paspoortje :
Naam : Rocky
leeftijd: bijna 2 jaar

( hij heeft gewoon zijn oren nog
)Rocky heeft al een hele poos last van onzekerheid naar honden toe ( vooral grote honden ) dit is voortgekomen uit meerdere incidenten waarbij hij is aangevallen door meerdere honden en niet kon vluchten ( ik had hem vast ) . hij laat dan duidelijkheid signalen zien dat hij zich niet fijn voelt en dat hij liever weg wilt . zie : nekharen overeind , staart tussen de benen en tanden laten zien , hij laat alleen de tanden zien als hij niet weg kan. hij heeft nog nooit gebeten en dit hou ik ook liever zo.
Ik ben mij bewust van de '''gevaren '' van dit ras , en mij doel is ook niet dat hij vriendjes word met alle honden ( zit ook niet in het ras in mijn mening ) mijn doel met hem is dat hij andere honden negeert en zich focust op mij. Want als hij nu een hond ziet dan gaan de nekharen overeind en dat probeert hij weg te vluchten ( hij begint zelf te piepen als er een hond dichterbij komt )
En hier komt dus mijn probleem: ik heb met meerdere clubs contact opgenomen , van agility tot aan doggydance , de clubs waren erg enthousiast maar toen ze hoorde dat het een ''vechthond'' was werd ik weggestuurd , en die keuze begrijp ik meerdere deels ook want het zijn geen makkelijke honden en ik snap ook dat een club geen slechte naam wil opbouwen.
We hebben ook al meerdere cursussen succesvol afgerond , maar de onzekerheid blijft . Er zijn ook al meerdere gedragstherapeuten langs geweest maar dat heeft niks mogen baten .
Rocky is een hond die erg graag voor je wilt werken en alles zonder twijfel doet, daarom vind ik het ook erg jammer dat er geen clubs zijn die meewillen werken aan het vertrouwen opbouwen van mijn hond. Als pup hebben wij een proefles agility gedaan en dat vond hij fantastisch , hij was helemaal gefocust op mij en wilde ongelooflijk graag werken.
Rocky is in huis absoluut niet onzeker naar andere honden , sterker nog hij speelt zelfs met ze, alleen is hij buiten erg onzeker en soms zelfs bang ( hij heeft meerdere keren geplast van angst )
Hij krijgt dagelijks genoeg beweging en we doen ook verschillende braingames met hem, wat hij erg goed oppakt en ook snel door heeft.
Heeft iemand hier de ''gouden'' tip, of moet ik mij er maar bij neer leggen?
respect voor het lezen
vaak zijn ze zo lief. Jammer dat jouw hond onzeker is, de hond van mijn moeder heeft dit probleem ook. Terwijl ze heel leuk is met andere honden als ze ze wat langer kent