Hallo iedereen, Mijn konijn heeft al een tijdje last van 1 oogje er komt iedere keer vocht uit en dan heeft hij een heel nat oogje maar het is veder geen etter of zo volgens mij doet het wel een beetje pijn want als ik eraan komt dan vind hij het niet echt prettig maar ik heb eens research gedaan op het internet en ze zeggen dat je mensen oogdruppel Euphrasia stillidoses van Unda kan gebruiken voor konijnen het is een homeopathisch middel heeft iemand hier ervaring mee?
fleurtjeuh
Ben je er wel eens mee naar de dierenarts geweest?
love_animals
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-16 13:07
fleurtjeuh schreef:
Ben je er wel eens mee naar de dierenarts geweest?
Nee hij want het was eerst al weggetrokken maar nu is het weer terug het kan misschien ook van de tocht komen want hij staat wel bij een deur die regelmatig open gaat
fleurtjeuh
Misschien toch een goed plan om te doen. Oogontsteking kan erg pijnlijk zijn, en ze kunnen er blind van worden. En als de ontsteking naar binnen slaat, dan zijn de hersenen als eerste de klos.
Even naar de DA, buiten dat er wat met het oog zelf is, kan er ook wat zijn met de afvoer van het traanvocht en dat kan ook weer heleboel oorzaken hebben.
ja ik zal in ieder geval even een DA bellen zodat die me wat meer informatie kan geven maar om met dit slechte weer naar buiten te gaan met mijn konijn geeft super veel stress en als het iets is wat door stof of tocht komt kan ik hem beter die stress besparen ik ga het hok wel verplaatsen en kijk het dan nog even aan zou ik het oog schoonmaken met kamille thee ze zeggen dat dat ook goed helpt maar andere zeggen ook weer dat het het oog juist erger kan iriteren ?
Eerst door de dierenarts laten checken of het daadwerkelijk van tocht komt en het niks anders is. Dan kan je prima euphrasia gebruiken maar wel eerst de oorzaak wegnemen.