Puppy voeding Kenner (Ervaringen gezocht!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naam puppy

Poll eindigt op

Bruno
1 (11%)
Dexter
2 (22%)
Joris
2 (22%)
Chester
3 (33%)
Lucas
1 (11%)

Totaal aantal stemmen: 9

nathasjaa

Puppy voeding Kenner (Ervaringen gezocht!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 15:52

Hallo allemaal,

Wij krijgen midden maart een Labrador puppy en wij willen vast wat voer inslaan :Y)
Nou heb ik laatst bij de Welkoop een puppy pakket gehaald en daarin zat puppy brok van het merk Kenner.
Mijn vraag is; Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Of raden jullie wat anders aan? Zoals welke?

Wij twijfelen nog over een naam, jullie mogen stemmen in de pol :)
Het is een choco bruine labrador reu.

Liefs, Nathasja

Yipee

Re: Puppy voeding Kenner (Ervaringen gezocht!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:57

Ik stem ieder geval voo Joris, zo heette mijn hond. :D

Ik zou eerst een tijdje de voeding van de fokker blijven geven om de overstap niet te groot te maken. Na een tijdje kan je je pup wennen aan een ander voermerk. Het ligt helemaal aan de eisen die je zelf stelt aan het voer waar je op uitkomt. En je pup moet het lekker vinden.

Ik ben zelf erg tevreden over Nutro natural choice. Een natuurlijke voeding met een hoog vlees aandeel. Verder hebben zij ook puppyvoeding. :)

Succes met je keuze en veel plezier met je toekomstige pup!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:07

In de middenklasse brok raad ik ook Nutro Choice aan (besteld bij www.brekz.nl , het scheelt op een grote zak al snel 15€ met de dierenwinkel). Kenner zou ik niet doen. Als goedkoper alternatief is Carocroc ook goed.

Royal Canin Labrador bevat relatief weinig kcal en een extra laag kopergehalte. Bij Labradors komt vrij veel koperstapeling voor, waar alleen met een leverbiopt klinisch op te testen valt. Door een verlaagd kopergehalte in het voer zou deze stapeling minder moeten optreden. Zeker als de ouders niet getest zijn op koperstapeling (of nog jonger zijn dan 3 jaar) zou ik dit voer zeker overwegen. De behandeling van koperstapeling is namelijk zeer belastend voor de hond en wanneer je eenmaal klachten krijgt is er al behoorlijke leverschade opgetreden.

nathasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 16:27

Bedankt voor jullie reacties! Uiteraard gebruiken we eerst het voer wat de fokker ook gebruikt. Ik heb jullie suggesties al opgeschreven :)

Meer tips en ervaringen zijn welkom

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:01

Mijn pup deed het erg slecht op Kenner. Echt veel ontlasting, dun en erg stinkend. Ook veel stinkende winden. Wij zijn vlug Cavom gaan voeren waar hij het prima op doet!