Na het avontuur met succesvol geplaatste opvangkat Keizer ( http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1864187 ), ging ik nietsvermoedend zijn adoptiecontract nog even binnenbrengen bij de stichting. Daar hebben ze een grote kattenkamer waar alle volwassen katten samen in opvang zitten. Ik ging natuurlijk even poesjes knuffelen! Er werd me nog gevraagd "wil je niet nog een keer voor ons opvangen?", en ik zei nog iets in de trant van "nu eigenlijk niet, ik ben momenteel druk bezig met mijn master te halen en zo..."
Jullie raden het al, ik stapte weer buiten met een reismand, een zak medicatie, én een nieuwe opvangpoes

Mijn vriend was niet zo blij, maar hij weet dat het een risico is om me alleen naar een plek toe te laten gaan waar hulpbehoevende katten zitten

Ik stel voor, Winnie!

Ze is blind aan haar aangetaste oogje. Volgens de DA van de stichting heeft ze er momenteel geen last van en mag het oogje blijven zitten als dat niet verandert.
Winnie is dus FIV-positief (kattenaids), en krijgt tweemaal daags Interferon. Ze is vreselijk lief en dankbaar, kijkt je aan alsof je het mooiste bent dat haar ooit is overkomen, en laat alles zonder morren toe. Er is voor haar niks mooiers dan lekker kroelen.
Ze is momenteel nog te mager en moet flink aankomen. Verder heb ik het idee dat ze nog ergens last van heeft, al kan ik er mijn vinger niet precies op leggen. Daarom ga ik morgen haar medisch dossier opvragen bij de DA van de stichting, en ga ik vervolgens met haar naar mijn eigen (uitzonderlijk kundige

Ik hoop dat ik haar leven mooier kan maken door haar een fijn plekje en veel liefde te bieden tot ze naar een definitief baasje mag. Ze is het meest zachtaardige meisje dat je je kunt voorstellen, ze verdient het zo om nog lang, gelukkig, en gezond te leven.
Met dit topic hoop ik enkele stigma's rond kattenaids te doorbreken. Zelfs een hoop dierenartsen lopen nog met allerlei mythes hierover in hun hoofd, en adviseren dan inslapen bij een positieve test!
Nee, het is geen doodvonnis. Ja, ze kunnen nog heel lang leven. Nee, mijn eigen katten gaan het niet krijgen, ook al eten ze uit dezelfde voerbak, gebruiken ze samen de kattenbak, of likken ze elkaar. Nee, het is niet besmettelijk voor mensen of andere diersoorten. Helaas bestaan er nog veel meer vooroordelen die niet kloppen, waardoor aidspositieve katjes geen thuis vinden of worden ingeslapen.
Als je vragen hebt over FIV, stel ze gerust

Winnie bedankt jullie voor de aandacht voor haar aandoening, en hoopt dat jullie met haar mee duimen dat ze zich snel beter voelt!