Goed kattentuigje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Goed kattentuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 18:11

Beste bokkers,

ik heb thuis 2 gezellige rode jeweetwel katers van bijna 2 jaar oud (Kees & Arie). Omdat mijn moeder hart het nog niet aan kon om ze los te laten en lekker naar buiten te doen zijn het momenteel binnen katten.

Afbeelding

MAAR mijn Arie heeft pas blaasgruis gehad. En na wat google-werk las ik dat overgewicht ook een van de problemen is waar blaasgruis van kan ontstaan. Dus Arie eens gewogen en jawel hij is echt te zwaar. Had het ook wel aan hem gezien maar toch. Moet er wel bij zeggen dat ze voorheen een lopend buffet hadden en onbeperkt konden eten. Maar sinds ons dierenarts bezoek is dat veranderd. Ze krijgen nu alleen de hoeveelheid die ze nodig hebben.

Beweging dat hebben ze nodig! En ik wil ze toch kennis laten maken met buiten. Dat om ze in de toekomst ze toch naar buiten te kunnen doen. Als ik het kan.

Dus het leek mij een leuke oplossing om een goed kattentuigje aan te schaffen en daar eerst mee te beginnen. Maar nu zijn er zoooooo veel tuigjes dat ik het niet meer weet.

Mijn vraag is dus, wie weet en heeft er een goed kattentuigje dat aan te raden is?

future_vet

Re: Goed kattentuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:17

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 18:20

Dank je! Naar zoiets ben ik inderdaad opzoek. Maar er zijn er zoveel. Hoe valt het tuigje? Aangezien mijn plof-kater er wel in moet passen :=

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:54

Ik heb deze voor mijn slanke katertje.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... xie/475467

Ik heb een maat S, maar heb een katje van een rank ras en hij is pas 6 maanden. Tuigje past goed, sluit mooi aan op het lijfje en belemmert zijn bewegingen niet. Omdat het relatief veel stof om het lijfje is, zullen veel katten wel even moeten wennen aan zo'n tuigje gok ik. Die van ons was er met 2 keer door het huis rennen wel tevreden mee.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 20:09

Okee, die ziet er ook mooi uit. En ben zelf ook fan van zooplus!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:17

Tre ponti. Niets is beter dan dat.
Ik ga wandelen met mijn katje en was op zoek naar een tuigje dat rekening houdt met de lichaamsbouw van de kat. Wat comfortabel zit en wat niet om de hals heen zit.
Dit tuigje is alles wat ik zocht. Je moet het ook niet te strak doen, want bij druk gaat het zelf vaster zodat een kat die gekke sprongen maakt er niet uit kan komen.
Je kiest de maat naargelang het gewicht van de kat/hond. Voorheen kat wordt aangeraden 1 maat kleiner te nemen dan de gewichtsklasse waarin ie valt. Aangezien het zeker moet kunnen vaster gaan als de kat eruit. Wilt komen. Dat kan bij een te ruim tuigje niet.

Ik heb het hier gekocht:
http://www.purrfectdesign.net/nl/tre-po ... uigje.html

Dit is mijn katje. Laat maar weten als je meer foto's wil
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 22:17

Oh wat leuk! Jij gaat gewoon met je Kat naar het bos! Tuigje ziet er mooi uit. Zal de link eens bekijken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:18

Heb je Al een keuze gemaakt? :D

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 16:35

Het is er uiteindelijk 1 geworden van Zooplus. Het is ook zo'n soort jasje. En daar doet Arie het prima in!
We oefenen nu eerst lekker binnen en als hij er gewoon mee is dan naar buiten. Maar zeer binnenkort gaat mijn vader mijn tuin kat-proof maken. Dan kunnen ze lekker naar buiten in mijn tuin.