Hoe kat uit bed houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dobbelicious

Hoe kat uit bed houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 12:08

Beste medebokkers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik woon ivm studie op kamers. Ik heb mijn eigen studio met keuken en een aparte badkamer. Los van de badkamer is alles 1 ruimte. Mijn lieftallige kat woont hier ook bij mij. Nu heeft hij de vervelende gewoonte om, wanneer ik weg ben naar college, onder mijn dekbed te kruipen en daar lekker te gaan slapen. Gevolg: een bed vol haar. ;( Van mij mag hij óp de dekens bij mij op bed liggen, maar niet erónder. Dit weet hij ook heel goed, want als ik thuis ben, jaag ik hem er altijd onder vandaan. _-:(

Hij heeft een mandje met een zacht kussen en een superzachte coral fleece plaid in een stoel, waar hij ook vaak in ligt en die hij dan ook lekker gaat liggen 'masseren'. :+ Maar als ik dan thuis kom van college, ligt meneer weer in míjn bed! Het maakt niet uit of ik mijn bed opmaak of de dekens opensla op het voeteneind, hij vindt wel een manier om er toch onder te kunnen kruipen.

Hoe kan ik hem dit afleren als ik niet thuis ben??
Laatst bijgewerkt door Dobbelicious op 22-02-16 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Re: Hoe kat uit bed houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:09

Katten hebben personeel, dus ik geef je weinig kans. Als jij er niet bent, is er niemand die hem kan 'straffen' dus dan heeft hij gewoon vrij spel.
Enige wat ik kan bedenken is zware dingen op je deken leggen zodat hij er niet onder kan.

DGLJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:11

Oplossing voor de haren: een naaktkat! (Haha, die heb ik hier rondlopen, maar die maken ook weer een beetje smoezelige plekken + nemen wel eens wat korrels mee het bed in.)

Wat bij mij heel goed helpt: een zware plaid over het bed. Eerst bed opmaken en dan de plaid er overheen. Als ik daar bijvoovbeeld mijn badjas overheen gooi kruipen ze daar lekker onder. En als ze per sé toch nog onder die plaid willen zitten ze tenminste nog bovenop het dekbed dus blijft het onder de dekens nog katvrij. ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:13

Weet niet wat voor bed je hebt, maar misschien een hoes voor over je bed heen maken waar hij wel op kan liggen maar niet onder.

Denk dat je verder weinig opties hebt :)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:14

Een sprei op je bed leggen zodat hij onder de sprei kruipt :) Ligt hij in ieder geval niet op je matras.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:16

Paar dagen aluminiumfolie bij de ingang van je dekbed leggen. Daar hebben ze een hekel aan.

Ik breng hier alle manieren bij met aluminiumfolie. :') Ik mag dan wel hun butler zijn en kat is koning, maar dan mogen ze zich ook wel zo gedragen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:17

KimD schreef:
Paar dagen aluminiumfolie bij de ingang van je dekbed leggen. Daar hebben ze een hekel aan.

Ik breng hier alle manieren bij met aluminiumfolie. :') Ik mag dan wel hun butler zijn en kat is koning, maar dan mogen ze zich ook wel zo gedragen.

Mijn katten vinden alu folie leuk -O- balonnen ook -O- waterpistool of plantenspuit ook -O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:20

Wat Kim zegt. :j

Die van mij haat aluminiumfolie.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:25

Ik heb voor het geval dat ik mijn deur per ongeluk open laat staan een sprei over mijn bed liggen. Als ik ze betrap dat ze op het bed liggen, krijgen ze een gratis knuffel van mijn slipper.

Om ze van het aanrecht en tafels te weren, leg ik er een tijdje aluminiumfolie neer.
Werkt super bij onze 2 doerakken +:)+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:29

Ik stop mijn dekbed in de randen van mijn bed (ook de zijkant) en over mijn kussens ligt een fleece kleed :) Dat fleece kleed ligt ook over een deel van mijn dekbed dus ze doen hier de moeite niet meer om onder mijn dekbed te kruipen :')

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:34

Zet een kartonnen doos op je bed, gegarandeerd dat hij daarin gaat zitten :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:36

Koop een familiepak kleefrollers. Daarmee kan je de haren makkelijk verwijderen.

Maar zolang je hem niet bij je bed kan weghouden ligt ie in je bed.

Ik heb een vergelijkbaar probleem

Alleen mijn kat slaapt in mijn bed als ik er in lig.

Het is een Noorse Boskat.
Hij spint net zo hard als een stationair draaiende vrachtwagen.
En gaat midden in de nacht even naar buiten en komt dat drijfnat geregend weer op mijn buik zitten
Ligt ie zich droog te likken.....(smek, smek, smek, smek)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 22-02-16 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:39

Die van mij ligt ook standaard in of op m'n bed, ik haal de stofzuiger er 1x per week door en als het erg is qua haren dan vaker.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:48

Gewoon de slaapkamer deur dicht houden?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:49

Amandavd schreef:

Alles is in een ruimte zegt TS.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:53

NatasjavE schreef:
Amandavd schreef:

Alles is in een ruimte zegt TS.

Je hebt helemaal gelijk! Ik las verkeerd, dacht dat de slaapkamer apart was.

Excuus.

Dan wordt het moeilijk inderdaad. Een hoes over je bed doen zodat hij er alleen op kan liggen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:58

Flowery schreef:
Ik stop mijn dekbed in de randen van mijn bed (ook de zijkant) en over mijn kussens ligt een fleece kleed :) Dat fleece kleed ligt ook over een deel van mijn dekbed dus ze doen hier de moeite niet meer om onder mijn dekbed te kruipen :')

Lijkt me de beste oplossing. De randen van je dekbed onder je matras vouwen en als dat niet past een breed fleecekleed kopen die dat wel haalt en die randen onder je matras vouwen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:03

een extra plaid die je overal onder je matras kan steken en een fleecedekentje waar de kat wel onder kan los op bed. En eventueel een stuk plastic in je bed. Kan me niet voorstellen dat een kat graag op iets krakend en glad gaat liggen...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:08

petitparis schreef:
een extra plaid die je overal onder je matras kan steken en een fleecedekentje waar de kat wel onder kan los op bed. En eventueel een stuk plastic in je bed. Kan me niet voorstellen dat een kat graag op iets krakend en glad gaat liggen...

Onze katten gingen graag in plastic tassen enzo liggen, zodra je er een liet slingeren lag de kat erop/erin.

Je zou het idd kunnen proberen met aluminium folie, of idd proberen deken zo in te stoppen dat de kat er niet onder kan.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 13:45

Goede ideeën komen er voorbij zeg! Ik ga eens op zoek gaan naar een sprei die groot genoeg is om aan alle kanten een stuk erbij in te stoppen, dan kan ie inderdaad niet meer onder het dekbed komen! :)* (Had al wel een sprei geprobeerd maar niet eentje die groot genoeg was zodat ie ingestopt kon worden.)

Petitparis, plastic tassen enzo vallen hier ook erg in de smaak, alles wat kraakt is leuk :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:47

NatasjavE schreef:
Koop een familiepak kleefrollers. Daarmee kan je de haren makkelijk verwijderen.

En gaat midden in de nacht even naar buiten en komt dat drijfnat geregend weer op mijn buik zitten

:') _O-

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 13:51

Sjolvir schreef:
NatasjavE schreef:

:') _O-

Inderdaad, moest hardop lachen hierom, was alleen even vergeten te reageren door alle reacties! Maar ik zie het helemaal voor me :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:58

TS heb helaas ook geen pasklare oplossing behalve misschien zo'n hoeslaken strak om je hele bed heen doen. Die huistijgers doen als je niet in de buurt bent toch hun eigen ding.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:00

Wij gebruiken oude sokken die we met dampo insmeren zo dat ze niet op de bank gaan. Misschien ook op te lossen voor je bed

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:03

NatasjavE schreef:

Hier ook zon Noorse Boskat! En als die zo overdreven met puppy ogen aan komt en wil knuffelen ruikt die meestal ook nog naar poep.. Heerlijk! := Het is dat het zo'n lieve kat is haha!