Jack Russel van 2 jaar die regelmatig braakt/diarree.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannet

Jack Russel van 2 jaar die regelmatig braakt/diarree.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 10:39

Hoi,

Normaal ben ik een stille meekijker en plaats ik nooit een eigen bericht, maar nu zit ik toch behoorlijk met me handen in het haar dus ben ik benieuwd of er iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt.

Ik heb een Jack russel teefje van 2 jaar. Vanaf pup af aan had ze 1x in de +/- 2 maanden een ochtendje dat ze misselijk was en niet wilde eten. Dit trok dan gedurende de dag langzaam bij en vervolgens at ze haar brokken weer en was er niks meer aan de hand. Meerdere soorten brokken geprobeerd in de hoop dat zelfs die enkele keer niet meer voor zou komen.

3 januari dit jaar had mw. frequent gebraakt en meerdere malen diarree wat niet verminderde. Ik heb de spoeddierenarts gebeld en om advies gevraagd. Deze raadde aan direct naar mijn eigen dierenarts te gaan wanneer deze open was. Jadi lag met haar voorpoten op de grond en haar billen de lucht in, kroop rillend over de grond, duidelijk pijn dus. Bij de dierenarts werd er een virus geconstateerd waarvoor zij een injectie kreeg en metoclopramide en diarreeremmers mee naar huis kreeg. Aangezien het braken door bleef gaan binnen 3 uur weer terug gegaan naar de dierenarts en krijg zij nogmaals een injectie. Binnen een paar dagen was ze weer de 'oude'. Sindsdien gebeurt het 1x per 2 weken dat ze toch niet wilt eten, in de ochtend een keer braakt of diarree heeft. Dit trekt wel weer bij, maar het is erg sneu om je hondje zo te zien.

Hierdoor weer naar het voer gaan kijken en uitgebreid gaan googlen. Besloten om over te stappen op eerst 2 weken vers vlees (KVV van Farm food) en nu sinds 2 dagen rustig aan het overstappen op 2x dgs brokken Farm Food HE en 1x dgs KVV.

Maandag alsnog naar de dierenarts gegaan vanwege het terugkomen van braken/misselijkheid. De dierenarts heeft haar nogmaals uitgebreid onderzocht incl. microscopisch onderzoek en kon niks vinden. Hij zei dat ik mbt voeding goed gevarieerd bezig ben en dit moet volhouden.

Jadi krijgt op tijd de nodige entingen en wordt bij enige twijfel altijd direct gecontroleerd door de dierenarts.

Heeft iemand iets soortgelijks mee gemaakt met zijn/haar hond? Of weet iemand wat ik er aan zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat zelfs die enkele keer niet meer voorkomt?

Alvast bedankt!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:43

Heb je ook hypoallergeen of instestinal voeding geprobeerd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:44

Ik weet wel van een kennis van me,die hun hond had dezelfde symptomen,
maar daar kwam het door een bepaalde worm die het veroorzaakte.
Hoe goed ontworm je?

Jeannet

Re: Jack Russel van 2 jaar die regelmatig braakt/diarree.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 11:00

@ Iruss94: Ik dacht dat ik nu met het verse vlees goed zat mbt hypoallergeen. Ook dacht is dat vers vlees erg licht te verteren is wat beter zou zijn voor haar maag.

@ellepel: Ik streef ernaar om haar 1x per 3 maanden te ontwormen maar dit schiet er soms nog wel eens bij in om het stipt elke 3 maanden te doen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:05

Ik weet het niet heel zeker hoor,maar meende dat het giardia was, al is dat geen worm toch.
Maar kijk anders even op internet of het dat kan zijn?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:06

Mijn hond had dat ook, regelmatig over geven en diarree, niet willen eten.
Mijn hond heeft gevoelige darmen en staat daarom op dieet voer. Helaas daar mee het probleem niet verholpen en kwam er later uit dat hij voor 4 dingen allergisch is. Nu dat behandelt word is het probleem over.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:06

ik heb vroeger een Jack Russell gehad die als pup parvo gehad had, hij is 15 geworden, met veel braken en diarree. Verder was het een vrolijke adhd-er.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:08

Hier ook een Jack Russell van 7 jr met vaak buikklachten...rommelende buik en daarbij niet willen eten, alleen gras.
Ze krijgt al hypo-allergeen voer van de dierenarts.
Het "probleem" is meestal 's morgens en trekt ook in de middag weer weg.