Vraag voor mensen die in dierenwinkels werken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vraag voor mensen die in dierenwinkels werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 15:17

Er zitten hier in de omgeving een aantal dierenwinkels die 6 dagen per week open zijn en op zondag dicht.
Maar nou vroeg ik me af of er dan zondag evengoed nog een medewerker gaat om de dieren dan ook te controleren en verzorgen?
Ik vraag dit omdat ik het onlangs in een dierenwinkel stond en dit hardop vroeg aan een medewerker. Volgens haar wordt dit namelijk nergens gedaan en kan het in een overdekt winkelcentrum sowieso niet omdat ze dan het gebouw niet in kunnen op zondag.
Maar ik kan me daar niets bij voorstellen? :? Die dieren hebben op zondag toch ook vers water en voer nodig?
En hoe zit het dan met feestdagen?

Hoe werkt dit? Kan iemand mij dit uitleggen? :)

Goof

Re: Vraag voor mensen die in dierenwinkels werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:18

Mwah, als je ze zaterdagavond voert en vers water geeft redden ze het prima tot maandagochtend lijkt me. Ik zie daar geen probleem in.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:18

De medewerker zal wel gelijk hebben. Ze zullen dan op zaterdag wel wat extra voer geven en van water van een dag oud gaat beestjes ook niet dood hoor.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:19

Ik heb stage gelopen bij verschillende dierenwinkels en bij de 1 werd er wel gevoerd op zondag en bij de ander niet. Maar dan werd er wel voor gezorgd dat er op zaterdag na sluitingstijd voldoende voer, hooi en water aanwezig was in alle verblijven.

Ik denk dat het heel verschillend is en als ze er voor zorgen dat er genoeg voer en water is zie ik het probleem niet zo. Het is tenslotte maar 1 dag. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:19

Toen ik mijn eigen winkel nog had ging ik wel nog op de dagen dat we dicht waren even voeren

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:22

Ik zorgde ook niet voor oppas toen ik vrijdagavond wegging en zondagochtend weer thuis kwam. Voldoende voedsel en water en die redden zich wel :j

Bij een overdekt winkelcentrum hebben ze altijd wel een ingangen voor de leveranciers, dus ze kan wel naar binnen lijkt mij? Bevoorraden gaat niet dwars door het winkelcentrum heen. Kerst is 2 dagen immers, neem aan dat ze dan wel op een van beide dagen even voeren?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:26

Tijdens mijn stages werd er ook gewoon op zaterdag rond sluit extra gevoerd en water gegeven en dan maandagmiddag weer na opening.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:38

Voor hamsters, gerbils, muisjes etc. zou een dagje niet zo erg zijn. Dat doe ik zelf ook als ik b.v. eens weg ga, dan zorg ik ervoor dat alles goed bijgevuld is en als ik thuis kom is er nog steeds genoeg te eten en te drinken. Bij cavia's en konijnen zou ik dit dan weer niet zo snel doen... daar vind ik het wel belangrijk dat er elke dag even gekeken wordt of alles goed is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:39

De dierenwinkel in het dorp waar ik woonde was aan huis. dus die beestjes bleven gevoerd worden enz ;)

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:42

In de dierenspeciaalzaak waar ik werk zijn we 7dagen per week geopend.
Maar toen we nog 6 dagen geopend waren ging mijn baas die in de buurt woont op zondag langs om alle dieren voer en water te geven en gelijk ook controle op de gezondheid uit te voeren.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:52

Weet niet of te deze vraag dan ook goed vind dat ik hem stel..

Ik vroeg me dan ook in eens af, hoe zit het als zo'n dier in de winkel al ziek word. Gaat die dan ook naar de dierenarts?

Even nieuwsgierig naar het leven van beesten in de dierenwinkel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:58

Goede vraag. Hooi en water kan vogels redden zich ook wel. alleen hoe zit dat bij krekeletende dieren? Of schildpadden en zo. Redden die zich een dag zonder. Of in belgie waar ze ook honden en katten verkopen.

Lastigste lijkt me als er een dag vrij extra bijzit. Zoals eerste kerstdag op een maandag in een dicht winkelcentrum. En als beestjes doodgaan liggen ze ook maar in een verblijf erbij. Brr

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:00

Bij ons gaat mijn baas of bazin iedere zondag gewoon naar de winkel toe om zowel de konijnen, knaagdieren, vogels als vissen en reptielen te doen. Idem voor alle feestdagen. Voor heen was dat om en om met collega's, nu doen zij dat zelf.

Ik vind dat niet meer als normaal :)
Ik kom vaak zat doordeweeks in de winkel dat er een waterbakje is omgegooid of allemaal al is opgedronken. Zeker met de zomer ... dan worden er bij ons zelfs koelelementen verwisseld in de hokken. (Icepods etc)

@ Floorsil,
In uiterste nood; ja.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:07

Ik werk ook in een dierenwinkel en daar wordt op zaterdag extra gegeven, en dan maandagochtend weer :)

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:08

@floorsil: Wij hebben een dierenarts in de winkel zitten. Dus alleen al bij twijfel wordt het dier al nagekeken bij de dierenarts.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:13

karuna schreef:
Of in belgie waar ze ook honden en katten verkopen.

Hier in België is het al sinds 2009 niet meer toegelaten om katten en honden te verkopen in een dierenwinkel, dus dat is niet van toepassing :-)

Voor knaagdieren vind ik het inderdaad geen ramp dat er een dagje wordt 'geskipt', mits ze de dag ervoor met sluitingstijd wel voldoende voer en water voorzien.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:37

billionache schreef:
karuna schreef:
Of in belgie waar ze ook honden en katten verkopen.

Hier in België is het al sinds 2009 niet meer toegelaten om katten en honden te verkopen in een dierenwinkel, dus dat is niet van toepassing :-)

Niet? Wij zijn na 2009 nog in België geweest, werden gewoon hondjes verkocht in de winkel, was ook vreselijk druk daar. Doodzielig vond ik het.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:40

Er zijn inderdaad enkele gevallen geweest van winkels waar ze de regels/wet aan hun laars lapten en gewoon doorgingen met verkopen... Volgens mij zijn die inmiddels allemaal dicht. Sinds 2009 mag je enkel honden en katten verkopen als fokker. Jammere gevolg is dat veel dierenwinkels een apart 'bedrijfje' hebben opgericht naast hun dierenwinkel waar ze de puppy's fokken en verkopen met bijhorende 'toonzalen' (wat dus wel volledig 'legaal' is)...

Maar dat volledig terzijde! :-)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:43

Sowieso hoop ik dat het verkopen van dieren in dierenwinkels verboden wordt..

Bij de winkel waar ik stage liep kwam ook niemand op zondag.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:47

Ik ben vorig jaar nog in Antwerpen geweest. Daar zit wel een zaakje dat puppy's verkoopt. Sneue bedoeling.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:49

Ik heb 6 jaar in dierenwinkels gewerkt en bij ons kregen ze op zaterdag altijd nog heel veel eten + drinken. Op maandag was vrijwel nooit iets op.
Bij 1 bedrijf gingen sommige medewerkers wel op zondag heen, maar dat was niet echt nodig (en ook niet echt de bedoeling).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:55

Ik heb in een particuliere dierenwinkel gewerkt waar ze ook peperdure kois verkochten. Daar werd ook op de rustdag gecontroleerd en de gewone dieren gevoerd :j