Smolke graanvrij kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Smolke graanvrij kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 10:37

Ik kreeg een mailing dat Smolke nieuw kattenvoer in het assortiment heeft, namelijk graanvrij. http://www.smolke.nl/kattenvoeding/smlke-graanvrij-kat

Ik ben benieuwd wat mensen die nog wat meer inzicht in voer hebben van dit voer denken. Smolke is normaal natuurlijk wel het iets goedkopere segment, hoewel ik nergens kan vinden wat de verkoopadviesprijs is. Eerste wat mij opvalt is dat er "slechts" 32 % kip in zit, maar het is me nooit helemaal duidelijk of het gevogeltevet en gehydroliseerde kippenlever ook bij die 32% hoort of dat dat nog naast die 32% erin zit. Want dat is natuurlijk ook dierlijk materiaal en dus prima voor de kat.

Dus, meningen? :)

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:41

Ik vind smolke niet zo zeer goedkoop
Ik gaf jarenlang whiskas (5kg 12 euro ofzo) nu smolke 5 kg 24.95. Mijn katten doen het er super op. Ze weigerde op Den duur whiskas te eten dus moest iets anders.mij werd dit geadviseerd en zodra ze de zak al horen is het een feest. De enige waar ik nog niet met voer uitzoeken bezig ben geweest is voor mijn katten. Ik ben nu al blij dat ze het zo goed eten en er zo goed uit zien op dit moment.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:42

Ik weet niet of ik iemand ben die ''meer in zicht in voer'' heeft. Maar klinkt al een stuk beter dan bijv. voer van de lidl waar maar 4% vlees in zit.

Wijzelf zijn overgestapt naar catlovers gold, ook graanvrij en hoog percentage dierlijke producten.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 11:02

Ik voer momenteel Nutrivet, dat is ook 5 euro per kg. En dat is als ik alle procenten optel 73% vlees. Ik dacht overigens dat Smolke goedkoper was, weer een illusie armer :')

En inderdaad, lidl e.d. is natuurlijk weer niet te vergelijken. Daar kijk ik niet eens naar :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:06

Smölke: Gevogeltevleesmeel (32% kip), groene erwten, aardappelmeel, gevogeltevet, aardappelproteïne, MSC vismeel (4%)*, heel eipoeder (zonder schaal), bietenpulp, gist, cellulose, cichorei, DL-Methionine, mineralen, kaliumchloride, lupinemeel, vitamines, gehydroliseerde kippenlever, taurine, aroniabes concentraat (0,1%), natriumhexametafosfaat (0,1%), zonnebloemolie, rozemarijn extract, groene thee extract, gehydroliseerde visproteïne, raapzaadolie, pepermunt extract

36% vleesmeel en minimaal 4% gevogeltevet, dus minimaal 40% vlees in de brok (vet slinkt vrijwel niet).

Nutrivet: kip (min. 22%), kalkoen (min. 12%), eend (min. 9%), parelhoen (min. 7%), aardappel, erwten, kippenvet (min. 7%), gedroogde kippenlever (min. 5%), gedroogde hele eieren (min. 4%), gedroogde kip (min. 4%), gedroogde parelhoen (min. 4%), zalm (min. 3%), eiwitten van gedroogde erwten, zalmolie (min. 3%), bietenpulp, sperziebonen, linzen, zoete aardappel, tomaten, appels, alfalfa, spinazie, cichoreiwortel, gist, venkelblad, rode bosbessen, granaatappelpulp, zwartebessengelei, vitaminen en mineralen, gedroogd plasma-eiwit, gehydrolyseerde gevogeltelever, kaliumchloride, calciumcarbonaat, rozemarijnextract, groene thee-extract, muntblad, Fucus vesiculosus extract (blaaswier), Ascophyllum nodosum extract (knotswier), fructo-oligosacchariden (FOS), manno-oligosacchariden (MOS), DL-methionine, taurine, L-carnitinetartraat, Yucca schidigera extract, Lactobacillus acidophilus, Enterococcus faecium.

53% vers vlees, 10% dierlijk vet en 13% vleesmeel. Vers vlees slinkt met 50-70% als het in de brok gaat, dus dan houdt je nog 30+13% vleesmeel over (en 10% vet). Dus bij elkaar 53%. Zeker hoger dan Smölke, maar het verschil is behoorlijk veel kleiner geworden.

Smölke kost trouwens zo'n 4€/kg bij een 5kg-zak. Het is dus inderdaad goedkoper.
http://www.brekz.nl/smolke-kattenvoer

Amable

Re: Smolke graanvrij kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 12:13

Ah, da's een fijne analyse, thanks!