Ik heb van mijn opa 4 jaar geleden 2 tortelduifjes gekregen. Deze hebben na een jaar 2 eitjes gehad en daaruit zijn nog 2 tortelduifjes ontstaan

De roofvogel komt nu elke dag langs en wacht tot hij zijn prooi kan pakken. Dit kan niet want ze zitten achter gaas. Het is nu zo extreem geworden dat hij met zijn klauw net door het gaas kan en grijpt 1 van mijn duiven bij zijn snavel. Wij zijn naar buiten gerend en toen vloog hij weg. De arme duif heeft een heel stuk van zijn snaveltje af, even gekeken of ze verder in orde waren en zijn veren schoongemaakt van het bloed. Zijn snavel droogde goed op alleen hij was nogal in shock.

Maar nu komt het vandaag zat hij er weer... en weer opnieuw de zelfde duif gegrepen nu is zijn snavel nog verder open hij heeft ook nog een ander gegrepen maar die is er mindere erg aan toe.
Wij zien het telkens gebeuren die roofvogel hangt echt aan het gaas en duwt zijn klauw er doorheen. het is een voliere met echt voliere gaas ongeveer 1 bij 1 cm. Mijn duiven zijn zo tam en niuwschierig dat ze naar het gaas toe gaan als er aan de andere kant een andere vogel zit. Ze zijn niet bang tot dat er iets gebeurd en dan zijn ze in blinde paniek. Mijn konijn zit een stukje van de voliere af in een grote open ren aan zijn hok vast. Ik durf de duiven en het konijn niet meer gerust in de ren of in de voiliere laten omdat die roofvogel echt elke dag komt en steeds brutaler word...
Ik heb de duiven in het binnenhok gedaan en het konijn even in het hok. vandaag waren ze helemaal in shock en ik heb geen foto gemaakt om ze even rust te geven maar ze eten gelukkig allemaal wel weer iets (sinds gister niet gedaan)
Als je niet goed tegen bloed kan sla de foto's even over.
de foto's zijn van gister.
http://i68.tinypic.com/312yc82.jpg
http://i67.tinypic.com/23st8pt.jpg
Vandaag was het dus een stuk erger en bij de andere duif was het iets minder als dit. Mijn vraag is hierbij of iemand een manier weet om roofvogels af te schrikken. Ik ben bang van niet maar misschien heeft iemand het zelfde meegemaakt. ik woon trouwens midden in een dorp dus niet bij de bossen. Ik vind niet dat ik de dieren de hele tijd kan opsluiten in hun hokken maar ik ga ook niet wachten tot ze gepakt worden... En weet iemand of deze snaveltjes weer aangroeien?
Brand los, Alvast bedankt!