Mensen met papegaaien ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Mensen met papegaaien ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 13:40

Hoi

Wie van jullie heeft een papegaai thuis? Welke soort is het en hoe wordt hij gehouden ?
Ik ben mij aan het inlezen hierover en we willen misschien later ook wel een papegaai(en) houden. Ik ben van plan om binnenkort ook een bezoek te brengen aan een papegaaienopvang. Hier zal ik ook veel informatie krijgen. :)

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Mensen met papegaaien ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:44

Ik heb een blauwvoorhoofds amazone thuis!

Ze is gewiekt omdat ze nog jong is en zo net iets makkelijker alles kan leren en overal mee omgaan (ook hebben wij veel glas in het huis wat niet goed ging).

Ze gaat eigenlijk overal mee naar toe tenzij het regent.
Overdag zit ze los op de kooi en kan ze door het huis scharellen of zit ze op de lamp boven de eet tafel.
'S avonds gaat ze naar boven om te slapen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:46

Ik hen een goffini kaketoe van 14 jaar en een grijze roodstaart van 10 maanden oud. De kaketoe schreeuwt ons de oren van de kop terwijl de grijze roodstaart de heledag zit te praten. Ze hebben een aparte kooi. De kooien zijn de heledag open. De grijze roodstaart gaat in de nacht met mij mee naar de slaapkamer en daar heeft ze een kleine javaboom waar ze op slaapt.
De kaketoe plukt zich (was bij de vorige eigenaar al) en de grijze roodstaart wordt door mij gewiekt.

Ik zou absoluut niet voor een kaketoe kiezen.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:48

Hoi,

nou ik heb een papegaai thuis, nu zo 5 jaar. een grijze roodstaart we hebben m van toen die een paar weken oud was.
het belangrijkste is dat ze weinig alleen thuis zitten, daar kunnen ze erg slecht tegen.
onze zit overdag op een speciale speelboom, en 's nachts voor het slapen gaat ze in de kooi.
ze is geknipt omdat ze anders tegen de ramen aanvloog.
je heb er heel veel gezelschap van! onze praat en fluit heel veel. wat ontzettend leuk is. Groot nadeel is wel de troep. je bent wel verplicht elke dag te stofzuigen. veel pluizen en brokjes die overal liggen. we houden elke dag de kooi en boom bij, kranten verschonen en poepjes opruimen. 1 x in de week grote schoonmaak van de kooi en de boom. Geregeld nieuwe speeltjes kopen, dit houdt ze lekker bezig.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:53

Wij hebben 2 blauw voorhoofd, geel wang amazones buiten in een volière zitten. We hadden er eerst een in huis maar wilden haar graag de mogelijkheid geven voor meer natuurijk gedrag dus hebben een maatje voor haar gezocht en een voliere van 5x2 gebouwd met daaraan vast een verwarmd hok van 1x1.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:18

Wij hebben thuis een edelpapegaai van een jaar oud. Erg leuke vogel die met iedereen vriendjes is.
Overdag als er iemand thuis is heeft hij altijd de kooi open en zit hij of er bovenop te spelen of hij zit in de woonkamer op een speelboom. In de zomer zit hij buiten onder de veranda in een grote kooi. Erg rustig beestje dat alleen een keer tijdens de dolle 5 minuten schreeuwt maar verder babbelt ie de hele dag. Kan inmiddels ook al aardig praten. Vogel is geknipt omdst hij amders tegen de ramen vliegt en zodat hij in de zomer niet weg kan als hij naar zijn kooi buiten gebracht word.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:08

Ik krijg waarschijnlijk binnenkort een amazone van iemand die er niet meer voor kan zorgen, dus het lijkt me leuk om dan ook hier mee te praten :)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 10:12

Ooh wat leuk ! Ik hoop dat er hier nog meer mensen hun ervaringen komen delen. Ik heb vorig weekend een bezoek gebracht aan een papegaaienopvang hier in de buurt en de enige hier in België. Was heel interessant !

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:52

Ja dat zou leuk zijn, er zijn vast meer mensen op Bokt met een papegaai!
Oh wat leuk! Hadden ze veel soorten?