Meet Ollie
.. Ollie is een halve Britse Korthaar, geboren in 2001 en gecastreerd. Woont samen met Luna (2001) bij ons in huis. Lieve terroristjes zijn het.Een paar jaar geleden begon Ollie last te krijgen van blaasgruis, dit is behandeld en sindsdien krijgt hij Royal Canin Urinary S/O Moderate (brok). Luna krijgt dit ook sindsdien.
Ze doen het er goed op, helaas te goed.. Luna is altijd een slank katje geweest, maar sinds dit voer is ze flink aangekomen. Ollie is altijd een flinke geweest, die is wel iets aangekomen.
Luna is erg lui, zit het liefst vastgeplakt op je schoot en klaagt als ze er niet bij mag. Ollie heeft meerdere keren per dag een gek kwartiertje en rent het hele huis door. Erg fijn als je wilt uitslapen
Ik hou mij aan de aanbevolen hoeveelheid voer per dag, en verdeel dit over 3 porties. Verder hebben ze veel water tot hun beschikking, waar ze sinds dit voer gretig gebruik van maken.
Helaas loop ik tegen het probleem aan dat onze katten enorm honger hebben, de hele dag door. Als het bakje op is, beginnen ze gelijk alweer met zeuren.
Sinds een week zijn we hier vanaf gestapt omdat we gek werden van onze hongerige katten (en het ook ontzettend sneu vonden). Nu we steeds volle bakjes geven doen ze er langer mee, maar betekent wel dat ze veel meer binnen krijgen.
Ook hebben beide katten heel veel dorst door deze brok. Ollie gaat verder goed, maar heeft sinds dit voer soms/vaker moeite met poepen.
Ben al enige tijd op internet aan het zoeken voor wat te doen. Ik lees:
- Aanzuren urine met: appelazijn, vitamine C of cranberry in capsules
- Moet een verzurend dieet zijn: arm aan magnesium, ammonium en fosfaat
Ik kom er gewoon niet uit.. Wat zoek ik?
- voer (liefst brok) wat we vrijwel onbeperkt kunnen geven (genoeg dat ze geen honger meer hebben)
- Waar ze niet moddervet van worden
- liefst een wat lagere prijs (dit is ondergeschikt)
- Kan ik nog iets voor Ollie doen wat betreft het soms moeilijk kunnen poepen?
Nu weer op de Hills S/O sinds enkele weken en nu is hij weer happy.
ze eten overigens meer van de Smilla dan van de Kattovit. Helaas lusten ze de tonijnsmaak niet, alleen de kip