Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

KimD schreef:Een eerlijke mening, zoek een ander gezin voor hem. Ergens waar geen kinderen zijn en waar hij nog tien jaar rustig en stressloos kan leven.
Zwerte schreef:Ik zou er eerst een gedragstherapeut bij halen. Hoe extreem dit ook lijkt, er bestaat nog een kans dat je dit kan oplossen. Als ze in een staat van chronische stress komen, waar je verhaal erg op lijkt, dan flippen ze van alles (of worden apathisch). Als je het probleem bij de oorzaak kan oplossen, kan hij hier weer uit komen. Kost tijd en moeite, waarschijnlijk van beide heel veel. Maar als je het graag wil, is er imo dus nog een stap voor herplaatsing.
Catnip schreef:Zwerte schreef:Ik zou er eerst een gedragstherapeut bij halen. Hoe extreem dit ook lijkt, er bestaat nog een kans dat je dit kan oplossen. Als ze in een staat van chronische stress komen, waar je verhaal erg op lijkt, dan flippen ze van alles (of worden apathisch). Als je het probleem bij de oorzaak kan oplossen, kan hij hier weer uit komen. Kost tijd en moeite, waarschijnlijk van beide heel veel. Maar als je het graag wil, is er imo dus nog een stap voor herplaatsing.
Dit inderdaad. Gecombineerd met ondersteunende middeltjes. Qua voer bijvoorbeeld Royal Canin Veterinary Calm (zit tryptofaan in, een voorloper van serotonine). En je kunt Bach bloesems proberen in het drinkwater, of Zylkène (een natuurlijk maar over het algemeen goedwerkend middel tegen stress, verkrijgbaar bij DA).
Als deze zaken geen verbetering geven zou ik pas kijken naar herplaatsing.
dit is enkel ter ondersteuning terwijl je de oorzaak aanpakt, mbv een goede gedragstherapeut.