Droogvoer voor witte hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jel_R07

Droogvoer voor witte hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 21:18

Onze witte doodle kleurt sinds een maand of drie helaas wat rood op de rug.
Hij krijgt nu brokken van Profine en Taste Of The wild (met zalm).
Hij is fit en zijn ontlasting is goed (dat is ook wel eens anders geweest), maar toch stoor ik me aan die streep op zijn rug. Ik wil dus gaan kijken naar een nieuwe brok, deze wil ik zo nu en dan combineren met vers vlees, maar zijn dieet bestaat in de basis uit een droge brok.

Maar ik vind het moeilijk om een nieuwe brok te kiezen. Op welke stoffen moet ik eigenlijk letten waardoor zijn vacht zou kunnen verkleuren? Koper en bietenpulp misschien?

Wat voeren andere witte hondeneigenaren hun hond voor een brok?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:33

Het lijkt me stug dat je hond verkleurd door voer. Je ziet wel vaak dat witte honden rose pootjes en strepen in de ooghoeken krijgen. Maar dat komt door speeksel en oogvocht.

Mocht je toch een goede brok willen, zonder granen maar met 40-45% vlees en zonder stoffen als bietenpulp en soja enz. Dan kan ik je dog lovers gold van harte aanraden. . Onze honden doen het al jaren super hier op.

Er zijn brokken als orijen en acana die beweren dat er wel 70-80% vlees in zit, maar als je goed leest zit er ook een behoorlijk percentage "vers" vlees in. Dat moet dus eerst gedroogd worden en dan houd je misschien nog maar 1/10 aan vlees over.
het percentage vlees in dog lovers gold is allemaal gedroogd vlees, dus dat klopt echt.

khirshanta

Re: Droogvoer voor witte hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:44

Witte honden nemen vaak al naar gelang de grond waar ze gehouden worden een kleurtje aan. Vaak zie je witte honden uit dezelfde regio ook dezelfde kleur hebben.

Ik ben even vergeten hoe dit kan- wellicht heeft het met water te maken?

Ik geloof trouwens dat Kavom een goede, complete brok heeft. Wat precies de gevolgen zijn voor de vachtkleur weet ik niet.

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 22:06

Goh, zou dat echt? Grappig dat je dat opmerkt want wij zijn een half jaar geleden naar een andere regio verhuisd..

Toch hoor een lees ik wel dat het ook met voeding te maken zou kunnen hebben. Ik bedoel niet de rode plekken die door vocht komen, die heeft hij ook wel wat om zijn bek maar nu heeft hij dus een brede rode/roze baan op zijn rug.

Over dog lover's gold heb ik vaker goeie dingen gelezen en ik zie net dat het vlak bij mijn werk te koop is, dus zeker de moeite waard om eens te proberen!
En ook in cavom zal ik me nog eens goed verdiepen, ik meen idd dat dat ook een goede brok is maar weet inderdaad niet wat dat met vachtkleur doet.. eens goed naar de ingrediënten kijken!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 02:01

Kan heus wel aan het voer liggen!
Duitse Herders geeft men als pup of voor showseizoen ook vaak allerlei rode vruchten/oranjekleurige groenten enz bij om de roodheid van de vacht te verdiepen!

En het is gewoon ook echt algemeen bewezen dat caroteen in de voeding roodheid/rossigheid meer doet opkomen dus ik denk dat dat met zalm ook is, want ook zal bevat oranjekleurige stoffen...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 04:00

Zeker weten dat het aan het voer kan liggen, ik heb al jaren witte herders en het kan wel degelijk. Ik zweer inmiddels bij Platinum voer, betaalbaar en zelfs de Saarlooswolfhond doet het er uitstekend op! Glanzende vachten en ze vinden het heerlijk. Ook niet onbelangrijk, ze poepen hooguit twee keer per dag ervan en ze zijn niet hongerig. Hier ligt altijd voer in hun bakken als in ongelimiteerd. Ze overeten zichzelf niet, keurig slank!

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 06:38

Gekweekte zalm wordt heel vaak bijgekleurd met kleurstof om hem zijn mooie kleurtje te geven. Dit is een kunstmatige stof met een dieporanje kleur waarmee de vis tijdens zijn leven bijgevoerd wordt.

Ik weet nu niet of honden deze kleurstof opnemen maar gezien je verhaal zou het best kunnen.

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 19:15

Het zal m inderdaad wel in de zalm zitten :)* ik had eigenlijk niet eens zo aan die zalm gedacht maar hij kreeg deze brok in het verleden nog niet en was toen mooi wit. Ik zal deze brok maar achterwege laten.

Bedankt voor de tips iedereen!

Voor onze pup die morgen komt heb ik vanmiddag een zak dog lover's gold opgehaald. Eens kijken hoe dat bevalt, onze volwassen hond moet zijn zak Profine eerst nog opeten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:55

als de kleur echt in z'n vacht zit, dan denk ik ook eerder aan wat Blackrose zegt over de kleurstof

Zit de verkleuring zowel in vacht als rode huid onderin, dan kan het een licht allergische/overgevoeligheidsreactie zijn. Al zou dit ook gepaard gaan met haarverlies. En zou je een eliminatiedieet moeten overwegen.