Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) het totaal anders aangepakt. Via Marktplaats vonden we een nestje met (vrij aparte kleuren) puppy's. We zijn diezelfde middag naar Peasens gereden om eerst met eigen ogen te zien hoe alles in elkaar steekt. We kwamen terecht bij een vrouw die eens per jaar een nestje fokte voor de hobby. Moeder aanwezig, vader aanwezig en nog een stel andere honden. Ze liepen allemaal in huis om, alles super netjes voor elkaar. Zeer sociale en goed verzorgde honden. Vader en moeder zagen er top uit, puppy's hadden alle eerste entingen e.d. al gehad. Paspoort was al aanwezig. SAKKIA schreef:Bedankt voor de tips.
Dat van de rashonden sta ik ook niet helemaal achter. Ik snap het wel maar het is net altijd zo dat een boomerhondje bij een broodfokker vandaan komt.
Heb mijn ouders nog even nagevraagd over de plek waar ze hun eerste hondje weg hadden. Dat was geen oeps nestje maar een bewust nestje. Mijn ouders hebben die mensen nog gebeld of ze nog weleens een nestje hadden of iemand wisten. Maar dat hadden ze dus niet meer want ze hebben van hun beide hondjes elk 1 nestje gehad destijds.
Maar we hebben inderdaad geen haast en er komt van zelf wel iets voor bij wat door onze strenge eisen komt.
Het gaat dan om een kruising malthezen x Shi tzu