Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dimphyl schreef:Wat voor voedsel (groente fruit, hooi!! En brokjes) krijgt ze, zijn je andere cavia's wel op gewicht, hoe is haar vacht?
Het best is toch even langs de dierenarts want cavia's die afvallen is echt een slecht teken!
Century schreef:Dat is sowieso behoorlijk licht voor een cavia van die leeftijd moet ik zeggen.
Cavia's die afvallen is altijd erg slecht. Al vind ik jouw fluctuaties nog wel meevallen hoor. Als die van mij net wat hebben gegeten kan het al 20 gram schelen.
Vind het nog niet alarmerend, al zou ik haar een stuk zwaarder sowieso willen zien. Wat voor ras is ze?
)Dimphyl schreef:Zie net dat ik verkeerd las, dacht dat er een verschil van 100 gram tussen zat.
Zou iniedergeval even checken of het mogelijk is dat ze op de tocht zitten (neem aan van niet hoor) en even in de gaten houden wat het gewicht doet.
Denk dat het toeval is ivm wegen op andere tijden. Mocht ze écht afvallen (min. 50 gram verschil en idd niet net na het eten wegen) dan toch even langs de da.
blijven aparte soms! finnens schreef:Over dat ze licht is.. Heb zelf ook een skinny cavia van 550 gr (volwassen) sommige cavia's blijven klein. Als ze mager is is het wel zaak om er even naar te laten kijken.
Tooske schreef:4 maanden en 480 gram vind ik sowieso geen goed gewicht.
Tooske schreef:Jonkies gaan weg met meestal 4 weken 300 gram. Dan vind ik het niet normaal dat 3 maanden later er maar 180 gram aan zit. Genoeg groen genoeg vitamine c en hooi? Tanden zouden het best kunnen zijn.
LukieBradley schreef:Zolang ze zelf goed eten zal het meevallen.
Mijn skinny was ook ineens afgevallen, best veel.
Maar hij at goed en voelde altijd warm en ineens kwam hij weer aan.
Gewoon ff niet goed in het velletje gezetenblijven aparte soms!
Een harige was in enkele dagen enorm afgevallen en bleek niet goed te eten.
Onder narcose bijgewerkt en nu gaat het langzaam beter
Niet kunnen eten ...dan word het pas vervelend!

LukieBradley schreef:Jep dat ben ik
Wie ben jij
Die van jou kunnen allemaal wel boven de kilo zijn hoor. Maar ik heb een doos rotzooi fok gedumpt gekregen en van die familie heb ik er 6 en ze halen de kilo niet hoor.
Kleine slanke cavia's prima gezond.
Nou op mijn zieke na nu.
Het verschilt zo ontzettend erg.
Zoals ik al zei;, als ze er goed gevuld uitzien en goed eten is er geen probleem