Cavia overleden, de ander alleen wat nu?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AniekMac

Cavia overleden, de ander alleen wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 22:21

Hoi allemaal,

Vanmorgen is helaas onze cavia Hamtaro ( :') ) overleden. |(
We hebben geen idee hoe dit kan, we hebben niks aan haar gezien ook niet toen we ze oppakten of als ze los mogen(doen we iedere dag). Ze zijn pas twee maanden oud dus misschien was er al iets niet goed. Nu zit de andere cavia, Pip, dus alleen. We pakken haar nu veel op maar als ze in haar hok zit ligt ze bijna alleen maar in het huisje.
Over twee en een halve week komt er een nieuwe baby cavia bij, wat kunnen we tot die tijd doen om het zo aangenaam mogelijk te maken voor Pip. Ik vind het erg vervelend haar zo te zien want ze is altijd heel levendig en enthousiast. Misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en wat tips?

Groetjes Anique

Zinzi_jewel

Re: Cavia overleden, de ander alleen wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:24

Ze Zal de ander missen .
Je kan d'r weinig aan doen ...

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:27

Je hebt al een vriendje gereserveerd, dan zou je aan de fokker kunnen vragen of je een tijdelijk vriendinnetje mag lenen. Sommige fokkers vinden dat geen enkel probleem, anderen kunnen er moeite mee hebben.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:28

Wat wel eens kan schelen is een knuffel er bij-in leggen. Dat werkte bij mijn konijn echt super! Die zat op een gegeven moment alleen en lag de hele tijd tegen de knuffel aan gekropen :).

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 22:30

Sting schreef:
Wat wel eens kan schelen is een knuffel er bij-in leggen. Dat werkte bij mijn konijn echt super! Die zat op een gegeven moment alleen en lag de hele tijd tegen de knuffel aan gekropen :).

Daar dachten wij indd ook al aan we wisten alleen niet of dat kon maar dan ga ik dat even proberen!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:38

Sterkte!

Zou proberen een tijdelijk vriendje te vinden of der ergens onder te brengen voor die 2.5 week. Klinkt kort, maar het zou niet de eerste cavia zijn die dood gaat aan eenzaamheid. (Ik wil niet zeggen dat dit gaat gebeuren, maar het is niet ongewoon)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:41

Vervelend, sterkte!
Het is voor haar ook even wennen natuurlijk, vaak komen ze er naar een paar dagen weer uit hun dipje (of zo heb ik het bij mijn cavia's vroeger ervaren).
Heb je evt. speeltjes of iig genoeg hokverijking dat ze zich kan vermaken? Verder wat er boven mij al gezegd wordt, tijdelijk bij een ander onderbrengen of een 'leencavia' misschien een optie?

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 22:49

Esirene schreef:
Vervelend, sterkte!
Het is voor haar ook even wennen natuurlijk, vaak komen ze er naar een paar dagen weer uit hun dipje (of zo heb ik het bij mijn cavia's vroeger ervaren).
Heb je evt. speeltjes of iig genoeg hokverijking dat ze zich kan vermaken? Verder wat er boven mij al gezegd wordt, tijdelijk bij een ander onderbrengen of een 'leencavia' misschien een optie?

Pip heeft een hangmatje in haar kooi en een huisje met een trappetje er aan en een knaagstick. En natuurlijk voer en hooi en water. Ik heb net een knuffel beertje in haar kooi gezet. Meer afleiding kan ik haar niet geven denk ik. Ik ga even in mijn omgeving kijken wie er nog meer cavia's heeft zodat ze daar misschien even heen kan.