Poes die aanvalt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kalender7

Poes die aanvalt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 12:57

Hee allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik heb echt geen idee! Sinds 2 maanden wonen mijn vriend en ik samen en is mijn kat ook bij ons komen wonen. Heel erg gezellig en naar mijn idee vind ze het heel fijn hier. De poes is bij ons geboren (bij mijn ouders en mij) en is nu 13 jaar. De poes is wel het meeste op mij gericht maar ook bij mijn vriend ligt ze op schoot en wil ze graag aangehaald worden door hem.

Nu komt het probleem, gisteravond was ik aan het werk en word opeens gebeld door mijn vriend dat hij is aangevallen door de poes! Eerst lag ik in een deuk want ik dacht dat het een grapje was, maar ze bleek hem echt naar zijn gezicht te zijn gevlogen. Mijn vriend is nu niet zo lekker en lag dus op de bank waar zij ook lag. Kat lag te slapen en vriend keek tv, na een tijdje werd de poes wakker en bleef hem aanstaren een tijdje en vloog hem daarna dus naar zijn gezicht. Vriend heeft kat van hem afgegooid en daarna bleef ze ook weg.

Hoe kan dit gebeuren? Hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb namelijk nog nooit zo iets meegemaakt! Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Bedankt voor het lezen!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:06

Heeft je vriend je kat ook terug 'aangestaard'? Want dit zou nog weleens een reden kunnen zijn, instinctief gesproken. Dan is het meer een soort spel geworden en niet echt aanvallen. Maar lastig om dat goed te kunnen beoordelen omdat je er zelf ook niet bij was. Het zou ook jaloezie kunnen zijn van je kat, dat ze jou nou ineens veel meer moet delen.

Kalender7

Re: Poes die aanvalt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:28

Bedankt voor je reactie! Ik zal eens vragen of hij heeft terug gestaard haha. Nou omdat we daar al bang voor waren geeft hij haar eten en speelt ook veel met haar. Weet niet of ze dan alsnog jaloers zou kunnen zijn?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:48

Mhhh.... Er was een tijd geleden ook een topic van iemand anders met een soortgelijk verhaal. Beestje bleek een hersentumor te hebben die dit onvoorspelbare gedrag veroorzaakte....

Ik zal eens kijken of ik dat topic kan vinden. Hopelijk is dat het niet natuurlijk!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:36

Als je vriend wondjes heeft door de kat, moet je daar erg mee uitkijken, er zitten erg smerige bacteriën in kattenkrabben en beten... daar heeft een dierenarts me al eens voor gewaarschuwd, nadat de kat van de buren me zonder enige waarschuwing flink beet. Gelukkig zat ik toevallig net aan de antibiotica voor iets anders.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 11:47

Ik dacht zelf ook meteen aan een hersentumor, maar zou ze dan niet meer verschijnselen hebben? Met de wondjes passen we idd goed op, bedankt voor de tips!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:44

Is de kat verder wel altijd god met je vriend omgegaan? Ook voor de verhuizing?