Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
evelien_89 schreef:Gelukkig zijn jullie al naar de dierenarts geweest voor pijnstilling en gaan jullie ook vandaag weer terug omdat ze niet zelf meer kan plassen.
Heel eerlijk gezegd zal ik dan de dierenarts vragen of het nog nut heeft om catheters te plaatsen, is het nog hondwaardig als ze echt niet eens meer zelf haar behoefte kan doen? voor mij zou het in dat geval helaas wel afscheid nemen zijn maar daar zal je zelf over moeten beslissen.
evelien_89 schreef:Gelukkig zijn jullie al naar de dierenarts geweest voor pijnstilling en gaan jullie ook vandaag weer terug omdat ze niet zelf meer kan plassen.
Heel eerlijk gezegd zal ik dan de dierenarts vragen of het nog nut heeft om catheters te plaatsen, is het nog hondwaardig als ze echt niet eens meer zelf haar behoefte kan doen? voor mij zou het in dat geval helaas wel afscheid nemen zijn maar daar zal je zelf over moeten beslissen.
Wilawander schreef:evelien_89 schreef:Gelukkig zijn jullie al naar de dierenarts geweest voor pijnstilling en gaan jullie ook vandaag weer terug omdat ze niet zelf meer kan plassen.
Dat hoeft niet van blijvende aard te zijn. Heb genoeg honden in de praktijk gezien die na een behandeling en tijd weer gewoon konden lopen en hond zijn. Normaal ben ik daar ook voor maar een hernia betekent echt niet het einde. Heb zelf ook hernia's en al eens niet meer kunnen lopen en kan ook weer gewoon mens zijn.
cinniz123 schreef:hoe kan het in godsnaam dat iemand van buitenaf een wervel recht zet zodat er geen vernauwing meer is terwijl een operatie bijna geen kans van slagen heeft???
begrijp me niet verkeerd het is geen aanval maar zou heeeel graag willen weten hoe ze dat doen gezien mijn hondje een beginnende hernia heeft.
Shanna schreef:Hoe hoog moest je hem tillen? Tilde je dan zo hoog dat de rug recht was of dat de achterpoten niet meer sleepten?
Er is de hele dag iemand thuis bij de hond, ze kan zichzelf nog tot zitten opwerken en kan ook zittend op dr billen (achterpoten poten recht vooruit) rond bewegen. Dit kost dr echter wel veel moeite dus proberen wij te voorkomen door toch bij haar in de buurt te blijven. Dan heeft ze niet de neiging om ons te zoeken dus blijft ze rustig liggen of zitten. Zelf zorgt ze er ook wel voor dat ze steeds op de andere kant ligt.
Blaas leegdrukken gaan we straks ook leren, toch fijn om te lezen dat er meerderen dit zelf gedaan hebben. Poepen maken we ons inderdaad minder druk over.