rittens bijvoeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MabuPets

rittens bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 14:23

Hallo,

Mijn ratten hebben jongen gekregen (3 nestjes van 3 mama's) de ratten zitten samen.

Een paar rittens lijken verstoten, en nu heb ik speciale bijvoeding voor ze gekocht.

Ze lijken echter niet te eten, ik voer ze iedere voerbeurt 0.1 ml met een spuit maar ze lijken dit niet te drinken.

Of het loopt langs hun bekjes of ze doen helenaal hun bekjes niet open.

Moet ik ze nu vaker voeren of anders?
Ik weeg ze iedere dag maar de batterijen van mijn keukenweegschaaltje zijn leeg en ik zit ziek thuis en kan nu geen nieuwe halen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:34

Alle moeders apart zetten met hun eigen rittens. De sterkere rittens drukken de zwakkere waarschijnlijk aan de kant waardoor ze geen kans krijgen om te drinken.
Hoe oud zijn ze? Hele kleintjes zijn vrijwel niet met de hand groot te krijgen.

MabuPets

Re: rittens bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 14:48

Het probleem is dat de moeders de jongen allemaal bij elkaar hebben gegooid op een hoop en er enkele zijn achtergebleven. Heb ze al terug gelegd in het nest maar ze liggen er toch steeds weer buiten.
Dus ik heb geen idee wie van welke moeder zijn, heb hier niet eerder problemen mee gehad.

Ze zijn nu zo'n twee weken oud, al hen ik hele grote jongen ertussen zitten en kleinere.

zonnebloem18

Re: rittens bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:52

Oké 2 weken is goed te doen dan gaan ze bijna zelfstandig eten. Toch moeten ze dan wel wat meer dan 0.1 per keer drinken. Drinken ze het ook niet als je het op een schaaltje aanbiedt?

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 15:52

Sommige likken het van mijn vinger maar anderen willen helemaal niets drinken. Ik kan het zeker proberen maar ze krioelen voornamelijk over en door alles heen.. Maar ik ga het zeker proberen!