Hoeveel werken met een hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Hoeveel werken met een hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 16:40

Gewoon omdat ik benieuwd ben hoe anderen het doen.
Ook omdat ik misschien een andere functie kan krijgen en dus mijn uren om moet gooien.

Hoeveel werken de hondeneigenaren hier?
Oftewel hoeveel laten jullie je hond alleen zitten?

Ik zelf ben een voorstander van zo weinig mogelijk, maar er zal toch ook gewerkt moeten worden.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:46

Ik heb zelf geen hond, zou het wel graag willen, maar onder andere vanwege de reden die je noemt is het momenteel helaas geen optie.

Het zal denk ik verschil maken of ze alleen zitten of met meerdere, en of je een jonge hond hebt (zo te zien in je profiel wel :) ) of een oudere. Op de meeste asielsites geven ze aan dat de honden max 4 u alleen kunnen blijven.

Ik werk zelf onregelmatige diensten, dus als wij wat meer ruimte hebben en ik het mooi af kan wisselen met mijn vriend is dit hopelijk in de toekomst voor ons wel een optie! :)

Hoeveel werk je zelf en/of ga je straks werken? En is een familielid, buur of hondenopvang geen optie om op sommige momenten de zorg van jouw hond over te nemen? Wanneer er meerdere honden aanwezig zijn is dit denkik alleen maar positief!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:47

Hier zijn echt al een hoop topics over te vinden.

En als antwoord; die van mij zit 3,5 dag alleen in de week.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:50

Onze 2 honden zitten nooit alleen :j (ja eens in de maand 20 min of zo :+ ) wij fietsen veel en klimmen voor namelijk op de berg. Wij doen veel off track running en dat zijn rondes van een paar kilometer. Buiten dat zal karma ook trekwerk gaan doen als ze oud genoeg is. Chansi is onze border en Karma onze husky, beide staan hoog in energie dus we zetten ze veel lichaamlijk aan het werk en wij doen ook denk spelletjes, zoals hide en seek. Van die honden puzzels enzo :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:51

Die van ons zitten maximaal 4 uur alleen, is het langer komt de oppas.

Maar vaak werken mijn vriend en ik zo dat het niet nodig is.

Honden die dagelijks 6 uur of langer alleen zitten vind ik echt not done. Of ze moeten al buiten zitten in de tuin of op het erf, en dan zeg ik ze want dan moeten ze ook met zijn tweeën zijn minimaal.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:52

Ik werk 5 dagen, waarvan 2 halve dagen. Mijn vriend werkt 5 dagen. We krijgen over enkele weken een pup. Het is niet ideaal, maar met de nodige hulp en financiele middelen is het te doen.
Zo gaat onze hond 1 dag per week naar de opvang. De overige 2 dagen komt een van mijn zusjes in huis.
Ik heb wel de eerste vier weken vrij, dus ik denk dat dat een voordeel is :)

Ik ben wel jaloers op mensen wiens hond nooit alleen is! Helaas gaat dat bij mij nooit gebeuren, daar ik moet werken voor mijn geld ;)

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:54

Goof ik ben wel benieuwd hoe je je hond(en) dan houdt? Bedoel je met 3,5 dag echt 3 volle dagen van 's ochtends tot 's avonds?

KarmaChansy

Re: Hoeveel werken met een hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:55

Ik heb gewoon geluk dat mijn man een kei goede baan heeft :) en de honden gaan gewoon overal mee naar toe :P

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:57

De reden waarom ik geen hond neem is omdat ik er écht geen tijd voor heb. Buiten dat je moet werken voor je geld en je dus veel van huis bent heb ik ook hobby's. Hoewel je je hond bij dat laatste mee zou kunnen nemen.
Ik vind idd 4-5 uurtjes alleen echt de max.
En ja, er zullen mensen zijn die zeggen dat het geen keuze is dat de hond langer alleen zit omdat er gewerkt moet worden, dat laatste is uiteraard logisch.
Maar begin dan niet aan een hond.. :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:58

_Nancy_ schreef:
Goof ik ben wel benieuwd hoe je je hond(en) dan houdt? Bedoel je met 3,5 dag echt 3 volle dagen van 's ochtends tot 's avonds?

Ja, maar ik werk in het onderwijs dus ik kan redelijk op tijd thuis zijn als ik 'savonds verder werk ;)
Ze is overdag gewoon thuis. Ze slaapt, ik moet haar vaak 'smiddags nog wakker maken. Ze is niet anders gewend.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:59

kirri schreef:
Ik heb gewoon geluk dat mijn man een kei goede baan heeft :) en de honden gaan gewoon overal mee naar toe :P

Zo'n man zoek ik ook ^&+

;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:01

Onze honden zitten ook heel weinig alleen.Als ik met de paarden bezig ben of als ik een boodschap doe.
Ik ben ook een voorstander voor zo weinig mogelijk alleen.Zeker als een hond alleen is en niet in een roedel leeft.Een hond hoort in mijn ogen dus ook niet alleen.

Maar goed er zijn mensen die blijgezind 40 uur gaan werken ,s'avonds nog eens uit gaan en dan 1x per week een avond naar een hondeschool gaan en vinden dat hun hond een fantastisch leven hebben.En die honden overleven het idd ook wel.Dus het is een beetje je eigen keuze.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:03

Inderdaad nog een goed punt. Met het aantal uren dat ik werk in combinatie met een hond, ben ik me er wel van bewust dat de tijden buiten het werk echt voor de hond zijn.
Die consequentie neem ik maar al te graag voor lief!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:15

Ik werk dagelijks 6-10 uur. En rond kerst e.d vaak nog langer.
Maar we lopen iedere dag zo'n 6 km door de bergen en daarvoor en daarna zitten ze samen in de tuin. Ik heb gelukkige honden, ondanks dat ik soms weinig thuis ben

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 17:35

Eigenlijk is het bij iedereen maar net wat de hond gewend is.

Wij hebben inderdaad een pup.
En we hebben het nu zo voor elkaar dat hij de ene week 3 halve dagen alleen is, en de andere week 4 halve dagen.
De rest van de tijd is voor/met de hond.
Hij gaat lekker mee naar stal en dergelijke.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:43

Onze hond zit op het moment zelden meer alleen omdat ik niet meer werk.
In de toekomst ga ik thuis werken en mocht ik ergens op een locatie iets huren kan hij mee.

Voorheen werkte ik 3 dagen van 9 tot 6. Dan haalde mijn moeder hem rond de middag op en bleef hij daar tot een uur of 3.
Een hele enkele keer dat het echt niet anders kon dat hij rond de 5 uren alleen is. Maar dit is gelukkig uitzondering.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:52

Ik werk fulltime maar mijn hond gaat mee naar mijn werk. Daarbuiten gaat hij ook bijna overal mee naar toe.
Met alleen thuis zijn zet ik de max op 6 uur. Dat kan hij prima en ik zorg dan wel dat we daarvoor een flinke boswandeling oid gemaakt hebben. Maar dat hij alleen is, is eerder uitzondering als een regel. Vaak is dat enkel een uurtje vanwege boodschappen doen (of hij wacht in de auto :D ).

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:08

Zal ik weer even komen rellen? :Y) Ik studeer fulltime en zal hierna fulltime gaan werken. Waardoor de honden gemiddeld 8 uur thuis zitten. Uren buiten het studeren/werken zijn de honden steeds bij mij en ik doe ook 2 keer per week aan hondensport. Ik vind het altijd zo'n dooddoener als mensen zeggen dat fulltime werken en honden houden niet kan. Het gaat er in mijn ogen om wat je doet met de hond als je er wel bent. Je kan ook heel de dag thuis zitten met je hond en niets doen, daar wordt het beest ook niet gelukkiger van. :=

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:10

Ik werk 15 uur verdeelt over 5 dagen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:12

Tja mensen doen toch wel wat ze willen, maar ik vind het not done als een hond de hele dag alleen thuis zit.

En ja snachts slaapt een hond ook zo 8 uur, maar als ze ons wakker maken dat ze er uit moeten maken wij inderdaad een rondje buiten.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:43

Ik werk 25 uur. Mijn moeder 3 ochtenden. We werken 1 ochtend per week tegelijk. Dan worden ze opgehaald door de hondenuitlaat service. Ze zijn dus structureel nooit lang alleen.

Soof is nu 8 maanden. Toen ze kwam waren we 6 wk thuis daarna de ochtend dat we allebei werkte kwam mijn zus tussendoor om ze uit te laten,

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:48

Hier zitten de honden max 3u alleen
Of we moeten op n heel druk concours zijn dan blijven ze thuis en is het vaak langer. Als het langer dan 5u is komt m'n schoonbroer altijd n paar uurtjes bij ons met z'n hondje

Wij werken beide fulltime maar zo wisselend dat ze nooit lang alleen zijn
Langer dan 5u vind ik niet prettig ook al zitten ze buiten/op t erf of met meerdere honden
Maar dat is per persoon natuurlijk verschillend

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:53

Mijn vriend werkt 's nachts en ik onregelmatig door de dag. Het langste dat ze in hun ren zitten, is van 8 tot 14. Maar dat is alleen op dagen dat ik een hele dag werk EN m'n vriend die week ook werkt. Dat komt neer op 2 dagen per 14 dagen. Als ik een halve dag werk, zitten ze van 8 tot 12.30 in hun ren.
Ik moet zeggen dat de honden net zo graag uitslapen als wij :+ Meestal tref ik ze slapend aan als ik thuis kom na een ochtend werken. Ze zijn 1,5 jaar en 4 maanden oud, dus nog wel drukke stuiterballen als ze wakker zijn *\o/*

Toen ik nog fulltime werkte, zat de oudste 5 dagen in de week van 8 tot 14 in z'n bench. Maar toen deden we ook agility, dus was hij vaak bekaf van een training de dag erna :D

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:54

Onze hond zijn agenda is als volgt:
Ma: 5u alleen
Di: 2×3,5u alleen
Woe: 5u alleen
Do: jacht training,hele dag vrij
Vrij: 5u alleen
Zat: hele dag vrij
Zon: jacht training, hele dag vrij

Als hij langer dan zes uur alleen zou moeten zijn dan gaat hij naar mijn ouders maar dat komt weinig voor. Verder wandelen we sowieso iedere dag 1,5 a 2,5u los waarbij ook soms wat apporteer oefeningen.
Als we niet thuis zijn zit hij in een ruime buitenkennel met warm nachthok, pallet met kussen, water en voer en hij ziet en hoort vanalles. Als we thuis zijn is hij gewoon waar wij zijn :) hij lijkt mij een blije hond.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:01

Misschien heb je een vangnet in de vorm van ouders of buren en dan nog een hondenuitlaatservice erbij. Soms zijn er wel mogelijkheden maar je moet daar wel eerst naar zoeken.

Mensen moeten tegenwoordig zoveel werken en dan ook nog tot hun 67e.... dan kunnen ze nooit meer een hond hebben. Ik hoop dat ze daarop iets bedenken in de toekomst.
Tegenwoordig mag je ook nergens meer komen met een hond omdat er in een zeldzaam geval het voorkomt dat er iemand is met een allergie voor honden.