Balkon katproof maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Balkon katproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 22:59

Hallo bokkers,

Binnenkort is het zover, mijn vriend en ik gaan samen wonen. En huisje boompje beestje is niet compleet zonder het beestje, dus komt er een katten vriendje!
Morgen ga ik bij een leuke kater kijken die helaas niet mee kan verhuizen met de huidige eigenaar. Ik ben er benieuwd of dat klikt.

Probleem is dat wij een balkon hebben. De kat is een binnen kat, taalt er volgens de eigenaresse ook niet naar om naar buiten te kunnen. Echter zouden wij het wel fijn vinden dat hij in de zomer op het balkon kan. En dat we niet in paniek hoeven te schieten al hij een keer mee het balkon op loopt als mijn vriend gaat roken.
Wij willen dus het balkon katproof maken. Helaas wil mijn vriend geen gaas, ik liever ook niet. Beperkt het uitzicht enorm.
Zijn er ook chiquere manieren om een balkon katproof te maken? Heeft iemand hier ervaring mee?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Balkon katproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:02

Misschien zijn transparante kunststof platen een idee? Eventueel met enkele stickers van planten od erop zodat jij en poeslief wel zien dat daar wat zit en dus niet het hoofd/ de kop stoten?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:05

Ja het probleem is dat mijn vriend dat absoluut niet wil, iets voor het balkon.
Dus ik zat te denken aan misschien schuine platen naar binnen toe die je ook wel eens bij een schutting ziet. Maar zal dit op een balkon ook werken? Omdat de hoogte natuurlijk minder is.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:07

Afbeelding
Een beetje dit idee dus

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:08

Wij hebben destijds onze tuin laten afzetten door nettenlijn. Inmiddels reizen diezelfde netten al een tijdje mee en hebben inmiddels ook al meermaals ons balkon afgezet en ook nu is er een net daarvoor in gebruik.

Het is een heel stuk minder zichtbaar als gaas ik vind het totaal niet storend. Vooral van binnen ontneemt het haast geen zicht en valt het gewoon niet op.

Je kunt de netten ook bij hun los bestellen.
https://nettenlijn.nl/kattennetten

Afbeelding

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 23:10

Jaa crazycat dat zou voor mij ook geen probleem zijn! Maar mijn vriend is er absoluut op tegen. En ik snap hem enigzins wel. Maar hij maakt het een stuk lastiger haha.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:14

Inney schreef:
Jaa crazycat dat zou voor mij ook geen probleem zijn! Maar mijn vriend is er absoluut op tegen. En ik snap hem enigzins wel. Maar hij maakt het een stuk lastiger haha.

Anders je wensen neerleggen bij het bedrijf en kijken met wat voor oplossing hun komen die niet zo in het zicht zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:19

Voor mijn moeders balkon zoek ik nog een betaalbare optie. Ik volg graag.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:20

Wij hebben ook gaas en het stoort idd helemaal niet. Planken schuin zetten zou ik persoonlijk niet doen, kost je ook ruimte op je balkon. Geloof dat je vriend een oplossing wil die er niet is.

Hoe hoog gaan jullie wonen? En hoe ziet het balkon er nu uit, misschien ook niet verkeerd om te weten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 11:23

We gaan 2 hoog wonen. Foto van het balkon is een goede. Zal ik vanmiddag eens maken. De poes zal niet zonder toezicht op het balkon komen, maar ze kunnen vliegensvlug zijn haha.

Ja ik vrees het ook.. Maar een net gaat er echt niet komen helaas. Dus dan zou hij niet op het balkon kunnen.

Het balkon is best ruim, dus de ruimte die de schuine platen innemen valt nog te overzien.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:27

Ik woon ook 2 hoog, met een stenen muurtje om het balkon heen. Mijn ene kat durft niet op het randje te lopen en kijkt alleen vanaf de tafel over het randje. De ander zit er wel op, maar ik heb niet het idee dat hij eraf gaat vallen. En zelfs dan overleven ze een val van 2 hoog wel. :)

Recent zijn trouwens de rechte bakstenen vervangen door schuin aflopende tegels, maar ik weet nog niet wat dat voor invloed gaat hebben.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:29

CrazyCat schreef:
Wij hebben destijds onze tuin laten afzetten door nettenlijn. Inmiddels reizen diezelfde netten al een tijdje mee en hebben inmiddels ook al meermaals ons balkon afgezet en ook nu is er een net daarvoor in gebruik.

Het is een heel stuk minder zichtbaar als gaas ik vind het totaal niet storend. Vooral van binnen ontneemt het haast geen zicht en valt het gewoon niet op.

Je kunt de netten ook bij hun los bestellen.
https://nettenlijn.nl/kattennetten

[ [url=m/jfadB6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf. Dit is voor mij ook een optie. Vanavond de site eens bekijken!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:31

Wat vooromheining zit er om je balkon? Muurtje of traliewerk?
Mijn ervaring is dat als het traliewerk is, ze daar doorheen kunnen kijken en dan hebben ze geen behoefte om op het randje te springen. Dus geen ongelukken.
Een muurtje zou ik zelf ook eng vinden, dat zou ik ook afzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:25

Wij hebben een netten gekocht bij de action en tiewraps en voila :')

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:40

Misschien een net ophangen als je binnen zit en zodra je langer op het balkon blijft met de deur dicht het net omlaag halen? Zodat hij er niet altijd voor zit maar wel voor het geval de kat wegglipt.

Ik noem maar wat, ik denk anders dat het onmogelijk is. Onzichtbaar hekwerk :')

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:50

Wij hebben ook het balkon met een net afgezet, is een groenig net en echt, het belemmerd het zicht nauwelijks, mensen die bij ons binnen komen zien het vaak in eerste instantie niet eens, pas als ze echt op het balkon komen valt het ze op.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:52

Ik zou toch voor gaas of een net gaan.
Onze Zorro is ook 1 keer van het balkon geflikkerd, omdat hij een misstap maakte en viel 2 verdiepingen naar beneden. Resultaat een gebroken poot en een gebroken echo.

Trouwens leuk dat je gaat samen wonen! *\o/*

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 13:53

Ja Chasey daar ben ik ook bang voor. Maar mijn vriend wil absoluut geen net. Ga nu eens kijken of een schuine wand voldoende is.

De poes is trouwens uitgezocht! Bram, een stoere meisjes poes komt ons vanaf de 25e vergezellen!

Afbeelding

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:02

Chasey schreef:
Ik zou toch voor gaas of een net gaan.
Onze Zorro is ook 1 keer van het balkon geflikkerd, omdat hij een misstap maakte en viel 2 verdiepingen naar beneden. Resultaat een gebroken poot en een gebroken echo.

Trouwens leuk dat je gaat samen wonen! *\o/*

Vriendin van mij haar kat had alleen een beetje bloed op het neusje toen ze van 2 hoog viel. Daarna nooit weer gevallen/gesprongen. Haar andere kat heeft hoogtevrees, die ligt alleen op het bankje te pitten en van het uitzicht te genieten. :')

Ik zou zeggen kijk het gewoon lekker even aan hoe de kat zich gedraagt op het balkon. Ik snap je vriend wel dat hij geen net wil, zou ik ook niet willen, voel ik me zo gevangen :Y)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:08

Ik heb mijn balkon nooit afgemaakt toen ik op een appartement woonde, en woonde ook maar één hoog.
Eentje is er eens afgevallen toen hij op de balustrade sprong (had hij al 1000en keren gedaan) en wat te ver voorover helde. Hij landde gelukkig in de plantenbak beneden en heft er niets van overgehouden.
Zowel hij als zijn broer hebben nadien nooit meer op de balustrade gesprongen en gingen ook gewoon mee buiten als ik ging roken.