten voor 1x om te kijken of het echt om jou gaat of dat hij zelf in bad wil :P
Denk zelf dat hij erg nieuwsgierig is,misschien zit je vaker of langer in bad en is dat voor hem toch iets vreemd

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:21

Ach meid ik zou er niet al teveel over piekeren
Als mijn honden boven zijn en ik ga douchen of in bad dan komen ze ook bij mij in de badkamer kijken en "wachten"
Ik denk gewoon dat het hondje het jammer vind dat hij op zn moment bv niet bij jou op schoot kan kruipen en tegen je aan kan liggen.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:31

Denkt de hond niet dat je in gevaar bent en je uit het water wil redden ofzo ? :')
Kwam even in mij op haha.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:36

wat het precies is geen idee, ik weet wel dat mijn hond ook raar ging doen tegen het einde van de zwangerschap. En op de dagen dat ik harde buiken had en dus wat minder mobiel was hij meer oplettend en meer in mijn buurt. Niet dat hij gemeen werd, maar hij bleef max 5 meter van mijn zijde ipv het dubbele

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:37

hielkebro schreef:
Denkt de hond niet dat je in gevaar bent en je uit het water wil redden ofzo ? :')

Is dat niet enorm vermenselijkend denken? :o

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:37

hielkebro schreef:

Afbeelding

Deed mij hieraan denken :')

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 17:48

Haha die kat!

Goh mijn hond in bad nemen als ik erin zit, ga ik niet gauw doen denk ik :D
Anders is hij ook nu niet bepaald zot van water. Hij HAAT gewassen worden, maar dat moet af en toe wel eens als boerderij-hondje :P (Lees moddervarken, rollen in de stront is toch leuk!).
Hij kan mij overigens wel goed zien. Als hij recht staat komt zijn kopje net boven het bad uit.

Of ik het erin getraind heb? Nee denk het niet, het is nu ook niet dat ik hem roep of dat ik hem beloon als hij komt.

Hij is wel aanhankelijker en achtervolgt me ook overal tegenwoordig. Hij kan ook echt van die puppy-ogen trekken als ik even naar de winkel moet of gewoonweg ergens naartoe wil. Echt aandacht daaraan geven doe ik niet. Hij moet ook alleen kunnen zijn. Zijn vriendinnetje (de bulldog) zit als ik niet thuis ben in haar kennel.

Misschien ligt het ook wat aan de leeftijd? Hij is nu 13,5 maar nog in topconditie!

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 17:50

(Sorry voor de bewerkte foto)

Zo, maar iets "zieliger" kijkt hij dus als ik in het bad zit.

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:03

Mijn hond gaat onderaan de trap zitten/liggen als ik boven ben. Ook als ik de container aan de weg ga zetten blijft ze bij de achterdeur wachten tot ik terug ben. Denk gewoon dat ze graag bij je willen zijn.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:19

Waarom maak je de deur niet op slot? Dan heb je er beide geen last van ?

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 18:23

Zoals in openingspost vermeld: dan huilt hij met een heel nerveus gejank.
Hij durft dan ook een plasje doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:28

Als ik mij ga douchen (heb geen bad enkel een douche) duwt de hond ook de deur open en komt naast de douche liggen op het matje van de badkamerkast. Als hij niet binnen kan gaat hij ook janken, zelfs als mijn vriend thuis is gaat hij janken en rond trippelen tot mijn vriend hem in de badkamer laat.

Veel honden hechten zich aan 1 persoon in het gezin. Vaak is dit de persoon die het meeste thuis is of die echt de baas is over hem. In mijn geval ben ik echt de leider over mijn hond en ook het meeste aanwezig.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:29

Oh, dat had ik niet gelezen. En in de bench verder van de badkamer dat je hem niet hoort janken?

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 18:37

Ik ben inderdaad wel degene die het meeste bezig is met de honden, ze luisteren ook het best naar mij al is dat nu iets aan het verbeteren omdat we het echt wel belangrijk vinden dat de honden hun grenzen kennen naar de toekomst (baby) toe. Maar in de roedel staat mijn vriend dus wel "onder" mij :P.

In een bench kan hij niet Jolandaa_ . Hij is door het asiel (ik heb hem 4,5 jaar geleden geadopteerd) zwaar getraumatiseerd en is nu doodsbang van benches en kennels.