Leonbergers de beren onder de honden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Leonbergers de beren onder de honden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 19:59

Heyhoi!

Ben benieuwd wie hebben er hier een leonberger?
Ik ben benieuwd naar namen, fokkers, karaktertrekjes etc.

Hier stel ik voor:
Jerome
Afbeelding

Jerome is bijna een jaar en is behoorlijk aan het puberen (net als ik btw) Hij is heerlijk speels en is helemaal maf van water. Kinderen en andere honden vind ie ook super leuk. Zit geen kwaad haartje op deze beer.
Afbeelding

Dus heb jij ook een beertje? Laat reacties achter super tof! *\o/* <3

Anoeska27

Re: Leonbergers de beren onder de honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:01

Op dit moment helaas niet, maar ik ben wel een heel groot fan van het ras. Als de kids wat groter zijn dan hoop ik dat er hier ook weer eentje komt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:11

Ik heb op een leonberger fokkerij gewoond en gewerkt (ze fokten ook paarden). Ik vind het een mooi ras, maar een beetje groot en omslachtig, dus heb ik een stabij, wat handzamer :+

Ik ken wel wát bloedlijnen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 08:46

Zijn moeder is luna van t' jonge venebos. En papa heet Ceasar. Weet alleen niet van welke fokker.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:02

Wat leuk een Leo! Wij hebben ze ook gehad. Bailey, Sventa en Yari. Sventa en Yari waren beide herplaatsers en daar hebben we een keer een nestje bij gehad. 2 reuen, Bailey en Yoeri. Yoeri is naar iemand in de buurt gegaan en Bailey hebben we gehouden.
Bailey was echt mijn hond, ik ben met hem op cursus geweest en overal waar ik ging ging hij ook. Hij was veel mee naar de paarden en op de boerderij. Een fantastische hond die voor me door t vuur ging, maar wel een tikje eenkennig en hij had aan bepaalde mensen en honden een hekel. Tja en omdat hij zo ongelovelijke groot was, komt dat behoorlijk intimiderend over. Daar heb ik vooral op cursus en op openbare plekken met veel honden last van gehad.
Kleine honden trok hij zich niks van aan maar grote honden en dan vooral reuen, dan had ik de handen vol!
Dat was ook een beetje de handicap als hij t in de kop had dan kon ik m niet houden aan de riem. Ik moest daarom hem een gentle leader omdoen (werd gezegd op cursus) maar dat wilde ik eigenlijk niet want verder was het de liefste hond die ik kon wensen.
Ik zal even kijken waar ik foto's heb staan om hier te plaatsen. De kleuren waren verschillend. Sventa was klein met donker masker maar wel heel blond en Yari was veel donkerder beetje kastanjekleur. Bailey zat daar was tussenin.
Op de boerderij waar ik de paarden heb is nog een afstammeling van Bailey, de moeder is een Rodesian Ridgeback dus aparte combi maar wel supermooie hond met heel goed karakter.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 09:06

Woow gaaf! Dat niet houden herken ik haha. Alsof k mezelf aan de riem heb. Ben benieuwd naar de foto's

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:12

Wil die van jou graag zwemmen trouwens? Met Bailey was t zo dat hij graag t water in ging maar niet te diep want dat durfde hij niet. Toen ben ik zelf met hem het water in gegaan maar hij vond dat zwemmen nog steeds heel spannend. Pas na een paar jaar oefenen sprong hij in t diepe water en durfde te zwemmen. Met warm weer sprongen ze allemaal in de sloot als je ze niet aan de riem had en stinken!
Zit je op cursus? Ik heb gewone puppycursus gedaan en nog n jachtcurus. Bailey kon ik enorm veel leren maar het was absoluut geen jachthond!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:14

Mijn eerste hondenliefde was een Leonberger, van mijn ooms. Die woonden erg ruim en daar ging ik als kind vaak logeren. Uren kon ik met die hond spelen, borstelen, wandelen. Echt mijn vriendje was het.

Ik vind ze nog steeds prachtig, maar woon niet groot genoeg om zulke grote honden in huis te hebben. Een liggende leonberger zou mijn halve woonkamer in beslag nemen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 09:53

jankawijnsma schreef:
Wil die van jou graag zwemmen trouwens? Met Bailey was t zo dat hij graag t water in ging maar niet te diep want dat durfde hij niet. Toen ben ik zelf met hem het water in gegaan maar hij vond dat zwemmen nog steeds heel spannend. Pas na een paar jaar oefenen sprong hij in t diepe water en durfde te zwemmen. Met warm weer sprongen ze allemaal in de sloot als je ze niet aan de riem had en stinken!
Zit je op cursus? Ik heb gewone puppycursus gedaan en nog n jachtcurus. Bailey kon ik enorm veel leren maar het was absoluut geen jachthond!

Mn ouder zijn met Jerome op cursus gewëest. Hij doet vrijwel alles voor eten althans. Toen ie een maand of 5 was sprong ie zo de plomp in haha. Of je nou aan de riem zit ofniet hij gaat zwemmen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 09:54

tiwi1969 schreef:
Mijn eerste hondenliefde was een Leonberger, van mijn ooms. Die woonden erg ruim en daar ging ik als kind vaak logeren. Uren kon ik met die hond spelen, borstelen, wandelen. Echt mijn vriendje was het.

Ik vind ze nog steeds prachtig, maar woon niet groot genoeg om zulke grote honden in huis te hebben. Een liggende leonberger zou mijn halve woonkamer in beslag nemen.

Haha tis ook net een minishet

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:55

Ze zijn idd dol op eten!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 10:00

Als de vooraadkast opengaat staat dah beest achter je met 2 van die huge ogen en een zacht kwispelende kwast ofdat ie ook wat krijgt. Heerlijk.
Hebben die van jou dat happerige trouwens?

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:27

Ja Bailey wel toen hij jong was. Je bedoelt happerig met spelen? ik denk dat heel veel jonge honden dat wel hebben. Die van jou is nog maar n ukje haha

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:29

Dat niet houden herken ik ook, ik rende altijd naar de eerstvolgende lantaarnpaal en sloeg mijn armen daar omheen om niet de straat door gesleurd te worden :')

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:31

Hahaha gelukkig zijn er meer met dat probleem! Ik heb hem zelfs wel eens aan een hek vastgebonden toen ik zag dat er iemand aan kwam met meerdere honden, wie niet sterk is....

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 10:33

Wahaha das een goeie dat ga k onthouden!!! <3 :')

En ja vooral met spelen haha

Hakken in het zand ze willen altijd spelen haha. *\o/*

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:11

Yes! Een Leonberger topic! Ik heb er zelf 4: 3 teven en 1 reu. Ben er mee 'besmet' toen ik 4 was en ben nu bijna 23. Wij fokken hobbymatig en Op dit moment hebben wij een 'nestje' van 1 pup. Foto's kan je evt een beetje zien op mijn profiel en anders http://www.bralindy.nl

Ik zag trouwens op Fb een tshirt verschijnen met de tekst: men zegt dat je geluk niet kan aanraken. Maar die mensen nog nooit een leonberger geaaid.. Iets in die trant :')

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:37

Wat n prachtige honden Bralindy en Aslan <3 .
Als ik ooit weer een leonberger krijg vind ik Aslan ook een hele toepasselijke mooie naam.
Je hebt de naam van Narnia neem ik aan?
1 pup, wat leuk, wel jammer dat t er niet meer zijn. Houd je de pup?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:53

We zijn aan het kijken om er een in huis te halen. Iemand nog tips voor het ras?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 16:02

DarkoFoitzik schreef:
We zijn aan het kijken om er een in huis te halen. Iemand nog tips voor het ras?

Ga naar een fokker. Via via zijn er vaak veel gemixte rasjes. Laat je goed informeren over gedrag en eten. Ze eten heel veel!!

Jerommetje eet op een dag: 3x daagse 300 gram vlees en een beker brokken.
Ze zijn heel eigenwijs dus puppycursus is een goeie om te overwegen XD
Kijk goed of er in de stamboom geen papa's en mama's zijn met gekke kwaaltjes als hangende oogleden of problemen in de heup.

happyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:24

Jaa! Wij hebben er ook een :D

Dit is Wammes en is nu 4 maanden oud

Afbeelding

Hiervoor hadden we Simmer, die is helaas op 1 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand/hartaanval....

Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:09

jankawijnsma schreef:
Wat n prachtige honden Bralindy en Aslan <3 .
Als ik ooit weer een leonberger krijg vind ik Aslan ook een hele toepasselijke mooie naam.
Je hebt de naam van Narnia neem ik aan?
1 pup, wat leuk, wel jammer dat t er niet meer zijn. Houd je de pup?

Aslan is van Narnia, ja. Betekent ook daadwerkelijk leeuw :D Hij is echt mijn maatje.. heerlijk dier is het die zo lekker drollig kan kijken. Was vanochtend naar het bos gegaan met hem en mooie foto's geschoten. Ga ze even in een leuke BB-ITP topic doen ;)

Dit is onze roedel, vlnr: Aslan, Brooklyn, Mara en Ivy (de teven zijn niet klein, Aslan is zo groot :+ )

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:22

Oooh wat leuk, een leonberger topic!
Wij zijn sinds een jaartje trotse eigenaar van een leonberger reu genaamd Bram(metje). Het is zo'n heerlijk beest, hij heeft wel ontzettend veel energie en is heel erg speels. Dus komende week krijgt hij een vriendinnetje. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 18:13

Wij hebben ook overwogen m Bram te noemen haha. Tis toch jerome geworden. Wat is Wammes licht? Gaaf dat kleurtje. Wat een knapperd die Aslan.

Hier wat van Little Jerome toen hij nog Jason heette. Hier was hij een week of 5/6 oud.Afbeelding

Afbeelding

Overigens de liefde voor karnemelk is er nogsteeds <3

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:21

Geweldig ras! Wij hebben er 2 gehad. Bell haar (zelfgefokte) dochter Byou. Gouden honden!