Wij gaan zo direct naar de dierenarts, maar ik zit hier helemaal in paniek en hoop misschien zo snel nog wat antwoorden te krijgen.
Vanochtend hoorde ik onze kat buiten heel luidruchtig en paniekerig miauwen, ik liet hem binnen en toen slingerde hij overal tegenaan. Vervolgens ging hij op zijn zij liggen en begon te hyperventileren. Ook met miauwen tussendoor. Ik moest weg naar mijn werk, dus in tussentijd hebben mijn ouders op hem gelet. Ze zeiden dat hij al wat wad bijgekomen inmiddels, maar had wel gekotst een paar keer.
Toen kwam ik vanmiddag weer thuis en stond mijn kat op, sprong van de bank en viel weer om. Hij begon opnieuw te hyperventileren.. we hebben de spoed lijn van de dierenarts toen gebeld. Over een kwartier kunnen we terecht. Onze kat heeft zeker een half uur hyperventilatie gehad.
Ze houden hem eerst even bij de dierenarts onder toezicht. Hij krijgt ook vocht etc toegediend, z'n lichaamstemperatuur was te laag en hij was ook nogal bleekjes. Over een paar uurtjes worden we weer gebeld.
Ze dachten misschien aan vergiftiging of dat hij een klap heeft gehad.
Onze kat is in het weekend niet veel beter geworden, wilde niet meer eten, alleen maar liggen..
We zijn weer naar de DA geweest, hij vermoed een bloeding in één van zijn longen.. morgenochtend gaan ze een foto maken. Mocht dit zo zijn, dan moeten we de beslissing maken, moet hij nog langer in pijn leven, of laten we hem gaan..
Pff, weet echt even niet wat ik hiermee aan moet, verga nu al van het verdriet...
De kat ligt vannacht onder toezicht en zorg bij de dierenarts. Ze hebben hem op een warme plaat gelegd, zodat zijn lichaamstemperatuur weer op gang komt. (Hij was nog maar 34 graden, terwijl katten 38 moeten zijn.) En hij krijgt voeding toegediend.
Nierproblemen heeft de DA niks over gezegd, dit had hij echter altijd al, we geven hem speciale brokjes anders gaat hij bloed plassen.
DA vermoedde een bloeduitstorting bij zijn longen, omdat er bij zijn rechter long een zwelling zat. Hij miauwde ook niet meer goed en de hyperventilatie zou daar ook door zijn gekomen.
heftig , wij zijn laatst net op tijd geweest, mijn kat had nierproblemen , die van mij is nu weer gezond nog maar 10 dagen een pil en vitamines , dan is ze er vanaf, ik wens je superveel sterkte toe!