Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Esther schreef:Voor die paar weken dat hij onrustig is zou ik hem niet laten castreren, de rest van het jaar hou je de 'nieuwe' problemen. Het is ook niet gezegd dat hij dit hitsige gedrag niet meer vertoont als hij geen ballen meer heeft.
Hier loopt nu ook zo'n hitsige reu in huis, hij wil ieder half uur wel uit... Buurhondje is loops en op het uitlaatveldje lopen kennelijk ook lekkere teefjes. Kwestie van uitzitten, af en toe zeggen dat het genoeg is en dat hij maar in zijn mand moet gaan liggen. Nog even en het is weer over.
Icecrystal schreef:Ik herken onze hond wel in jou verhaal.
Die van ons is nu 10 jaar en wij hebben hem een halfjaar geleden laten helpen om dezelfde klachten. Constante onrust in het voorjaar wat voor hem gewoon ontzettend sneu was.
Hij heeft ook niet veel met andere honden en loopt er graag met een boog omheen.
Nu hij gecastreerd is heeft hij een veel leuker leven. Hij is rustiger en minder zenuwachtig. Hadden wij het maar eerder gedaan!![]()
Ik zou even overleggen met de dierenarts over de leeftijd en castratie. Bij ons was het geen probleem en werd het zelfs aangeraden.