Hydro-/aquatherapie hond (omg. Breda)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Hydro-/aquatherapie hond (omg. Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 23:17

Hoi hoi!

Ik dacht, er zijn vast wel mensen aanwezig hier die hier meer over weten.

Ik heb gelezen dat hydrotherapie goed is voor honden met artrose. Onze hond heeft al een tijd artrose en staat hiervoor ook op de medicijnen. Nu willen we haar optimaal steunen en misschien dit gaan doen. Zelf heb ik al globaal gezocht naar hydrotherapie omgeving Breda, maar ik kom niet erg ver. Mensen die een kliniek oid weten waar ze dit doen? Het hoeft niet om de hoek te zijn maar ze houdt niet van auto ritten, dus graag ook niet te lang.

Wat ik eigenlijk ook nog graag zou willen weten, wat kost dat, hydro therapie per keer? En om de hoeveel tijd moet je dit doen wil je er baat bij hebben?

Alvast bedankt!

Mylady_E

Re: Hydro-/aquatherapie hond (omg. Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:30

Ik heb er ervaring mee!
Doordat ze hun spieren trainen zonder echte belasting van de gewrichten, is het zeker goed voor honden met artrose. Daarnaast zorgen die extra spieren voor betere ondersteuning van de gewrichten als ze weer uit het water zijn.

Onze hond heeft geen artrose, maar moet extra spieren opbouwen in zijn achterhand. We gaan nu 1 keer per week en dit minstens 10 weken aan een stuk om dan te bekijken hoe de evolutie is. In totaal zijn we 45min aanwezig (bubbelbad, massage, training in het zwembad, afdrogen, ...) en we betalen € 55 per sessie.

Ik kom van België, dus ken geen plaatsen waar ze dit in Nederland aanbieden. Hier is dit echter niet in een kliniek maar bij een fysiotherapeut.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:32

Jammer dat je zover weg woont. Wij hebben een verwarmd, overdekt zwembad voor honden. Mensen komen hier met hun hond om deze te laten zwemmen, gewoon vrij zwemmen, maar ook ivm bv artrose, hd, spieropbouw, etc. Er zijn ook pensiongasten die tijdens hun verblijf gebruik mogen maken van het zwembad (eigenaar kan dit aangeven).
Kosten voor het zwemmen zijn 10 euro per keer (pensiongasten zijn wat goedkoper)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:37

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:59

wij trainden met onze hond 1 x per week in ruchphen bij corinne somers

http://www.somersdierfysiotherapie.nl/

zij heeft geen zwembad, maar wel een loopband met water, ik vind het ideaal! en ze is echt super aardig!

Afbeelding

Afbeelding

wij hebben een proefsessie gedaan in raamsdonkveer, daar kunnen de honden wel zwemmen, alleen kan onze hond het niet haha hij raakt echt volledig in paniek, vandaar dat dit een prima oplossing is!

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:24

Ik heb geen ervaring met aquatherapie, maar wel met een hond met heftige artrose.
Mocht je openstaan voor andere therapieën denk dan eens aan acupunctuur.
Mijn hond had zo'n last dat ze nauwelijks nog kon opstaan als ze had gelegen. Was ze eenmaal in beweging ging het prima, maar thuis was ze dan weer stijf en pijnlijk. Nare vicieuze cirkel dus. Afgelopen herfst heb ik haar laten behandelen, ze heeft 3 behandelingen gekregen en ze is nauwelijks te herkennen. Stijf is ze nog wel, maar ze komt weer heel snel overeind en heeft geen pijn meer. Het is echt een wereld van verschil. Ik denk zelf dat er nog meer te verbeteren valt dus ik wil zelf nog een keer terug met mijn hond.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:17

Kosten Hydrotherapie hier in BE zijn 55 euro per keer, reken op een 10 keer dat je moet gaan.
Hangt ervan af wat je hond heeft natuurlijk.

Maar er zullen vast ook goedkopere plekken te vinden zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:01

Zou zo fijn zijn een goedkoop bad in de buurt van bergen op zoom of breda!! Heb het maanden gedaan in een zwembad van 10 meter lang met 3 van onze honden die vonden het fantastisch lekker rond zwemmen met balletjes en was super voor conditie opbouw. Zelf een wetsuit aan als bescherming en genieten maar. Helaas is die locatie er niet meer

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:15

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:34

crazyshar schreef:
In meerle zit een Paarden zwembad, wat op 15 min van Breda ligt.
Honden laten ze daar ook zwemmen, afhankelijk van conditie.

http://horsecarecenter.be/contact/

Weet je de kosten ook toevallig? De site werkt niet ;)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:53

Ja das een goeie, je zou via fb ook nog contact kunnen leggen.

Weet het zo niet eerlijk gezegd.