ik heb wel eens eerder een topic geopend over mijn hond Saar. De laatste tijd ging het al weer een stukje beter en ik vertrok vol goede moed naar mijn stage. Ik moest hier 17 dagen heen, maar door omstandigheden heb ik er maar 9 gehad en moet ik later nog 8 dagen ergens anders lopen. In deze periode heeft Saar mij een keer, een half uurtje gezien.
Afin, nu ik weer thuis ben, is Saar niet meer van me weg te slaan, en ook niet van mijn ouders. Als ik ook maar even naar het toilet ga, ligt ze al weer piepend voor de deur en ze jankt het halve huis bij elkaar als ik dan weer terug kom. Ook slaapt ze bij mij op bed, omdat ik hier zelf rustiger en beter van slaap. Elke avond komt ze eerst een half uur bij mijn hoofd zitten voordat ze zelf rustig gaat liggen, ergens tegen mijn buik of billen aan, alsof ze bang is dat ik weg ga
Op deze manier ga ik er eigenlijk meer tegen op zien dat ik binnenkort weer 8 dagen wegga. Saar kan ik niet meenemen en dit wil ik ook helemaal niet. Hoe regel ik het voor de hond zo dat ze een stukje minder aanhankelijk wordt? Ik stuur haar al regelmatig weg of in haar mand en neem haar al bewust minder mee naar stal. Een tweede hond erbij is geen optie, dit willen mijn ouders voor geen goud. Ook is er altijd wel iemand thuis, maar als ik er niet ben, is ze helemaal overstuur, ondanks mijn ouders.
Groetjes Bente