julie0307 schreef:ons hok was redelijk groot en we hebben in het midden een hek gezet
het zijn beide vrouwtjes eentje ongeveer 5 (weten we niet echt zeker)
en de andere 3 denk ik Thetis ook de bedoeling dat ze apart blijven
Twee vrouwtjes die eenmaal gevochten hebben zou ik ook niet meer bij elkaar zetten. Maar bedenk wel dat met een hek ertussen het soms enorm frustrerend kan werken en dit juist nog meer agressie opwekt. Daarbij hoor een konijn eigenlijk een vriendje te hebben waar ze tegen aan kunnen kruipen en elkaar kunnen wassen. Het apart houden van de konijnen is voor de konijnen zelf eigenlijk geen diervriendelijke oplossing.
Ik zou toch eens informeren bij een konijnenopvang. Wellicht kun je 1 voedster afstaan en je andere daar laten koppelen aan een leuke gecastreerde ram. Het brengt natuurlijk kosten met zich mee, maar rammen zijn in de opvang eigenlijk altijd al gecastreerd en ze zijn ingeënt dus ik vind de kosten van een gecastreerde ram uit de opvang zeer netjes. Dan heb je wel gelijk een leuk setje waarvan je weet dat het goed klikt. Ze kunnen in de opvang namelijk meerdere rammen proberen bij de voedster.
Zelf een jong rammetje kopen en laten inenten en later laten castreren is bijv. al veel duurder.
Wil je beide konijnen houden, dan kan je overwegen er 2 gecastreerde rammen bij te zetten. Zo kan het een stabiel groepje worden. Dit is iets dat de opvang voor je kan doen. Maar dan heb je wel gelijk 4 konijnen, wat dus meer kosten met zich meebrengt. En je hok en ren moet er echt groot genoeg voor zijn.
Eet je konijn nog wel? Waarom denk je dat ze er veel pijn aan heeft?