Nachtmerries hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanntje

Nachtmerries hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:37

Beste bokkers!

Normaal gesproken post ik nooit een bericht over mijn kleine schatje Rockzy. Rockzy is ons asiel hondje uit Polen, dit jaar word zij 6 jaar na schatting van de dierenarts.
Sinds onze vakantie afgelopen zomer slaapt, Is Rockzy onrustig. Eerst alleen 's nachts, continu piepen etc. Dit was opzich vrij logisch, omdat ze bij haar oppas adres in de slaapkamer slapen mocht. Dit Is bij ons niet toegestaan en inmiddels doet zij dit ook niet meer.
Maar nu mijn vraag!
Ze slaapt de laatste maanden zo ontzettend onrustig, heel heftig piepen, blaffen of grommen. Daarnaast beweegt ze ook heel heftig. Dit is vrijwel dagelijks en ik begin me er toch een beetje zorgen om te maken! Ze komt er elke dag uit, ik gok minimaal zo'n 2/3 uur. Want ze gaat elke dag mee de paarden binnen en/of buiten zetten. Daarnaast is ze nooit langer dan 3 uur alleen thuis. Ik heb al even rond gespeurd op het internet, maar kan er weinig over vinden, los van de REM slaap... Heeft iemand hier ervaring mee? Is het logisch dat ik me zorgen maak? Het gepiep gaat echt door merg en been en meestal maak ik haar zachtjes wakker en dan kijkt ze heel zielig :(:)
Graag hoor ik van jullie!!
AfbeeldingGroetjes Livanna en Rockzy *D
Laatst bijgewerkt door Vanntje op 11-02-16 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Joelle1996

Re: Nachtmerries hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:43

heeeii! Mijn hond doet dit ook ik ben hiervoor naar de dierenarts geweest om te vragen wat het was. Hun keken me heel raar aan omdat mijn hond dan gewoon droomt en zijn indrukken van die dag aan het verwerken is. Ook is het dan beter om een hond niet wakker te maken omdat je niet weet wat hij of zei droomt en ze kunnen dan ook heel apart reageren door bijv. te bijten.

Ik weet niet of dit bij jou hond ook het geval is want ik ben natuurlijk geen dierenarts hihi. Ik zou dan toch eens een afspraakje maken bij je DA zodat wat je denkt ook echt uitgesloten kan worden! Sterkte!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:50

Joelle1996 schreef:
heeeii! Mijn hond doet dit ook ik ben hiervoor naar de dierenarts geweest om te vragen wat het was. Hun keken me heel raar aan omdat mijn hond dan gewoon droomt en zijn indrukken van die dag aan het verwerken is. Ook is het dan beter om een hond niet wakker te maken omdat je niet weet wat hij of zei droomt en ze kunnen dan ook heel apart reageren door bijv. te bijten.

Ik weet niet of dit bij jou hond ook het geval is want ik ben natuurlijk geen dierenarts hihi. Ik zou dan toch eens een afspraakje maken bij je DA zodat wat je denkt ook echt uitgesloten kan worden! Sterkte!

Bedankt voor de reactie!! Als ik haar wakker maak, doe ik dat meestal gewoon, door zachtjes, Krul, krulletje of rocksje te zeggen en zodra ze dan helemaal wakker Is en je aait haar zachtjes, zucht ze echt heel zachtjes en diep. Ja ik hou het nog ff in de gaten inderdaad, anders ga ik ook maar Is langs de DA gehhe.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:57

haha we hebben het erover en ja hoor mijn hond begint ineens heel hard te grommen en te piepen in zijn slaap :')

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:01

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:46

Dat klinkt gewoon als dromen hoor :) Ik vind het ultra schattig, bij mijn Ollie zie je dan die voetjes ineens druk bewegen en als ie echt goed droomt hoor je regelmatig zo'n binnensmonds blafje *wuff* :+: Het klinkt alsof je best veel onderneemt met je hondje en al die indrukken die jullie opdoen moet ze ook weer verwerken, dat doet ze tijdens de slaap dmv dromen :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:52

Onze hond doet dit ook, niet elke nacht maar wel regelmatig dat hij beweegt in zijn slaap, piept of een soort blaf laat horen.
Heel af en toe (1 of 2x per jaar) loeit hij echt als een wolf en houd pas op als ik hem bij me geroepen heb en ik hem aai.
Ik denk dat hij dan iets droomt wat hij niet goed kan verwerken oid.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:59

Dit is gewoon dromen, niets om naar de DA te gaan.