Kater sproeit tegen voordeur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Kater sproeit tegen voordeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 11:20

Gisteravond deed ik de deur vanuit de woonkamer naar de hal open om de hond te gaan uitlaten toen me echt een enorm sterke, penetrante kattenpislucht tegemoet kwam :r
Mijn eigen katten waren daar niet geweest en wat bleek; er had een kater tegen mijn voordeur aan staan sproeien. Echt enorm smerig.
Ik heb er nu een emmer heet water + schoonmaakmiddel overheen gegooid en heb vannacht een geurkaars laten branden om de lucht te verdrijven. Het is nu weg, maar ik werd er echt even niet vrolijk van.

Nou heb ik een vermoeden wie het is, maar ik weet het niet zeker dus ik kan er niets mee.
Zijn er middelen of manieren om die kat gewoon weg te houden bij mijn voordeur?
Ik ken kattenschrik, maar mijn ervaring is dat dat iig niet werkt.

Ideeën?

liesje84

Re: Kater sproeit tegen voordeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:25

Heb net hetzelfde aan de hand.
Op Zooplus zo'n Ssstcat gekocht.
Werkt super, geen bezoek meer van buurkat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:25

Sss Cat zou kunnen werken, wel pas neerzetten als jouw katten er niet komen en de hond al langsgeweest is. Verder zou je eventueel plantjes die katwerend zijn kunnen planten of in potjes erbij kunnen zetten.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:26

Niet schoonmaken met schoonmaakmiddel, dat nodigt juist uit om weer te sproeien. Schoonmaken met warm water en azijn werkt het beste!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:27

Wat ontzettend balen! Ik heb hier beaphar keep off spray, aangeschaft zodat ze niet aan de nieuwe stoelen en bank zouden krabben. Werkte fantastisch maar eigenlijk te goed: eentje raakte er zo van in de stress dat hij op random plaatsen ging poepen := Kortom ze doen hier alles om uit de buurt van dat spul te blijven, misschien werkt het bij jou ook?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 11:32

isabel_94 schreef:
Niet schoonmaken met schoonmaakmiddel, dat nodigt juist uit om weer te sproeien. Schoonmaken met warm water en azijn werkt het beste!

Tja, ik wilde gisteravond vooral zo snel mogelijk de geur verdrijven, vandaar.

Wat doet zo'n ssst cat? Ik zie iemand zeggen dat dat niet handig is als de hond er nog langs moest, maar die wordt een paar keer per dag uitgelaten natuurlijk :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:33

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:35

Goof schreef:
isabel_94 schreef:

Wat doet zo'n ssst cat? Ik zie iemand zeggen dat dat niet handig is als de hond er nog langs moest, maar die wordt een paar keer per dag uitgelaten natuurlijk :+

https://www.youtube.com/watch?v=_cphGWOPi0k ~~}>

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:35

Goof schreef:
isabel_94 schreef:

Volgens mij is dat alleen met chloor, dat katten dat juist erg lekker vinden, niet met alle schoonmaakmiddelen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:36

Goof schreef:

Het is een spuitbus die een geurloos gas spuit met een bewegingssensor. Je kunt m gewoon de andere kant op zetten als je erlangs wil.

De filmpjes op YT heb ik ook al vaak gepost. Blijft hilarisch. :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:39

Ik heb dat ook, supersmerig!
Ik heb het schoon gemaakt met azijn (1 deel water op 1 deel azijn).. Daarna heb ik er peper op gestrooid (voor de deur, op de muur, op de deur). Ik had ergens gelezen dat dat zou kunnen werken en dat had ik toch staan.

Het is nog even afkloppen maar de deur is al 4 dagen sproei-vrij :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:47

Inderdaad niet schoonmaken met amoniak houdende middelen als chloor e.d.!!

Eerst goed afsoppen met heet water met biotex evt. groene zeep, vervolgens na spoelen met een oplossing van water en schoonmaakazijn.

De biotex zorgt dat de eitwitten in de urine worden afgebroken. Deze zorgen namelijk voor de penetrante geur. Als de eitwitten blijven zitten, dan komt de buurt kater weer langs om zijn markering weer wat sterker te maken en blijft dan terug komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:50

bridgetF schreef:
Inderdaad niet schoonmaken met amoniak houdende middelen als chloor e.d.!!

Eerst goed afsoppen met heet water met biotex evt. groene zeep, vervolgens na spoelen met een oplossing van water en schoonmaakazijn.

De biotex zorgt dat de eitwitten in de urine worden afgebroken. Deze zorgen namelijk voor de penetrante geur. Als de eitwitten blijven zitten, dan komt de buurt kater weer langs om zijn markering weer wat sterker te maken en blijft dan terug komen.

In chloor zit absoluut geen ammoniak...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:05

Ssscat werkt super iig! Wij hebben nu twee spuitbussen staan in het nieuwe appartement om de katten uit de open keuken te houden en ze blijven echt weg nu. (eerst wist je dat ze gingen dmv pootafdrukjes)