Het dier was ongeveer een jaar oud, ongecastreerd en had zijn hele jonge leventje in een bench gezeten. Hij mocht er alleen uit om naar de kattenbak te gaan en volgens de eigenaren was dit omdat hij niet kon opschieten met hun nieuwe hond.
De dierenbescherming heeft vervolgens deze kat in beslag genomen en zo is hij bij mij terecht gekomen. Hij is direct gecastreerd, gechipt, etc. en was in het begin erg agressief.
Terwijl hij op schoot lag, kon hij uit het niets aanvallen en ik heb dan ook de nodige littekens hieraan over gehouden. Dit agressieve gedrag is ondertussen beter, zijn gedrag is beter te lezen. Hij heeft nog wel soms stemmingswisselingen, maar dit heeft geen aanvallen meer tot gevolg.
Het probleem is nu; hij breekt 's nachts de hele boel af. Hij springt tegen de muren, trekt het behang eraf, plundert de prullenbak, gooit breekbare dingen van het aanrecht, sloopt de planten, etc.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
-Veel speeltjes hebben
-Moe maken voordat wij naar bed gaan
-Een speelballetje met brokjes erin om hem bezig te houden
-De hele dag buiten laten spelen zodat hij 'snachts moe is
-Naar buiten doen - dan staat hij de hele nacht voor de deur gigantisch hard te miauwen
Mijn nachtrust wordt er niet beter van als meneer telkens tegen de muren springt en iedere ochtend het huis schoonmaken is ook geen pretje..
Ik denk dat hij zich verveelt, maar weet ondertussen niet meer wat ik eraan kan doen.
Iemand hier ervaring mee en de gouden tip?
.
. Ze doen echt niets kapot maar ik wil gewoon niet dat ze op het aanrecht komen en ze weten het maar ze trekken zich daar niets van aan.