Hond meenemen naar zuid Spanje, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Hond meenemen naar zuid Spanje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:16

Hoi allemaal,

Ik wil mijn hond meenemen op een (auto)vakantie naar Spanje. {:}
Heeft iemand tips over - hoe de regels daar zijn mbt aanlijnen/loslopen, mee in restaurant of hotel? En welke inentingen zijn wenselijk voor de hond?
Andere tips uiteraard ook welkom!

Bedankt :) :) :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:20

Wat voor 'n hond hebben jullie?
Rabiës enting is sowieso verplicht!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:23

Een Spaanse :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:25

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:27

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:28

Dank je wel voor de links, ik ga ze direct bekijken!

Palmera

Re: Hond meenemen naar zuid Spanje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:30

Zorg voor hartworm preventie. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:15

Controleer ook alle regels van de landen waar je doorheen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:09

En zorg voor goede antivlo, ivm zandvliegen, teken...
(denk aan de ziektes zoals Leishmania)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 12:01

Bedankt voor de tips!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:36

Kentaro, rottweiler of bull mogen helemaal Spanje niet in, mits je daar voor die tijd cursus volgt en die jaarlijks herhaald, niet te doen dus voor paar weken spanje

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:38

Nikass, je dierenarts heeft als het goed is alle regels en vereisten voor ieder vakantie land voor je

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:43

Mag ik vragen waarom je hem mee wilt nemen naar zo een warm land? Ik zou dat zelf niet snel doen namelijk..
Het is geen aanval ofzo hoor, ik ben gewoon benieuwd hahaa! Wend je hond goed aan warmte? Wij hebben zelf een hond die we absoluut niet mee moeten nemen aangezien hij dat qua hitte niet aan kan haha.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:46

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:49

kimberleyepe schreef:
Mag ik vragen waarom je hem mee wilt nemen naar zo een warm land? Ik zou dat zelf niet snel doen namelijk..
Het is geen aanval ofzo hoor, ik ben gewoon benieuwd hahaa! Wend je hond goed aan warmte? Wij hebben zelf een hond die we absoluut niet mee moeten nemen aangezien hij dat qua hitte niet aan kan haha.

ik vermoed dat de hond van ts wel tegen warmte kan, hetzij dit een spanns ras is of zelfs uit spanje komt :D

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:51

Zoiets verwacht ik ook haha, ik heb zelf nogal nare dingen meegemaakt, mensen die een vrij dikke labrador in de brandende zon in hun voortent laten enzo..

Haha maar ts houd er ind vast rekening mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:29

Mijn hond komt ook uyit spanje en is spaans ras (galgo)maar heel warm weer vind hij toch niet ideaal hoor.
Dus dat zegt helemaal niks.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 18:58

kimberleyepe schreef:

Ja is een terechte vraag hoor :) Ik weet ook nog niet zeker of ze meegaat, dat hangt er een beetje vanaf welke info ik oa hier en van de da allemaal te horen krijg.
Ze is een Spaanse, maar kan niet bijzonder goed tegen hitte. Maar wij zijn niet van plan om in het hoog seizoen te gaan, maar in het voor of na seizoen, als de temperatuur tussen de 20 en 25 graden ligt.
Als ze mee kan vind ik dat gewoon gezellig en een goed logeeradres is met mijn kritische blik nog niet 1 2 3 gevonden (ze gaat niet in een pension).
Maar ik zal niet gaan als dat zou betekenen dat zij het niet goed heeft. Of dat nou bij een oppas is of met ons mee. Dat is me een vakantie niet waard.
Oftewel, ik probeer me een beetje te oriënteren zodat ik een goede beslissing kan nemen.
Ik vind tot nu toe voornamelijk de waarschuwingen voor teken en slangen niet erg aantrekkelijk -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:20

Ik zou er nog eens stevig over nadenken:
Overburen waren in september een week naar Frankrijk, hond mee. Hond wordt altijd keurig geënt, ze zijn super alert op teken, hond werd iedere dag gecontroleerd. Overigens gingen ze niet naar Zuid-Frankrijk, maar naar het noorden. Zondags thuisgekomen, hond woensdagochtend erg ziek. Direct naar dierenarts, bloed afgenomen en opgestuurd naar GD. Ze konden niets anders bedenken dan dat ze toch door een teek was gebeten, dus ook zo behandeld. Ze is door het oog van de naald gekropen, het bleek dus inderdaad babesiosis te zijn.
http://beterhondenleven.nl/Medisch/Babesiose.html

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:35

@Kinke
Voor die ziekte is een speciale enting (die wordt niet standaard gegeven en veel DAen bieden die niet aan als je zegt op vakantie te gaan naar het zuiden).
Ook komt de ziekte (door de teek) ook steeds vaker voor in Nederland zonder dat de hond naar het zuiden is geweest, omdat (zoals nu blijkt) de teek ook in Nederland overleeft.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:39

annebe schreef:
kimberleyepe schreef:

ik vermoed dat de hond van ts wel tegen warmte kan, hetzij dit een spanns ras is of zelfs uit spanje komt :D

Dat zegt niets; ik heb er een van de Griekse eilanden maar ze kan totaal niet tegen warmte!
Ik zou mijn hond dan ook niet mee nemen naar zulke temperaturen maar dat is voor een ander hondje mogelijk weer anders :-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:41

Ga je vliegen of met de auto? Ik zou me in elk geval afvragen of je je hond er een plezier mee doet. Wij wonen in Zuid-Spanje en zijn vandaag terug gekomen uit Nederland. Het is echt een hele lange rit, wij splitsen het sowieso altijd in twee dagen, maar het blijft zo´n 20 uur rijden.

Spanje is gelukkig een stuk vriendelijker naar honden toe dan vroeger en tot mijn verbazing zag ik dat het hotel waar we vannacht sliepen (bij Valencia langs de snelweg) honden toeliet. Dat is zeker niet gebruikelijk, je zal dan ook bij veel restaurants je hond zeker niet mee naar binnen mogen nemen en ook vaak niet op het terras.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:44

Zeker voor leishmania en hondenziekte. Maar als het goed is zitten die in de grote cocktail.
Ik zou dit vooral even communiceren met je eigen DA ;)
En babesia even naar vragen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:21

Alle entingen zijn sowieso verplicht, en, rabiës al helemaal als je naar het buitenland wilt.
Laat je ook even goed voorlichting over bescherming ecto- en endoparasieten, er komen daar wormen en beestjes voor die we hier niet hebben. Volgens mij heb je daar ook de hartworm die je absoluut niet in je diertje wilt hebben.

Je zult in restaurants en hotels niet vaak een hond mee mogen, zijn er uiteraard wel waar het wel mag maar moet je goed naar zoeken haha!

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:40

Mijn moeder is afgelopen maand met haar hond naar spanje geweest. Was prima te doen,maar ze moeste wel enorm veel inleveren.
Zo mochten ze bijna nergens op het strand met de hond.
Eten en drinken op terrasjes met een hond werd niet erg op prijs gesteld bij de meeste plekjes. Als je ergens heen wil met een tour oid en in een bus moet is dat ook niet erg handig. Het is natuurlijk maar net hoe je je tijd daar wil indelen en wat je er voor in wilt leveren.

Ze hadden daar overigens wel een hotel waar hij op de kamer mocht. Dus dat viel wel reuze mee.
Wel moesten ze bijv met het eten continue afgezonderd van de andere gasten buiten zitten.
Opzich logisch. Maar het beperkt jd dus wel.