Stuntelende huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stuntelende huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:33

Onze nogal opdringerige fluffy kat wilde ook graag naar buiten kijken naar de sneeuw. Daarom sprong ze op de vensterbank naast een kaars. Ze was heel snel uitgekeken en draaide zich om naar mijn dochter, die gelukkig heel snel reageerde want Gea hing intussen met haar staart in de kaars... 8)7

Nu stinkt het hier naar verbrand haar... :(:)

Verder is ze niet ontzettend onder de indruk.
Hebben jullie ook van die onhandige huisdieren?

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:39

:')

Naast dat onze hond (een Shi-Tzu) wel eens ergens tegenaan loopt en onze andere hond (een Russische Terrier ) wel eens per ongeluk met zijn staart iets van tafel veegt, nee niet echt :Y)

- En nee, er is niets mis met ons hondje ofzo dat hij zomaar ergens tegen aan loopt, dit is 2 keer gebeurt waarbij ik heel hard hebben gelachen, vooral om zijn reactie _O-
Hij ging namelijk zitten voor het voorwerp waar hij tegenop botst en gaat er naar zitten blaffen, om vervolgens als hij daarmee klaar is gewoon weer verder te lopen. tja.

MagicMuffin

Re: Stuntelende huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:47

Ik heb een ratje, en om hem actief te houden staat zijn voerbakje buiten zijn kooi en moet hij een hele route afleggen om zijn voer te verzamelen. Nu had hij een behoorlijk vaste route, en als je dan iets een klein beetje verplaatst (zoals je been, want ik zit altijd bij hem) dan loopt hij er zo tegenaan. Die blik van hem is dan echt fantastisch _O-
Inmiddels gaat hij gewoon bij het voerbakje zitten en ter plaatse alles opeten >;)

Ook een van mijn cavia's, Frankie heeft een ontzettend stomme gezichtsuitdrukking van zichzelf. Soms kijk ik hem aan en lig ik al in een deuk. Maargoed, zo is hij gewoon :(:)

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:48

-Tot twee keer toe in zijn vlucht voor een andere kat, een vijver over het hoofd zien.
-Tot twee keer toe stilletjes mee lopen van de hal naar de kamer en vervolgens tussen de deur geplet worden en geen kik geven, duurde beide keren even voor we doorhadden waarom de deur zo lastig dicht ging :o :')
- Met zn voorpoten op een emmer leunen om water te drinken, iets te lomp leunen en de emmer ging om.

Vast nog wel meer onhandige acties, maar weet ze even niet meer.

Katlief is niet bepaald de slimste, voor een kat gewoon echt heel dom, zo dom heb ik ze niet eerder meegemaakt :+ Maar wel super lief!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:53

Onze teckel dacht een keer dat ie kon vliegen en is toen van een 1,5m hoge muur afgesprongen. Maar wel veilig geland gelukkig.
Regelmatig ligt er iets onder de kast en dan kijkt meneer alsof er iets vreselijks is gebeurd.
Vroeger als puppy wilde hij over het been van mijn zusje (ze zat op de grond) heen springen, maar hij schatte het verkeerd in en zette te vroeg af, waardoor hij óp het been van mijn zusje landde :')
Mijn hamster valt soms van zijn verdieping af omdat hij niet doorhad dat er een einde aan zat :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:53

Ja ik heb ook dommie. Op de computer tafel proberen te springen maar niet goed uitkomen en dan dus aan de pootjes hangen. Maar zelfs dat ging niet goed, ze hield zich vast aan de muismat, die dus zo met kat en al naar beneden schoof. Je had de kop moeten zien, ik lach op de grond van het lachen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:11

Ik had een onhandig huisdier. Een ex katertje die Smudge heette, maar al heel snel veranderde in Muts. Of eigenlijk 'O...Muhuts!'. Die knalde tegen ramen op, viel van alles waar je af kon vallen, heb hem weleens achter de verwarming vandaan moeten trekken (dat was niet leuk, net verhuisd, kat weg, hysterisch zoeken, niets vinden en dan goddank 'mieuwmieuw' horen achter de verwarming), heeft het gepresteerd om een rol ducttape om zijn nek te krijgen, sprong regelmatig mis en knalde regelmatig tegen een dichte deur op omdat hij te enthousiast was om te wachten tot ie open ging.
Een van de dingen waar ik het echt bijna bij in mijn broek heb gedaan was met ramen zemen. Ik was buiten, Muts binnen, en dan maar met die trekker. Meneer vond het een briljant spelletje en probeerde de trekken te vangen. Ging heel leuk zo, echt lol met z'n tweeën en toen hield de vensterbank op. Zie hem nog zo in het luchtledige hangen met een 'Uh...Oops?' blik voordat ie naar beneden stortte. _O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:12

Over kroos proberen te lopen is een bekende klassieker. Maar het opstapje naar de balkondeur en buiten het gootje dat direct achter de balkondeur ligt zijn hier missers die toch met regelmaat gemaakt worden. En ik heb juist hele slimme honden (poedels in variant zeer slim en hoogbegaafd).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:18

Oh ga hier 1 dag zitten en je kan een boek schrijven.
Heb hier een rode kater, van 9 maanden, en 5 kg ; Dexter. En een klein katertje van 7 maanden van net 3 kg; Pooh.
Dexter heeft het uitgevonden dat als hij iets niet haalt met springen hij er aan blijft hangen en zichzelf aan zijn poten optrekt naar boven. Hij kiest ook altijd de moeilijke weg. Gebruikt geen krukje als die er staat, neee gewoon jezelf aan de tafel optrekken. Ligt in de meest vreemde houdingen. Sabbelt aan je vingers/armen/gezicht alsof hij melk drinkt. Maar als hij op de vensterbank komt en hij wil in de kartonnen doos gaan zitten, valt hij altijd incl doos er vanaf, omdat hij ze eerst op het randje zet.. hij schuift ze weg voor hij erin stapt.
Hier ook al op poten en staart van hem gestaan en geeen kik geven. Gewoon blijven liggen( meneer laat zich gewoon spontaan omvallen als hij ergens wil liggen..)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:20

Mijn konijn springt nogal wel eens mis... Zo over de border in de tuin ipv erop.. Of er tegen aan :(:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:26

Mijn kat is enorm lomp. Op de badkamer springt ze dan ook regelmatig tegen de wasbak in plaats van erin. Hetzelfde geldt voor de tafel in de woonkamer, die schat ze altijd iets lager in. Uit de bocht vliegen gebeurt hier ook dagelijks.

De andere kat knuffelt bijna dagelijks een tafelpoot of stoelpoot. En als je dan toch bezig bent kun je ook prima over baasjes laptop lopen en dingen verwijderen, selecteren, knippen, kopiëren etc.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:31

Mijn kat was in een jolige bui vanochtend, dan rent ze heen en weer door het huis, de trap op en over de leuning op de overloop. Ik liep de trap op en ze zat op die leuning totdat ze opeens naar beneden springt de trap op. Ik schrok me helemaal de pleuris, want ze miste me maar net _O- gek beest..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:36

Ik heb een stel lompe cavia's. Er zitten wat verhogingen in de kooi, daar zijn er al meerdere keren afgevallen :')

Deze viel omdat hij naar de zeugen wilde kijken.

Vorige week nog viel er een, die zat te schooien en zat ineens te ver op de rand, toen ging ze voorover _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:44

Heerlijke verhalen! :D

Onze hond is heerlijk lomp... Het heeft lang geduurd voor dat hij snapte wat apporteren was maar sindsdien gaat hij er vól voor...

Beetje jammer dat hij soms over de kop slaat... Vooral als er modder ligt...

Ben ik heel gemeen dat ik die bal dan juist daarheen gooi? :=