Rare/leuke gewoontes van jouw (huis)dier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djorf_6

Rare/leuke gewoontes van jouw (huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 08:55

sorry als het hier verkeerd gaat

Het leek mij wel leuk om een topic te openen voor rare gewoontes van je (huis)dier. Ligt jouw hond altijd op zijn rug met zijn tong uit zijn mond of miauwd jouw kat als je gaat zingen/fluiten? Vertel het hier! :+

Altijd als ik samen met mijn kat naar buiten ga en we gaan via de achterdeur, dan rent mijn kat voor mij uit en gaat achter een plant zitten. Als ik dan langs loop 'valt hij mij aan'. Hij springt dan twee keer op zijn achter poten met zijn voorpoten uitgestrekt en rent dan vervolgens weer voor mij uit. Maar dit doet hij dus altijd op dezelde manier en achter dezelfde plant, dus het is geen verassing meer. :')

noordje

Re: Rare/leuke gewoontes van jouw (huis)dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 09:02

:') Wat grappig

Onze hond 'zingt' mee met bepaalde liedjes.
En hij past z'n 'geluid' aan bij het liedje.
Zo kan ie op School van Supertramp voluit gaan en op bijv November Rain van Guns' nroses heel zachtjes huilen.
Hij doet het nu bij steeds meer liedjes. :-)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 13:05

Haha, dat vraagt om een filmpje :+
Iemand anders nog?

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:13

Onze hond eet papier. Niets lekkerder dan wc- en keukenrolletjes :) Daarvoor trekt ze de hele papierbak overhoop. En dozen kapot scheuren is een favoriete bezigheid.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:15

Mijn kat wil altijd onder het dekbed slapen en mijn hond maakt geluiden in zn slaap, dan maakt hij een soort zebra-achtige geluiden en als ie er echt in zit gaat hij ook 'rennen', heel grappig :')

Oh ja, mijn kat gaat altijd op de vensterbank naar buiten zitten kijken, en als ze vogeltjes ziet gaat ze een heel apart soort geluid maken :+

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:17

Onze hond houdt van bonnetjes en zakdoekjes. Die moeten versnippert worden, niet opgegeten. Als ik een kledingstuk op de bank laat liggen waar een zakdoekje in zit zoekt ie net zo lang tot ie het heeft :')
En hij zit graag op de vensterbank, naar de gebeurtenissen op straat te kijken (we wonen aan een doodlopende weg dus er valt niet zoveel te beleven voor hem :')).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:53

Mijn poes Gin (Ginger, Gingerella, Ginja) die nogal vaak krijst naar de muur, rondrent als een idioot en per definitie niet op je schoot wil zitten maar wel naast je komt liggen. Ook sabbelt ze doodleuk je vingers af en heeft zij iets met gezichten en hoofden aflikken :+

Dan heb ik Tonic nog, die spoort helemaal niet. Het is net een hond, als ik uit bed kom is het eerste wat hij doet tegen mij opspringen (als een hond) en heel vrolijk zijn. Verder doet hij dit ook bij bezoek (ook vreemde mensen) en gaat die ze uitgebreid besnuffelen :+ Verder heeft hij iets met mijn wasrek, zeker als er kleren in hangen, dan moet hij er boven op liggen, of dat ding nou bezwijkt onder zijn gewicht of niet hij heeft er schijt aan :') Oja... En hij vind kaarsen die aanstaan zo leuk dat zijn tastharen boven zijn ogen verbrand zijn en nog steeds hangt hij in kaarsen :+

Afbeelding
Check vooral even Gin die de foto photobombt :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 20-02-16 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:57

Hele rare gezichten trekken als je tegen haar praat.
Afbeelding

Alhoewel haar 4,5 maand oude dochter hetzelfde doet.
Afbeelding

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:11

Mijn hond hangt van rare gewoontes aan elkaar...

Oa:
- Met dr poot 'fietsen' als je haar aait op bepaalde plekken
- Altijd tussen je benen doorlopen als je net thuis komt en dat is niet altijd handig met een Berner
- Met haar Berner Sennen knuffel tussen dr poten slapen (wat echt heel schattig is) <3
- Wanneer ze op dr rug naast de stoel ligt, haar poot recht omhoog steken, wanneer je haar dan aait hem weer omlaag doen en als je vervolgens dan stopt hem weer omhoog steken :')
- Diverse gekke gezichten trekken bij aaien of als je tegen haar praat
- Altijd aan komen sprinten als je een banaan hebt. Je zou niet denken dat een banaan pakken geluid maakt, maar dat doet het dus wel :j

En zo zijn er nog wel meer dingen! Maar ze is vooral de liefste hond in de wereld!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:55

Mn hond huilt bij het geluid van sirenes en ook bij het spelen van sommige piano liedjes.

Verder is mijn kat helemaal leip. Zit altijd te schooien bij het eten (helaas krijgt ze hypoallergeen voer dus mag ze niks meer) maar ze tikt zo een stukje vlees of een aardappel van je bord :')
Ook houd ze van in grote dozen te zitten en vervolgens achter haar staart aan te gaan.
En voor de tv kijken, er tegen aan gaan staan en iets proberen te meppen op het beeld

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:01

Mijn katten rennen als twee gekken naar de keuken als mama na 8 uur naar de keuken loopt, dan krijgen ze altijd vlees en gaan ze de berging in 'slapen'.

De ene drinkt altijd uit de kraan, vind water op zich lekker, drinkt buiten de wasbak om maar uit 2 soorten bakjes/bekers en praat met je. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:05

Onze hond eet haar oorsmeer.

Ze wil altijd het zakdoekje aflikken. :r

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:07

Kat helemaal intens gelukkig en ronkend pootjes kneden op een kussen of zacht doekje met toegeknepen oogjes. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:11

Onze langharige hond ligt graag recht voor de houtkachel wat super warm is. Raar beest

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:12

Oh ja en mijn konijn likt/knabbelt aan stofjes, gewoon alle stofjes XD
En ligt tegen de verwarming die knetterwarm is in de winter XD

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:16

Mijn hond kruipt altijd tegen mijn billen aan als ze bij me slaapt <3 Lekker warm en sinds ze bij me slaapt, slaap ik een stuk rustiger en een stuk beter <3

Sinds ik een paar dagen van huis was ivm. stage, springt ze op bed, gaat eerst bij mijn hoofd kijken daar liggen, voordat ze naar beneden af zakt, ze is volgens mij heel erg bang dat ik weer wegga zonder haar :=

Mijn ratten zijn ook een paar rare beesten zeg, wat die allemaal wel niet als tiks hebben :')

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:20

Mijn parkiet komt altijd op mijn neus zitten als ik oo de bank lig. Verder komt hij naar je toe als je hem roept en iedere avond eet hij mee van mijn bord.

Afbeelding

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:23

Mijn hond kan op onze hof een heel stout kiezelsteentje uitkiezen daar springt ze de hele tijd rond en blaft er naar. Ook doet ze dit met weerspiegeling in water. Soms ziet ze letterlijk spoken en rent ze daar achter. Uiteindelijk is er niets te zijn.
Mijn andere hond vindt het super om in de nek van de eerste hond te hangen als ik aan het apporteren ben. Die loopt niet achter de bal of stok! NEE die loopt achter de apporterende hond!

De kat volgt ons over en wil niets missen. Zit ik in de stal of op de weide dan komt zij haar ook bemoeien en zo eindig ik altijd met mijn clubje can 5. 2honden (borders), mijn kat, mijn paard en ikzelf!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:41

Ik "laat" mijn kat uit. :))
Ze is nogal een stalker, dus als ik eieren ga kopen (er is iemand in de straat die eieren verkoopt :P Ik neem haar niet mee de supermarkt in hoor :+ ) dan loopt ze me achterna. Ben ik bij de eieren gaat ze zitten/rollen op de stenen en wacht ze tot ik klaar ben. Ben ik klaar loopt ze gewoon weer mee terug. :D
Gelukkig is het helemaal niet druk in de straat (rijden zelfde auto's, alleen de bewoners wat er hooguit 10 zijn). Dus ik vind het niet heel erg dat ze het doet. :)
Verder vind ze het lekker om op alles te zitten. Laatst zat ze op een aardappel en wou ze er niet af. :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:43

Mijn (dove) maincoon kruising heeft een graafobsessie :roll: :')
Zo blijft hij rustig een half uur achter elkaar de kattenbak omspitten,om vervolgens buiten de bak verder te gaan. Ook begraaft hij zijn water, de voerbakjes,of het laminaat als ik toevallig wat op de grond heb laten vallen (en al lang opgeruimd heb).
Ook als onze andere kat op de bak is geweest of heeft gegeten,gaat Romeo er achteraan om alles nóg beter te begraven :+
Of als er water op de grond is gemorst. Hij besteedt zijn halve dag aan graven.
Gelukkig is hij wel zindelijk en plast of poept hij nergens anders,in het begin schrok ik me rot als hij lukraak in de gang begon te graven,omdat ik dan dacht dat hij z'n behoefte buiten de bak had gedaan,maar volgens mij is hij gewoon gek :')

Onze andere kat Ravi luistert als een hond. Komt als je hem roept (ookal sliep hij nog zo diep),mauwt op commando en als ik 'aaien?' zeg gaat hij helemaal kronkelen en rollen,ook op 5 meter afstand. Hij apporteerd propjes en papiertjes. Debiel :D

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:44

Mijn hond slaapt graag onder de dekens in plaats van erop.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:47

Haha mijn kat doet dat ook savonds, zich verstoppen en mij dan 'aanvallen'.

Wat hij ook doet is als hij mee loopt met de hond uitlaten is dat wanneer hij 'moe' is gaat hij zolang voor mn voeten lopen tot ik hem oppak en dan vervolgens heel hard zitten knorren en kneden tot ik hem thuis heb gedragen. Mijn kat is niet verwend hoor :')

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:49

Mijn vogeltje (Forpus): zodra ik zijn naam roep, snel achter elkaar, dan springt hij zelf zijn kooi uit (deurtje van zijn kooi staat altijd open). Dan wordt 'ie helemaal enthousiast, zodat ik hem kan pakken; zo grappig om te zien! :D ^&+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:53

Mijn hond duimt >;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:58

Als je tegen mijn katje zachtjes daaaaag zegt buigt ze haar kopje als je haar mag aaien. Als ze gewoon met haar kop blijft zoals hij was mag je niet aan haar komen :P

Allebei mijn katten kunnen apporteren. Wel alleen met door henzelf uitgekozen speeltjes. Bij de één is dat een rood touw en bij de ander is het tie wraps en dichtbinddingetjes van broodzakken en koekverpakkingen.

Mijn kater kan spinnen met overslaande stem :') Als hij iets heel leuk vindt spint hij nog harder dan anders en dan slaat zomaar ineens zijn stem over.